„Honda Africa Twin“: kodėl didelis ir sunkus motociklas vadinamas legenda?

„Honda Africa Twin“ – tai motociklas-legenda dar nuo tada, kai 8-ajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje jo pirmtakas NXR-750 laimėjo keturis Dakaro ralius. „Africa“, dar žinoma kaip „@“ interneto forumuose, nuo 1989 iki 2003 metų gaminta be didesnių pakitimų. Šiais metais pristatomas legendos atgimimas – naujas modelis CRF1000L.
Julius Jasinavičius
Julius Jasinavičius / Aro Gibiežos nuotr.

Didžiųjų, sunkiųjų „enduro“ tipo motociklų atstovas, sveriantis beveik 210 kilogramų (plius degalų bakas, kuriame telpa 25 litrai), neretai yra vadinamas „karve“, tačiau tai neatbaido plataus važiuotojų būrio visame pasaulyje. Ką tokio turi „Africa“, kad jau daugiau negu 25 metus žavi jo savininkus ir sulaukia vis naujų gerbėjų?

„Africa Twin“ vienija stiprias, ryškias, savitai į pasaulį žvelgiančias asmenybes. Lietuvoje itin aktyviai veikianti „afrikiečių“ bendruomenė skaičiuoja ne vieną keliaujantį, aktyvų, iššūkius mėgstantį vairuotoją. „Africa“ vilkai – tai tarp motociklininkų žinomi Palaima, Mindazas, Kuzavas, Dalius, Rushanas, Artūras (vadinamas Asta), Dunsė ir kiti.

Juliaus Jasinavičiaus nuotr./„Africa Twin“ motociklai
Juliaus Jasinavičiaus nuotr./„Africa Twin“ motociklai

Komfortas pelkėje 

Julius Jasinavičius, „Africa Twin“ vairuojantis jau 3-ą sezoną, nesitikėjo, kad būtent šis motociklas jam taip patiks ir „prilips“.

„Kol jos neturėjau, galvojau, kad bus sunkus, nepatogus motociklas. Mano draugai vairuoja šio modelio motociklus jau po daug metų, tad vis abejodavau – ką jie ten rado? Kadangi turiu daug patirties su „enduro“ ir motokroso lengvais motociklais, tikrai nesitikėjau, kad man patiks ta didelė ir sunki „karvė“. Pavažinėjęs po miškus, kalnus, įvairaus reljefo bekele, taip pat ir daugelyje greitkelių ilgose kelionėse, dabar su kiekvienu išvažiavimu vis labiau ir labiau džiaugiuosi savo „Africa“, – kalbėjo motociklininkas.

Aro Gibiežos nuotr./Julius Jasinavičius
Aro Gibiežos nuotr./Julius Jasinavičius

Vyras pasirinko šį modelį, nes su ja buvo žymiai maloniau važiuoti lėtai bekelėje: „Svorio centras žemai, tad motociklas valdomas puikiai. „V-Twin“ variklis švelniai dirba mažomis apsukomis – labai geras sukimo momentas.

Dėl to didelis komfortas pelkėje. Kadangi kol kas gyvenu Norvegijoje, tai dažnai tenka pasivažinėti kalnų slidinėjimo trasomis vasarą ir rudenį – esu įvairaus grunto keliukų matęs.“

Nors šis modelis dažnai sulaukia priekaištų, esą jame per mažai galios ir „tik“ 110 – kreiserinis keliavimo greitis, Julius pagrindžia savo nuomonę: „Net jeigu ir taip, šis motociklas yra labai ilgaamžiškas. Jis man pilnai tinka, nes mėgstu bekelę, o joje greičio ir galingumo daug nereikia. Mėgstu keliauti, „endurinti“, o ir kiekvieną dieną į parduotuvę su ja galiu važiuoti. Jau daug metų esu mechanikas, dirbu motociklų srityje, tad drąsiai galiu sakyti, kad šis yra neįtikimai patvarus motociklas.“

Mėgstu keliauti, „endurinti“, o ir kiekvieną dieną į parduotuvę su ja galiu važiuoti. Jau daug metų esu mechanikas, dirbu motociklų srityje, tad drąsiai galiu sakyti, kad šis yra neįtikimai patvarus motociklas

Motociklininko svajonės keliai

Julius, kaip ir dauguma „Africa Twin“ savininkų, nemažai keliauja. Šį sezoną vaikinas nuvyko iki Nordkapo Norvegijoje, po to suko per visą Kareliją Rusijoje. Motociklo odometras suskaičiavo 8 000 km, o iš karto po kelionės, po 2 dienų, Julius startavo ir „Lietuvos Enduro klubo“ organizuojamoje kelionėje „APL 2015”. Čia bekele nuriedėjo dar 2000 km.

„Osle startavome trise, kelionė prasidėjo puikiai – švietė saulė, bet jau kitą dieną pradėjo lyti. Tačiau tai nesutrukdė pamatyti Norvegijos kalnų ir fiordų grožio. Nakvodavome kempingų namukuose, kad galėtume bent kažkiek išdžiovinti drabužius. Trečią dieną subyrėjo kolegos latvio BMW starteris, tad reikėdavo „užstumti“, kad užsivestų. Pasisekė, kad kitame miestelyje gavome naudotą starterį  ir toliau lėkėme be sunkumų.

Viskas klojosi kaip iš pypkės: už kiekvieno posūkio pasitikdavo pasakiški vaizdai. Keliai čia – „lediniai“ motociklininko svajonės keliai. Kai kilome link Nordkapo, fiorduose švietė saulė, o vandens skaidrumas ir žydrumas – tiesiog stulbinantis. Tačiau netrukus ėmė pūsti stiprus vėjas, pakilo rūkas ir pasipylė lietus. Tai buvo „kažkas tokio“! Šoninis vėjas taip „nešė“, kad jau galvojau, nuplėš „Afrikos“ priekį – toks nesvarumo jausmas. Pakilus į Nordkapą, mus pasitiko daug užsieniečių motociklininkų. Čia maišėsi žemė su dangumi.

Juliaus Jasinavičiaus nuotr./„Africa Twin“ motociklas
Juliaus Jasinavičiaus nuotr./„Africa Twin“ motociklas

Vėliau oras ženkliai pagerėjo. Pasiekėme ir pirmą miestą Rusijoje – didelį uostą Murmanske. Susipažinome su pirmu sutiktu baikeriu, kurio paprašėme, kad aprodytų lankytinas vietas. Ir štai – mūsų jau dešimt važinėja po miestą. Taip keliaudami per visą Kareliją iki pat Sankt Peterburgo, baikeriai mus lydėjo vieni per kitus, „perimdavo“ iš rankų į rankas. Buvo kažkas nerealaus! Seniai tokių paprastų ir labai šiltų žmonių nebuvome sutikę.

Sankt Peterburge vietiniai baikeriai pravedė mums ekskursiją su „Ural“ ir „Iž Planeta“ – pasisodinę priekabose! Šaunu ir labai linksma su sena technika pasivažinėti. Manau, tai – geriausias būdas pamatyti ir pajausti Sankt Peterburgą. Keliaudami Rusijoje susipažinome su daug geranoriškų ir išsilavinusių baikerių“, – kelione džiaugėsi Julius.

Norisi vairuoti gerai, o ne „moteriškai“ ar „vyriškai“

Daugiau nei 200 kilogramų sutramdyti gali ne kiekvienas. O tada griuvimai, traukimas iš balos ir t.t. Tai skirta ne kiekvienam

Asta, tarp motociklininkų vadinama Daktare ar Daktaryte, pagal specialybę yra Šeimos gydytoja-pediatrė. Moteris priklauso moterų baikerių klubui „Vėjų laumės“. Ji – turbūt vienintelė iš lietuvių moterų, vairuojančių „Africa“: „Bent jau Lietuvoje ir Latvijoje tokių nesu sutikusi... Tik vieną kartą mačiau moterį už „Africa Twin“ vairo – maskvietę Mogiliove, „afrikiečių“ suvažiavime.“

Asta šį motociklą vairuoja jau antrą sezoną ir labai džiaugiasi savo pasirinkimu. Šis modelis, pasak baikerės, idealus kelionėse ir, nepaisant savo svorio, yra pakankamai lengvai valdomas ir manevringas: „Džiaugiuosi, jog be didesnio diskomforto galiu juo važiuoti tiek asfaltu, tiek žvyru, tiek miško keliukais.“ 

Moteris jau aplankė Lenkiją, Latviją, Baltarusiją, neseniai sugrįžo ir iš kelionės į Sankt Peterburgą.

Aldonos Juozaitytės nuotr./Asta
Aldonos Juozaitytės nuotr./Asta

„Žinoma, jeigu kalbėtume apie gryną bekelę, tai nėra tam skirtas motociklas. Važiuojant didesniais greičiais arba šlapiomis ir klampiomis vietovėmis svoris primena apie save. Daugiau nei 200 kilogramų sutramdyti gali ne kiekvienas. O tada griuvimai, traukimas iš balos ir t.t. Tai skirta ne kiekvienam. Šiuo atveju gali išgelbėti tik vairavimo praktika ir tinkamas fizinis pasirengimas arba gera kompanija“, – šypsosi baikerė.

Paklausta, ar dalyvauja „enduristų“ taip vadinamose „pakatuškėse“, Asta pripažįsta, kad su šiuo sunkiu motociklu nesijaučia pakankamai stipri lįsti į purvus ir pelkes: „Jeigu noriu kažko panašaus (o to tikrai pasiilgstu, nes savo motociklizmo karjerą pradėjau nuo „hard enduro“ motociklų), renkuosi vadinamus „hardukus.“

Ir dar priduria: „Nesu taip vadinamo „moteriško vairavimo“ šalininkė, kurį paskutiniu metu bandoma propaguoti... Manau, kad galima vairuoti blogai arba gerai. Norėčiau visgi vairuoti gerai, o ne „vyriškai“ ar „moteriškai“.

Sauliaus Sabaičio nuotr./„Africa Twin“ motociklai
Sauliaus Sabaičio nuotr./„Africa Twin“ motociklai

Kai odometras sukapsi penkis devynetus

Saulius Sabaitis, paklaustas, kodėl šis motociklas tapo legendiniu, atsakymą pateikia iškart: „Parodykit man nors vieną ne legendinį motociklą, kurio odometras galėtų persukti penkis devynetus ir jis toliau sėkmingai važiuotų. Daugelis kitų motociklų numiršta nenuvažiavę nei pusės tiek, kiek susuka vidutinė „Afrika“. 

Parodykit man nors vieną ne legendinį motociklą, kurio odometras galėtų persukti penkis devynetus ir jis toliau sėkmingai važiuotų

„Šis modelis atsirado tinkamu metu tinkamoje vietoje – tai kelioninis motociklas, kuriuo galima pasitikėti. Manajai „Afrikai“ daugiau negu 20 metų, bet žinau, kad ji mane nuveš ten, kur reikia ir per ten, per kur noriu aš“, – teigia Saulius. 

Žinoma, šiame motocikle yra vietų, kurios genda, bet, pasak jo, jos genda ne dėl to, kad tai „liga“, o dėl to, kad natūraliai susidėvi detalės: „Prižiūrint šį motociklą galima be baimės sukti kilometrus.“

„Africa Twin“ – pirmasis Sauliaus motociklas

„Kiek laiko turiu teises, tiek ir važinėju, taigi – pirmąjį sezoną. Tiesą sakant, jei ne „Africa“, tai net teisių nebūčiau laikęs. Vienas draugas manęs paklausė, ar nenorėčiau išsilaikyti „A“ kategorijos. Atsakiau, kad neplanuoju. Tada jis tarė lemtingą frazę: „tau tiktų su kokia „Africa“ važinėti“. Nežinojau, nei kas ta „Africa“, nei kaip ji atrodo. Tačiau tų pačių metų gruodžio mėnesį jau turėjau ir teises, ir „Africa“, – prisimena vyras.

Motociklininkas nesiryžo keliauti toliau dėl vairavimo praktikos stokos, tad suplanavo šį sezoną važinėti Lietuvoje. Planą įvykdė geriau negu tikėjosi ir Lietuvą apvažiavo bekelės kelionėje „APL 2015“: „Tai buvo nereali mokykla ir nepakartojami įspūdžiai. Savo pasirinkimu – įsigyti „Africa“, – kuo toliau, tuo labiau esu patenkintas.“

Lino Grinevičiaus nuotr./Saulius Sabaitis
Lino Grinevičiaus nuotr./Saulius Sabaitis

Šiais metais legenda atgimsta

„Afrikos“ istorija prasidėjo 1984 m., kuomet „Honda“ ir HRC nusprendė sukurti motociklą, skirtą vienam tikslui – ilgo nuotolio bekelės lenktynėms. Be abejonės, „Paryžius – Dakaras“. Sukurtas motociklas NXR750 pateisino lūkesčius ir „Dakarą“ laimėjo dar 1987 m. NXR750 buvo ne tik pranašesnis už visus savo konkurentus, bet tai buvo ir pirmasis skysčiu aušinamas motociklas, laimėjęs šias varžybas. Kitus trejus metus šis modelis „Dakare“ neturėjo sau lygių, tad švęsdavo pergales.

Pasitelkus visas žinias bei patirtį, įgytą vystant lenktyninį motociklą, „Honda“ sukūrė panašų, skirtą plačiajai visuomenei – važiuoti į tolimas keliones tiek keliu, tiek bekele. Taip 1988 m. gimė „Honda Africa Twin XRV650 RD03“. Nors ir su mažesniu varikliu, tačiau motociklas išliko toks pats patikimas ir visiškai pateisino savo, kaip skirto tolimoms kelionėms, motociklo vardą. 

Po kelerių metų pasirodė motociklo atnaujinimas – 1990 metų XRV750 RD04 modelis. Kaip nurodo pavadinimas, pasikeitė variklis (iš 650 į 750 kub. cm.), tad ir priekinis ratas gavo antrą stabdžių diską. Dar po metų motocikle buvo įmontuotas kelionės kompiuteris, šiek tiek pakito ir išvaizda. 

1993 m. buvo pristatytas RD07 modelis, kuris su įvairiomis modifikacijomis buvo leidžiamas iki pat 2003 metų. RD07 jau turėjo visiškai naują rėmą, degalų baką, variklio modifikacijas bei pažemintą sėdynę. 

Nutraukus gamybą ilgai buvo ramu – „Honda“ nebepristatė nei vieno tokios pat klasės motociklo. Visi būdavo arba didesni ir praktiškai netinkami bekelei, arba mažesni ir nelabai tinkami tolimoms kelionėms. 

Naujasis „Honda AfricaTwin“
Naujasis „Honda AfricaTwin“

Tačiau šiais metais legenda atgimsta. Pristatytas naujasis „CRF1000L AfricaTwin“, kuris prekyboje pasirodys dar 2015 m. pabaigoje. Specifikacijos jau yra žinomos (1 l darbinio tūrio variklis), bet ar tai bus toks pat patikimas ir visapusiškas motociklas, kaip ir senieji, parodys tik laikas. 

Beje, iki šiol „Afrikų“ gerbėjai tarpusavyje ginčijasi, kuris variantas geriausias. Vieningos nuomonės nėra. „Man geriausias motociklas yra tas, kurį aš turiu – RD04“, – teigia Saulius.

„Naujoji „Africa Twin“ pasirodys 2 versijų: viena skirta labiau miestui, kelionėms, antra – pilnas bekelės variantas. Deja, variklio tipas jau bus kitas: nebe V formos, o vienoje linijoje 2 cilindrai. Tai bus geriausias bekelės motociklas pagal galingumą, svorį, pakabą, svorio centrą. Nors šių modelių dar nėra, pirma partija jau išpirkta. Tad norint jį įsigyti teks palūkėti pavasario, o gal net ir kito rudens“ – informuoja Julius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis