Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Dažno eismo įvykio priežastis – nesaugiai pritvirtinti daiktai prie automobilio

Vasara – atostogų ir kelionių metas, o vykstantys poilsiauti gyventojai savo automobiliuose randa vietos visiems atostogų atributams: dviračiams, kepsninėms, burlentėms, priekabose prie vandens telkinių vežasi valtis, vandens motociklus ir kitus daiktus.
Ant automobilio kablio tvirtinamas laikiklis
Asociatyvi nuotr.: Ant automobilio kablio tvirtinamas laikiklis / (nuotr. Martyno Makelio)

Draudimo bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas perspėja, kad toks daiktų gabenimas gali būti itin nesaugus. Netinkamai pritvirtinti kroviniai transporto priemonės viduje ar išorėje gali ne tik pridaryti žalos automobiliui ar sužeisti jo keleivius, bet ir sukelti pavojų kitiems eismo dalyviams.

Daugiausia incidentų – dėl gabenamų dviračių 

Pasak draudimo eksperto, vienas dažniausiai lengvuosius automobilius apgadinančių krovinių šiltuoju metu yra ant transporto priemonės stogo ar kėbulo gabenami dviračiai. Žmonės juos blogai pritvirtina arba paprasčiausiai pamiršta. 

Kiekvieną vasarą tenka registruoti įvykius, kuomet važiuodami į prekybos centrų požemines stovėjimo aikšteles vairuotojai pamiršta apie ant stogo esantį krovinį

„Kiekvieną vasarą tenka registruoti įvykius, kuomet važiuodami į prekybos centrų požemines stovėjimo aikšteles vairuotojai pamiršta apie ant stogo esantį krovinį, kliudo vartus, iškabas, laisvų stovėjimo vietų skaičių rodančias švieslentes, apgadina ir jas, ir savo turtą“, – sako R. Bieliauskas. „Tokiu atveju trečiųjų šalių patirtą žalą visuomet kompensuoja draudimo bendrovė.“

Blogai pritvirtinti daiktai automobilyje – tobulos sąlygos nelaimei

Anot eksperto, nors aplaidumas ir ant stogo pamirštas krovinys gali brangiai kainuoti, daug pavojingesni atvejai, kai dviračiai ar kiti automobilio išorėje gabenami daiktai yra blogai pritvirtinami. Tuomet važiuojant dideliu greičiu ir kroviniui staiga atsikabinus gali būti sukeltas skaudus eismo įvykis ir sužaloti žmonės.

Neseniai registravome įvykį, kuomet automobilio priekaboje buvo vežamas maudymuisi skirtas kubilas, vėjo gūsis jį pakėlė į orą ir objektas trenkėsi į iš paskos važiavusį automobilį

„Neseniai registravome įvykį, kuomet automobilio priekaboje buvo vežamas maudymuisi skirtas kubilas ir, nors pats objektas buvo pritvirtintas tinkamai, tačiau jo dangtis – ne. Vėjo gūsis jį pakėlė į orą ir objektas trenkėsi į iš paskos važiavusį automobilį. Laimei, žmonės nenukentėjo, tačiau automobilis, be abejo, buvo apgadintas“, – pasakoja R. Bieliauskas.

Draudimo ekspertas primena, kad automobilio viduje ar išorėje vežami daiktai yra vairuotojo atsakomybė, todėl šiems nukritus ir apgadinus vairuotojo transporto priemonę, įvykis laikomas nedraudžiamuoju, o patirta žala nėra kompensuojama net ir apsidraudus kasko draudimu, todėl labai svarbu keliskart įsitikinti, kad gabenami daiktai pritvirtinti tinkamai. Kitiems eismo dalyviams ir trečiosioms šalims padaryta žala kompensuojama visuomet. Tai užtikrina vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas.

Žalos pridaro ne tik transporto priemonės išorėje vežami daiktai. Draudimo ekspertas prisimena atvejus, kai automobilį iš vidaus aplamdė nepritvirtintos alaus statinės ar kepsninės. Deja, tokiais atvejais patirti nuostoliai nėra kompensuojami nepriklausomai nuo draudimo rūšies. Laikoma, kad vairuotojas neužtikrino saugaus objektų gabenimo.

Kartais žmonės netgi įsigudrina taip apkrauti automobilio saloną, kad vairuotojui tampa sudėtinga patogiai perjunginėti pavaras ar matyti vaizdą pro galinį langą ir veidrodėlius

Kroviniams gabenti – specialus transportas 

„Dažnai lengvaisiais automobiliais gabenamos įvairios statybinės medžiagos ir įrankiai – lentos, mūriniai blokeliai, metalinės konstrukcijos. Krisdamos šios medžiagos įlenkia automobilio kėbulą, apgadina salono apdailą, įskelia ar išdaužia stiklus. Kartais žmonės netgi įsigudrina taip apkrauti automobilio saloną, kad vairuotojui tampa sudėtinga patogiai perjunginėti pavaras ar matyti vaizdą pro galinį langą ir veidrodėlius“, – sako R. Bieliauskas. „Tai jau yra kelių eismo taisyklių pažeidimas – sukeliama grėsmė eismo saugumui. Specifiniams kroviniams pervežti reikėtų pasirūpinti specialiu, tam pritaikytu, transportu“.

Draudimo bendrovės atstovo teigimu, gabenant krovinius reikėtų ne tik gerai juos pritvirtinti, bet ir įvertinti eismo sąlygas, kelio dangos būklę – nevežti automobilio išorėje pritvirtintų daiktų esant dideliam šoniniam vėjui, važiuojant itin duobėtu, nelygiu keliu. Be to, vežant krovinius reikėtų vengti staigių manevrų, važiuoti laikantis didesnio atstumo nuo kitų transporto priemonių, kad netektų netikėtai stabdyti. Stabdant vežamų objektų masė dėl inercijos padidėja, todėl jiems krentant smūgio jėga būna dar didesnė. 

Kelių eismo taisyklėse numatoma, kad krovinys transporto priemonėje turi būti padėtas, o prireikus pritvirtintas ir uždengtas taip, kad neblogintų matomumo, nepažeistų transporto priemonės stabilumo, netrukdytų jos vairuoti, neuždengtų išorinių šviesos prietaisų, šviesos atšvaitų, valstybinio numerio, skiriamųjų ženklų ir duodamų signalų, nekristų, nesivilktų, neterštų kelio ir aplinkos, nekeltų pavojaus žmonėms ir materialinėms vertybėms, negadintų kelio įrenginių ir techninių eismo reguliavimo priemonių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos