Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

2016-ųjų proveržis: Lietuvoje plinta elektromobilių virusas

Elektromobilių rinka, nors ir labai lėtai, bet įsibėgėja ir pastaruoju metu pasiekia vis didesnį augimą. Tai, kas pasauliniu mastu įvyko prieš porą metų, pagaliau pasiekė ir Lietuvą, o geriausiai augantį elektromobilių populiarumą įrodo skaičiai.
Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) įsikūrusi įmonė „Elinta“
Asociatyvi nuotr.: elektromobiliai / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Pastaruoju metu elektra varomų transporto priemonių augimas Lietuvoje siekia daugiau nei 50 procentų, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais. 2014-ųjų sausio 1 d., remiantis Valstybės įmonės „Regitra“ administruojamo Kelių transporto priemonių registro duomenimis, leidimus dalyvauti viešajame eisme turėjo 12 elektromobilių. 2015 m. sausio 1 dieną buvo įregistruota jau 60 tokių automobilių, 2016 m. sausio 1 d. – 147, o 2016 m. gruodžio 28 d. – 325. Į šį skaičių neįeina įkraunami hibridai kaip „Chevrolet Volt“, „Toyota Prius Plug-In“ ir kt., nes jie turi ne tik elektrinius, bet ir vidaus degimo variklius.

Elektra varomų transporto priemonių augimas Lietuvoje siekia daugiau nei 50 procentų, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais.

Absoliučiais skaičiais vertinant, tai nėra daug, tačiau tendencija džiuginanti. Juolab kad elektromobilių rinkos augimas Lietuvoje yra natūralus, neforsuotas ekonominėmis priemonėmis – priešingai nei daugelyje kitų Europos valstybių.

Pavyzdžiui, Estijoje kurį laiką pusę elektromobilio kainos finansuodavo valstybė, o dotacijoms pasibaigus elektromobilių rinka iš rinkos lyderių krito iki nulio. Juk kas norės pirkti automobilį už 35 tūkst. eurų, kai dar neseniai toks pat kainavo 18 tūkst.?

Organizatorių nuotr./„Nissan Leaf“ Italijoje
Organizatorių nuotr./„Nissan Leaf“ Italijoje

Lietuvos pasirinktas kelias yra kitoks – lėtesnis, ne toks madingas, tačiau ilguoju laikotarpiu jis tvaresnis. Elektromobilio pirkėjas Lietuvoje tiesioginės finansinės naudos, priešingai nei daugelyje Europos valstybių, negauna, o tokios lengvatos kaip galimybė elektromobiliams naudotis viešojo transporto juostomis ir stovėjimo senamiestyje lengvatos tėra kaip šuniui numestas kaulas su priklijuota vėliavėle „Taigi va, turit lengvatų, ko jūs dar norit?“

Pagal mūsų atliktą tyrimą, su LEAF vidutiniškai per metus nuvažiuojama apie 16 tūkst. km

Populiariausias elektromobilis Lietuvoje ir visame pasaulyje – „Nissan LEAF“. Šio gamintojo atstovybės „Nissan Nordic OY“ komunikacijos vadovas Baltijos šalims Mindaugas Plukys tikina, jog lengvatų Lietuvoje yra ir daugiau, tačiau ne visi jas įvertina – pavyzdžiui, viešos įkrovimo stotelės, kuriose krovimas nemokamas. Jų Lietuvoje šiandien yra apie 40.

„Pagal mūsų atliktą tyrimą, su LEAF vidutiniškai per metus nuvažiuojama apie 16 tūkst. km. Taigi, kraunantis nemokamai ir pasinaudojant vieša infrastruktūra sutaupoma, prie to pridėkime parkavimą, tad į metus galima sutaupyti apvalią sumą. Kita privilegija – A juosta ir galimybė greitai nuvažiuoti mieste. Galima taip pat nesunkiai suskaičiuoti, kiek kainuoja jūsų laikas“, – pavyzdžius vardijo M.Plukys.

Vidaus degimo automobiliui, vartojančiam apie 10 l degalų šimtui kilometrų, nuvažiuoti 16 tūkst. km kainuotų apie 1 600 Eur. Pridėjus tai, kad elektromobilio techniniai aptarnavimai yra gerokai pigesni (nereikia keisti diržų, alyvos, kitų skysčių, lėčiau dėvisi stabdžiai), per metus sutaupoma suma išaugtų dar keliais šimtais eurų.

Šią matematiką pridėjus prie tokių elektromobilio privalumų kaip tyla salone, automatinė bepakopė pavarų dėžė, staigus įsibėgėjimas ir krūva komforto elementų, gaunamas neblogas produktas, galintis kompensuoti didelę kainą vos per kelerius metus naudojimo.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./„Tesla Model X“ krosoveris Paryžiaus automobilių parodoje
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./„Tesla Model X“ krosoveris Paryžiaus automobilių parodoje

Į Lietuvą dažnai atvyksta naudoti „Nissan LEAF“ iš JAV. Kone visi jie patyrę avarijas arba kitokio pobūdžio įvykį (pavyzdžiui, paskendę potvynio metu). Tokius elektromobilius perkant reikia būti itin atsargiam: paprastai gamintojas suteikia 5–8 metų garantiją elektromobilio baterijai, tačiau jeigu išsiaiškinama, jog automobilis buvo paskendęs ar nukentėjo stipriame eismo įvykyje, garantijos galiojimą galima pamiršti.

Tačiau lietuviai yra linkę rizikuoti, nes JAV parduodami daužti LEAF modeliai, net ir juos pargabenus į Lietuvą, sumokėjus muitą, sutvarkius ir pritaikius europietiškam eismui, yra gerokai pigesni nei parduodami Europoje.

Įdomi tendencija, kad antras populiariausias elektromobilis Lietuvoje – prabangus sedanas „Tesla Model S“, kuris naujas kainuoja daugiau nei 80 tūkst. eurų, o Lietuvoje jo atstovybės dar nėra.

VIDEO: Nufilmuota: pirmą kartą pajutę „Tesla“ galią nevaldė emocijų

Lietuvoje veikia keliolika elektromobilių „Nissan LEAF“ bei „Nissan e-NV200“ turinti taksi įmonė „Smart Taxi“ bei elektromobilių dalijimosi paslaugas teikianti „Spark“, kurios parke – tik elektromobiliai „Volkswagen e-Up!“ ir „Nissan LEAF“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos