Lietuvos naujų automobilių pardavimai: „Volkswagen“ – jau ne lyderis

Per pirmus tris šių metų ketvirčius Lietuvoje registruota 17 815 naujų keleivinės ir komercinės kategorijos transporto priemonių. Tai apie 22 proc. daugiau nei per analogišką praeitų metų laikotarpį.
Volkswagen Tiguan
Volkswagen Tiguan / Gamintojo nuotr.

Lietuvos autoverslininkų asociacijos (LAA) vadovas Rokas Knyva sako, kad 2016 m. naujų lengvųjų automobilių registracijos duomenys rodo stabilias rinkos augimo tendencijas. Automobilių pardavėjams itin sėkmingi buvo gegužės bei rugpjūčio mėnesiai. Per juos fiksuotas atitinkamai 46 proc. bei 31 proc. augimas.

Lyderiu tapo „Toyota“

„Pirmą kartą lyderio pozicijas vietinėje M1 kategorijos naujų asmeninės paskirties automobilių rinkoje išsikovojo „Toyota“ prekės ženklas, aplenkęs ilgametį rinkos lyderį „Volkswagen“. Vis dėlto skirtumas tarp dviejų gamintojų

Egidijaus Babelio nuotr./Rokas Knyva
Egidijaus Babelio nuotr./Rokas Knyva

pakankamai trapus — vokiečių gamintojas pardavė vos šešiais automobiliais mažiau“, — teigia jis.

LAA duomenimis, išaugusius pardavimus šiemet fiksuoja daugelis gamintojų. Rinkos lyderis „Toyota“ šiemet pardavė 29,4 proc. daugiau automobilių nei pernai. „Volkswagen“ pardavimai augo 9,3 proc. Pardavimų apimtis sparčiai didino ir „Renault“ (+79,1 proc.), „Peugeot“ (85 proc.), „Hyundai“ (78,7 proc.).

Jų augimas sietinas su naujų sėkmingų modelių atsiradimu bei sėkmingomis priemonėmis, organizuojant atstovaujamo gamintojo automobilių platinimą.

„Savo plėtra šiemet išsiskyrė ir tokie gamintojai kaip „Suzuki“ (+349 proc.), „Jaguar“ (+229 proc.) bei „Seat“ (122 proc.). Vis dėlto šių gamintojų pardavimai esminės įtakos rinkai nepadarė dėl sąlygiškai nedidelių absoliučių pardavimo skaičių“, — sako R. Knyva.

LAA iliustr./Naujų lengvųjų automobilių (M1+N1) registracija Lietuvoje 2012-2016 metais (sausio-rugsėjo duomenys).  Šaltinis-Data Center
LAA iliustr./Naujų lengvųjų automobilių (M1+N1) registracija Lietuvoje 2012-2016 metais (sausio-rugsėjo duomenys). Šaltinis-Data Center

Lengvųjų komercinių automobilių (N1 kategorijos) rinkoje iki šiol lyderiavęs „Volkswagen“ ir čia užleido savo poziciją. Geriau už vokiečių gamintoją pasirodė „Renault“ (319 vnt.) bei „Fiat“ (263 vnt.). „Volkswagen“ su 250 vnt. rikiuojasi trečias.

LAA vadovas atkreipia dėmesį, kad komercinių automobilių pardavėjų 5-tuką, be jau minėtų ženklų, papildė „Toyota“ (220 vnt.) bei „Škoda“ (218 vnt.), Visgi „Škoda“ pasiekimai — tai techninių išlygų rezultatas. Šio gamintojo komercinių automobilių pardavimo apimtys labiau susijusios su automobilių sertifikavimo ypatumais, siekiant atitikti N1 kategorijos, kaip PVM atskaitos objekto, reikalavimus.

1000 Lietuvos gyventojų teko vos 6,7 naujų automobilių. Tai viena prasčiausių statistikų visoje ES.

Bendras lengvųjų komercinės paskirties automobilių rinkos prieaugis per šių metų 3 ketvirčius siekė beveik 18,5 proc.

„Vertindami pirmųjų trijų 2016 m. ketvirčių rezultatus darome išvadą, kad rinkos augimas buvo stabilus ir nėra jokių stagnacijos ar traukimosi požymių, todėl ateityje galima tikėtis vis spartesnio šalies automobilių parko atsinaujinimo“, — teigia R. Knyva.

2015 m. 1000 Lietuvos gyventojų teko vos 6,7 naujų automobilių. Tai viena prasčiausių statistikų visoje ES. Šioje srityje Lietuva lenkia tik Rumuniją ir Bulgariją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų