Liūdnojo veido riteris
Nors motociklai neretai siejami su „blogo vyruko” įvaizdžiu (ypač Jungtinėse Amerikos Valstijose ir ypač vairuojant „kruizerį“ ar „čoperį“), Keanu Reevesas vadinamas vienu maloniausių, labai geranorišku Holivudo aktoriumi. Vyras garsėja dosnumu, tačiau apie tai nėra detaliai žinoma – aktorius itin atidžiai slepia savo asmeninį gyvenimą. Tačiau yra gerai žinomas kaip aktyvus motociklininkas.
Bet ne be priežasties klausiama, kodėl jis visada atrodo liūdnas. Nors K.Reevesas yra vienas geriausiai apmokamų aktorių ir apskritai – žvaigždė pasaulyje, likimas jam negailėjo ir daugybės išbandymų: tėvas paliko šeimą, kai jam buvo 3-eji; jaunystės metais mirė perdozavęs jo geriausias draugas; jam ir merginai gimė negyvas kūdikis; netrukus mergina žuvo eismo įvykyje, dešimtmetį su leukemija kovojo sesuo...
Užkietėjęs motociklininkas
Aistra motociklams įsižiebė, kai aktorius, būdamas 20-ies, filmavosi Miunchene. Viena mergina turėjo „enduro“ ir Keanu paprašė parodyti, kaip juo važiuoti. Netrukus, sugrįžęs į Ameriką, įsigijo „Kawasaki 600 Enduro” motociklą. Ir jau daugiau negu 30 metų į kone visus filmavimus važiuoja motociklu. Nesvarbu, kur filmuojama: bet kurioje pasaulio vietoje tam laikui jis įsigyja plieninį žirgą, o vėliau jį parduoda. Taip, pasak Keanu, jau pakeitė 7–9 motociklus.
Tačiau su vienu – 1973 m. laidos „Norton Commando 750” – aktorių būdavo galima dažnai pamatyti riedantį Los Andželo gatvėmis dar nuo 1987 m. Šis motociklas kurį laiką buvo stipri, charakteringa Keanu įvaizdžio dalis (beje, jį turi iki šiol). Įdomi detalė, kad aktorius gyvenime teturėjo kelis automobilius: būdamas 17-os įsigijo „British Racing Green“ spalvos „Volvo 122“ (kurį netrukus pakeitė užgimusi nauja aistra – motociklai) ir dabartinį „Porsche 911 Carrera 4S“.
Motociklai „Matricos“ trilogijos žvaigždei – daug daugiau negu įvaizdis. Daugybė Holivudo ir muzikos scenos žvaigždžių tokius aparatus vairuoja: nuo Brado Pitto, Davido Beckhamo, Angelinos Jolie, Georgo Clooney, Arnoldo Schwarzeneggerio iki 50 Cent, Usherio, Justino Timberlike'o ir kt. Tačiau retas kuris iš jų sukuria savo paties motociklą. Tiesą sakant, kol kas nežinau nei vieno, išskyrus K.Reevesą.
„Arch motorcycle“ iššūkis
Viskas prasidėjo, kai Keanu panoro savo 2005 m. laidos „Harley Davidson Dyna Wide Glide“ uždėti keleivio sėdynės nugaros atlošą. Užsukęs pas Gardą Hollingerį sužinojo, kad šis „custom“ meistras to nepadarys, nes yra nelinkęs perdarinėti „Harlių“. Toks atvirumas aktoriui patiko ir ilgainiui jiedu surado bendrą kalbą. Kiek vėliau aktorius pradėjo galvoti apie savos gamybos motociklą ir pateikė mintį Gardui.
Tačiau šis nebuvo užtikrintas: visų pirma, nes „ant bangos“ buvo žvaigždžių „sukurti“ produktai – nuo kvepalų iki drabužių linijų; antra, nes „customaizeris“ dar niekada nekūrė motociklo su žibintais ir posūkiais. O tai jam pasirodė daug didesnis iššūkis nei sukurti meno kūrinį be šių „legalaus“ motociklo atributų. Tačiau po dešimties metų bendravimo šiandien matome rezultatą – motociklą „KRGT-1“.
Šią žiemą motociklas buvo pradėtas gaminti. „Arch motorcycle” kompanijoje dirba šeši darbuotojai, Los Andželo dirbtuvėse gaminamos daugiau negu 200 detalių, jau parduota modelių į Rusiją ir Australiją. Ir nors šiais metais tikimasi sukurti 100 modelių, užkulisiuose jau sklinda kalbos, kad ateityje pasirodys dar du šios įmonės motociklų modeliai.
Motociklas sveria apie 240 kg (sausa masė) ir yra pažabojęs „V-Twin“ variklį, kurio tūris – virš 2 tūkst. kub. cm. Bakas talpina apie 19 litrų degalų. Šis motociklas, pasak autorių, yra „performance/sport cruiser“ tipo, vadinasi – savotiška, sąlygiškai nauja kategorija. Tiesa, motociklas yra išskirtinis ne tik dėl to, kad sukurtas Keanu ir žinomo JAV motociklų meistro, kad yra „custom made“, bet ir savo kaina, kuri siekia 78 tūkst. JAV dolerių.
Apie ką yra motociklo uodega?
Pasak autorių, tai – „retro-modern“ išvaizdos motociklas. Tačiau, kad ir kaip pasaulis liaupsintų šį kūrinį, man jame trūksta... netobulumo.
Tačiau negaliu paneigti, kad naujasis Keanu modelis pasižymi inovatyviais (dizaino) sprendimais ir apskritai yra drąsus projektas. Net jeigu galbūt per daug „išlaižytas“, glotnus ir „sterilus“. Kitaip tariant, aš nematau atsakymo – kur yra jo vieta? Kokio savininko namuose ar garaže? Kur jis lankosi, koks yra jo požiūris į pasaulį? Net fotografijos įmonės interneto svetainėje nepasako nieko daugiau.
Bet galbūt būtent tai ir yra rinkodaros dalis. „Blank” motociklas, tinkantis bet kokiam šeimininkui (su bent vienu panašumu – visi jie mėgsta šį aktorių). Galbūt iš tiesų motociklas yra apie pojūtį – ką ypač pabrėžia K.Reevesas – kai jį girdi ir važiuoji. Tada puiku.
Tačiau vis tiek žinau, ko pirmiausia paklausiu aktoriaus, kai imsiu interviu: „Apie ką yra KRGT-1 uodega?“ Turiu omenyje, galinę motociklo dalį – tą, kuri kabo ore virš galinio rato. Labai dažnai motociklo proporcijos susiveda būtent į tinkamos uodegos paiešką. Neretai motociklininkai pasąmonėje ją prilygina užpakaliukui (bako formas – krūtinei), bet turbūt tai daro tik vyrai.
Ir net jeigu motociklo pavadinimo raidės galimos „iššifruoti“, jas tardama (lietuviškai ar angliškai) stringu ir negirdžiu skambesio, romantikos ar „to“ ypatingo pojūčio vairuojant užuomazgos. Tarkime, Keanu havajietiškai reiškia „gaivus brizas virš kalnų“... Bet kokiu atveju, tokiu motociklu pralėkti tikrai norėčiau!