„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Vilniaus savivaldybė pasigyrė: ji kovoja su spūstimis sostinės gatvėse

Vilniaus vakarinio aplinkkelio statytojai aplinkinius gyventojus maitina dulkėmis, bet žada – nutiesus šią eismo arteriją, sostinėje spūsčių bus kur kas mažiau. Bet taip bus tik 2016-ųjų pabaigoje ar net 2017-ųjų pradžioje, kol kas vilniečiams teks toliau stumdytis spūstyse.
Vilniaus vakarinio aplinkkelio statybos juda į priekį
Vilniaus vakarinio aplinkkelio statybos juda į priekį / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Vilniaus miesto savivaldybės valdžia – ambicinga. Net savo spaudos konferenciją, surengtą vakarinio aplinkkelio statybvietėje, pavadino „Kaip Vilniaus miesto savivaldybė kovoja su kamščiais?“

Naujovės – nebent kitąmet

Tiesa, jų „kova“ itin didelių naujovių vairuotojams kol kas nepateiks. Visa kalba sukosi apie statomą vakarinį aplinkkelį, bet pabaigtuvės čia geriausiu atveju bus kitų metų pabaigoje. Ir tai – jeigu gerai seksis, nesutrukdys prasti orai ir pan.

„Augantis miestas yra susijęs su kamščių problema ir susisiekimo poreikiu. Šiandien mes esame identifikavę pagrindines vietas, kur stringa vilniečiai važiuodami į darbą arba atgal. Trys iš šešių pagrindinių vietų yra susijusios su vakarinio aplinkkelio statyba. Tad viena vertus, noriu atsiprašyti tų vilniečių, kurie gyvena greta statomo aplinkkelio ir kurie šiandien didesnėje grūstyje galbūt stovi dėl šitų statybų. Bet kita vertus, šalia Laisvės prospekto, Geležinio Vilko gatvės bent trys pagrindiniai mazgai tikrai gerokai atsilaisvins – apie 30 proc., kai bus baigti šitie darbai“, – dairydamasis aplinkkelio statybų aikštelėje kalbėjo meras Remigijus Šimašius.

Tie trys pagrindiniai mazgai: Ukmergės–Geležinio Vilko gatvių sankirta; Narbuto gatvė; Laisvės prospekto–Buivydiškių–Rygos gatvių sankirta.

Šešuolių gatvės neatidarys

Prieš kurį laiką kalbėta, kad galbūt bus atnaujintas eismas Šešuolių gatve, kuri jungia Justiniškių gatvę su jau pastatyta vakarinio aplinkkelio dalimi. Tačiau po aptarimų nuspręsta, kad greta šios jungties iškastos daugiau nei 7 metrų kameros yra per daug pavojingos eismo dalyviams, todėl vairuotojams toliau teks stumdytis spūstyse Laisvės prospekte prie įvažiavimo į Pilaitės prospektą, kai žalias šviesoforo signalas dega trumpai, o dar tenka praleisti gausiai einančius pėsčiuosius. Šešuolių gatvėje eismas iš Justiniškių gatvės pusės uždarytas vos pradėjus III vakarinio aplinkkelio statybos darbus. 

„Viskas priklauso nuo darbų. Negalima atskiros vienos gatvės atidaryti. Šiuo metu daugiau nei 200 sunkiosios technikos vienetų, todėl atskirai vienos gatvės problemos išspręsti ir paleisti ja eismo neįmanoma. Žiūrime į viską kompleksiškai, yra labai daug komunikacijų, kurių iškėlimo negalime padaryti iki galo“, – teigė „Kauno tiltų“ generalinis direktorius Aldas Rusevičius.

Šiuo metu jau iškasta daugiau nei 600 tūkst. kub.m grunto, o tai yra daugiau nei pusė visų kasimo darbų aplinkkelyje, kuriuos tikimasi pabaigti šį rudenį. Darbus kiek trikdo gruntiniai vandenys, vietomis juos teko net pumpuoti.

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Vilniaus vakarinio aplinkkelio statybos juda į priekį
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Vilniaus vakarinio aplinkkelio statybos juda į priekį

„Planuojame beveik pabaigti žemės darbus, bus iškelta apie milijoną kubinių metrų grunto, liks dar apie 100 tūkst. kub.m, to negalima atlikti dėl neiškeltos aukštos įtampos linijos. Bus įrengta apie 15 km visų vamzdynų, rekonstruosime didelio diametro kolektorių, kuriuo tekės vanduo nuo aplinkkelio į valymo įrenginius, – apie šių metų darbus kalbėjo A.Rusevičius. – Bus jau pradėti ir aukštos įtampos linijų iškėlimo darbai, įrenginėjami pamatai, poliai visiems transporto statiniams – Šiaurinės, Rygos gatvių viadukams, Girulių, Pavilnionių estakadoms ir dviem transporto mazgams ties susikirtimu su Ukmergės plentu.“

Dirbs ir kitur

Bus jau pradėti ir aukštos įtampos linijų iškėlimo darbai, įrenginėjami pamatai, poliai visiems transporto statiniams – Šiaurinės, Rygos gatvių viadukams, Girulių, Pavilnionių estakadoms ir dviems transporto mazgams ties susikirtimu su Ukmergės plentu, – sakė A.Rusevičius.

Kitose Vilniaus vietose irgi numatyta darbų, bet nemažai iš jų prasidės tik kitąmet. Šiais metais planuojama pabaigti 10,5 km gatvių rekonstrukcija, ten bus paklota nauja danga. Kitąmet tikimasi taip sutvarkyti dar bent 15–16 km gatvių.

Anot mero, Olandų ir Žirmūnų žiedus galvojama pertvarkyti, išanalizavus visas galimybes kaip tai protingiausia padaryti. Minsko ir Liepkalnio gatvių sankryžą planuojama paversti dviejų aukštų sankryža.

Taip pat planuose yra išplatinti Kalvarijų gatvė nuo Lukšio ir Apkasų gatvių, rekonstruoti Savanorių prospekto ir Sausupio gatvės sankryžą, išplatinti S.Dariaus ir S.Girėno gatvę nuo Žirnių gatvės iki Eišiškių plento.

Kitais metais iš viso tikimasi iš Valstybės biudžeto gatvių tvarkymui turėti 14 mln. eurų. Ketinama rasti pinigų ir savivaldybės biudžete, kai pastarasis bus tvirtinamas. Tačiau šie pinigai bus skirti ne tik gatvių remontui ar naujų tiesimui, bet ir kiemams tvarkyti, ypač tiems, kurie yra savotiškos vidinės gatvės, jomis kartais naudojasi ir tūkstančiai gyventojų. Šių metų biudžete kiemams nebuvo numatyta nė euro.

Pabaiga – po metų

„Tikslių sumų, kiek reikės, negaliu įvardinti. Bet norint sutvarkyti viską, tokių sumų savivaldybė neturi. Kitų metų planų irgi dar negaliu įvardinti, nes biudžetas bus dėliojamas, specialistai dabar vertina kiemų būklę ir tai susiję ne tik su transportu, bet ir su pėsčiųjų judėjimu, šaligatviais“, – sakė vicemeras Linas Kvedaravičius.

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./R.Šimašius, A.Rusevičius ir V.Pauža
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./R.Šimašius, A.Rusevičius ir V.Pauža

III vakarinio etapo statybos pajudėjo šių metų liepos 27 dieną, joms pasibaigus kitų metų pabaigoje ar 2017-ųjų pradžioje aplinkkeliu bus galima nuvažiuoti iki Ukmergės gatvės už Perkūnkiemio.

Vakarinio aplinkkelio statybos prasidėjo 2009 metais transporto mazgu ties Lazdynais. Du etapai jau baigti, leidžiantys pravažiuoti nuo Gariūnų tilto iki Pilaitės prospekto ir dar truputį toliau. III etapas startavo liepos 27 dieną, o pabaiga numatoma 2016-ųjų pabaigoje arba 2017 metų pradžioje.
Skaičiuojama, kad investicijos į III etapą bus apie 89,692 mln. eurų, iš jų – 84,776 mln. – Europos Sąjungos lėšos, likusi dalis – savivaldybės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs