Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Laisvės prospektu Vilniuje judėti bus sunkiau – Karoliniškėse bus statoma požeminė perėja

Vilniuje, Karoliniškėse, jau šį rudenį turėtų atsirasti dar viena požeminė pėsčiųjų perėja – ji sujungs kvartalus prie Laisvės prospekto ties parduotuvėmis „Lidl“ ir „Norfa“. Šiuo metu Laisvės prospekto atkarpoje nuo Gerosios Vilties žiedo iki Spaudos rūmų čia likęs vienintelis pėsčiųjų šviesoforas. Ši perėja suplanuota dar prieš 10 metų, tačiau tuomet net nebuvo parengtas jos projektas.
Karoliniškėse pradėta statyti pėsčiųjų perėja
Karoliniškėse pradėta statyti pėsčiųjų perėja / Luko Balandžio / 15min nuotr.

„Sostinės savivaldybė įrengs Laisvės pr. požeminę pėsčiųjų perėją – jau šį rudenį Karoliniškių rajono gyventojai galės saugiai ir patogiai pereiti beveik 43 metrų ilgio, 4 metrų pločio nauja požemine pėsčiųjų perėja. Joje bus įrengti du dengti įėjimai ir išėjimai, taip pat abiejose Laisvės prospekto pusėse numatyta įrengti neįgaliųjų keltuvus.

Įrengus saugesnę naują požeminę perėją, antžeminė šviesoforais valdoma pėsčiųjų perėja bus panaikinta, taip pat nebeliks pėstiesiems skirto šviesoforo. Tai leis automobilių transportui judėti nestabdomai, sutrumpės kelionės laikas“, – tokia informacija Vilniaus savivaldybės interneto svetainėje atsirado prieš savaitę, kai Laisvės prospekte, Karoliniškėse, prasidėjo darbai.

Laikinos eismo juostos jau yra

Taip pat Vilniaus savivaldybė pranešė, kad dėl požeminės pėsčiųjų perėjos įrengimo darbų, nuo balandžio 25 d. iki spalio mėn. vidurio, laikinai bus ribojamas transporto eismas Laisvės pr., ties išvažiavimais iš Sausio 13-osios ir L.Asanavičiūtės gatvių. Ties darbų vieta ir jos prieigose bus įrengti kelio ženklai, papildomos eismo saugumo priemonės. Požeminės pėsčiųjų perėjos statybos metu Laisvės pr. bus užtikrintas transporto eismas po dvi eismo juostas kiekviena kryptimi.

Jau dabar šioje vietoje nutiestos laikinosios eismo juostos buvusioje žaliojoje skiriamojoje juostoje, tik automobiliai jomis dar nevažiuoja. Atsirado ir informacinė lenta, skelbianti, kad čia statoma požeminė perėja.

Vilniaus miesto savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Susisiekimo komunikacijų skyriaus vadovas Arūnas Visockas tvirtino, kad sostinės savivaldybė planuoja mažiau nei per pusmetį įrengti naują požeminę pėsčiųjų perėją Karoliniškėse.

„Rajono kvartalus skiriantis itin judrus šešių eismo juostų Laisvės prospektas taps kur kas saugesnis tiek dviratininkams, tiek pėstiesiems. Požeminę pėsčiųjų perėją po Laisvės prospektu, ties „Norfa“ ir „Lidl“ parduotuvėmis, buvo planuojama įrengti jau prieš 10 metų, tačiau ji taip ir nebuvo suprojektuota“, – teigė A.Visockas.

Vilniaus savivaldybės teigimu, ši pėsčiųjų perėja kainuos per pusę milijono eurų: savivaldybė įrengimui skyrė 264 tūkst. eurų, tiek pat lėšų pridėjo ir bendrovė „Lidl“.

Požeminės perėjos įrengimo Laisvės prospekte schema
Požeminės perėjos įrengimo Laisvės prospekte schema

Paskutinis šviesoforas iki Viršuliškių

Laisvės prospekte, nuo jo pradžios iki Viršuliškių, pastačius naująją perėją, nebeliks šviesoforais reguliuojamų pėsčiųjų perėjų, kurios gerokai stabdo eismą šia gatve. Iš viso Laisvės prospekte, Lazdynuose ir Karoliniškėse, yra keturios požeminės perėjos ir pėsčiųjų viadukas.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Karoliniškėse pradėta statyti pėsčiųjų perėja
Luko Balandžio / 15min nuotr./Karoliniškėse pradėta statyti pėsčiųjų perėja

Pastarasis buvo pastatytas 2007 metais tarp Lazdynų ir Karoliniškių gyvenamųjų rajonų, jis panaikino čia iki tol veikusį ir automobilių eismą gerokai komplikavusį šviesoforą. Šio viaduko ilgis – 67,2 m, plotis – 4 m.

Pernai spalio pradžioje atidaryta požeminė pėsčiųjų perėja Pilaitės prospekte. Ji ties Papilėnų gatve turėjo būti įrengta dar prieš 14 metų, kai buvo pradėta tiesti nauja Vilniaus greito eismo gatvė, tačiau taip ir nebuvo užbaigta – stovėjo uždaryta daugelį metų.

Atidarymo proga savivaldybė skelbė, kad visiškai atnaujino požeminę perėją įrengdama išėjimą į kairiąją Pilaitės prospekto pusę link prekybos centro, abiejose perėjos pusėse įrengti trys žmonėms su negalia pritaikyti keltuvai, laiptai, sutvarkyta perėjos apdaila, virš laiptų įrengtos stoginės su apšvietimu, vandens nuotekų tinklai. Tiesa, keltuvai greitai sugedo, o nusileidimas neįgaliesiems padarytas pagal seną projektą, todėl visiškai nepritaikytas žmonėms vežimėliuose.

Ruošia ne vieną didelį projektą

Šiuo metu rengiamas viaduko per Narbuto gatvę projektas. Pasibaigus viešųjų pirkimų procedūroms, kitąmet planuojama pradėti viaduko statybos darbus. Taip pat rengiamas Žirnių-Minsko-Liepkalnio gatvių sankryžos rekonstravimo į dviejų lygių sankryžą projektas. Parengus projektą, 2019–2020 metais planuojama pradėti darbus, šios sankryžos rekonstravimą planuojama įgyvendinti ES fondų lėšomis.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Pėsčiųjų perėja T.Narbuto gatvėje
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Pėsčiųjų perėja T.Narbuto gatvėje

Taip pat projektuojamos papildomos greitėjimo ir lėtėjimo eismo juostos abiem kryptimis Oslo gatvėje nuo Vakarinio aplinkkelio iki Gariūnų gatvės, įrengiant papildomas juostas minėtoje atkarpoje. Ant Gariūnų tilto esanti saugos juosta bus minėtų juostų tęsiniai. Tikimės, kad atsiradusios papildomos eismo juostos gerokai padidins transporto priemonių pralaidumą. Taip pat bus įrengti beveik kilometro ilgio ir 2,5 m pločio pėsčiųjų bei dviračių takai.

Šiemet bus parengtas ir Nemenčinės plento (nuo Kairėnų g. iki miesto ribos) rekonstravimo projektas. Projekte numatoma platinti Nemenčinės plentą iki 4 eismo juostų, įrengti 1,5 m pločio pėsčiųjų ir 3 m pločio dviračių takus, penkias šviesoforais reguliuojamas gatvių sankryžas, apšvietimo tinklus. Rekonstravus plentą pagerės eismo saugumas – sumažės avaringumas, padidės gatvės pralaidumas. Šį projektą planuojama įgyvendinti iki 2020 metų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos