Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Elektromobilių stovėjimo lengvata Vilniuje pabrango 10 kartų

Elektromobilių populiarumas Lietuvoje auga, tačiau mažais žingsniais ir lėčiau nei kaimyninėse valstybėse. Kaip viena to priežasčių neretai įvardijama prasta infrastruktūra bei mažas privalumų kiekis elektra varomoms transporto priemonėms. Nuo kovo 1-osios šių privalumų kiekis dar sumažėjo.
Kelio ženklas
Kelio ženklas / Lukas Balandis / BNS nuotr.

Elektromobiliai visoje Lietuvoje gali naudotis autobusams skirtomis eismo juostomis bei beveik nemokamu stovėjimu visose miestų mokamose zonose. Pavyzdžiui, Vilniuje užtekdavo išsiimti 4,3 Eur kainuojantį leidimą ir elektromobilis visus metus galėdavo stovėti mokamose zonose be papildomų mokesčių. Iki kovo 1-osios.

Metinio leidimo kaina buvo pakeista, atsižvelgiant į išaugusias tokių leidimų išdavimo ir administravimo sąnaudas, kurios natūraliai padidėjo išaugus elektromobilių skaičiui Vilniaus mieste.

Pirmąją pavasario dieną Vilniuje mokamo stovėjimo zonos buvo gerokai išplėstos, o stovėjimas pačiose brangiausiose, raudonojoje ir mėlynojoje, tapo dar brangesniu: atitinkamai 1,5 ir 2,5 Eur už valandą. Tačiau kelių dešimčių procentų pokytis neatrodo didelis, palyginti su lengvatiniu stovėjimu elektromobiliams: nuo šiol metinis leidimas kainuoja 40 Eur, t.y. beveik 10 kartų daugiau nei anksčiau.

Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“, atsakingos už mokamų stovėjimo vietų administravimą sostinėje, Viešųjų ryšių specialistas Tomas Šiuškus teigė, kad pagrindinė tokio pabrangimo priežastis – administracinės išlaidos.

„Elektromobilių leidimų kainos nuo 4,3 Eur iki 40 Eur metams buvo padidintos pritarus Vilniaus miesto tarybai, kartu su visais kitais vietinės rinkliavos nuostatų pokyčiais. Metinio leidimo kaina buvo pakeista, atsižvelgiant į išaugusias tokių leidimų išdavimo ir administravimo sąnaudas, kurios natūraliai padidėjo išaugus elektromobilių skaičiui Vilniaus mieste“, – tikino specialistas.

Jis pridūrė, kad kitos sąlygos elektromobiliams nekeičiamos: už fiksuotą metinį mokestį jie ir toliau galės stovėti bet kurioje zonoje bet kuriuo metu.

Žvėryno apmokestinimas palauks

Vilniaus senamiestyje gerokai išplito pati brangiausia, mėlynoji stovėjimo zona. Nuo šiol 2,5 Eur už valandą teks susimokėti norint palikti automobilį Pilies, Vokiečių, Vilniaus, Šv. Ignoto, Totorių ir kitose gatvėse.

Kai kurie rajonai, kaip Žvėrynas ar didžioji dalis Naujamiesčio, buvo įtraukti į žaliąją zoną, tačiau transporto stovėjimo apmokestinimas čia kol kas neplanuojamas.

„Žalioji rinkliavos zona buvo praplėsta tam, kad ateityje naujose teritorijose būtų galima įrengti mokamas stovėjimo vietas<...>. Taip ruošiamasi rinkliavos įvedimui nurodytose teritorijose, kuriose jau šiandien pastebimi dideli statomų transporto priemonių srautai, siekiant išvengti rinkliava apmokestintų gretimų teritorijų. <...>. Norime nuraminti tiek gyventojus, tiek šiose vietose dirbančiuosius, kad iškart nebus apmokestintos visos teritorijos. Rinkliavos įvedimas bus vykdomas nuosekliai, etapais, stebint statomų transporto priemonių srautų pasiskirstymus ir stovėjimo vietų užimtumą“, – pažymėjo T.Šiuškus.

Jis pridūrė, kad žemėlapyje kaip nors nuspalvinta zona dar nieko nereiškia – mokamą stovėjimą nurodo tik tą žymintys kelio ženklai, prie kurių pritvirtintos informacinės lentelės. Apie stovėjimo naujuose rajonuose apmokestinimą „Susisiekimo paslaugos“ žada informuoti prieš pakankamą laiką. Kovo 1-osios pokyčiai žiniasklaidoje buvo paskelbti dar sausio viduryje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos