Remiasi VGTU darbo ataskaita
Baikerių kongreso darbo grupė kreipimąsi į Seimą ir Vyriausybę pagrindė Vilniaus Gedimino technikos universiteto darbu tema „Įskaitinių eismo įvykių, kuriuose dalyvavo motociklų, mopedų ir keturračių vairuotojai, statistinių duomenų analizė“. Darbas atliktas 2015-ųjų pabaigoje Transporto inžinerijos fakultete.
Motociklų vairuotojų avaringumo rodikliai yra ženkliai mažesni
Darbo išvadose teigiama: „Pagal šioje analizėje nagrinėtus avaringumo rodiklius nustatyta, kad motociklų vairuotojų avaringumo rodikliai, atmetus jiems nepriskirtinų mopedų, keturračių ir motociklų vairuotojų bei neturinčių teisės vairuoti rodiklius, yra ženkliai mažesni.“
Išvadose taip pat teigiama, kad adaptavimasis prie eismo sąlygų po vasarinių padangų draudimo laikotarpio ir, skirtingai nei mopedų vairuotojams, draudimas važiuoti maršrutinio transporto eismo juosta, neįvertina motociklų vairuotojų dalyvavimo eisme specifikos.
Čia išskiriamas ir lygiateisiškumo principas: „Esant griežtesnei motociklų vairuotojų administracinei atsakomybei už padarytus Kelių eismo taisyklių pažeidimus, galimas atskirų priemonių kategorijų vairuotojų skirtingas vairavimo įpročių skatinimas. Sankcijų suvienodinimas vykdant griežtą kontrolę užtikrintų visų eismo dalyvių lygiateisiškumą ir saugumą.“
Įstatymai – neteisingi
Darbo grupė, išanalizavusi Lietuvos Respublikos teisės aktus, reglamentuojančius Kelių eismo taisykles, pastebi, jog teisės aktais nustatyti neproporcingi ir nepagrįsti apribojimai bei reikalavimai motociklininkams. Lyginant su kitais kelių eismo dalyviais, jiems taikomos griežtesnės nuobaudos. Abejonių dėl veiksmingumo ir įgyvendinimo galimybių keliantys apribojimai ir reikalavimai, pasak darbo grupės, yra šie:
- Motociklų vairuotojai griežčiau baudžiami už greičio viršijimą;
- Motociklų vairuotojai laikomi neblaiviais, kai etilo alkoholio koncentracija jų iškvėptame ore, kraujyje, šlapime, seilėse ar kituose organizmo skysčiuose yra daugiau kaip 0 promilių;
- Įtvirtintas žieminių padangų reikalavimas;
- Draudžiama važiuoti visuomeniniam transportui skirta kelio važiuojamosios dalies dalimi, pažymėta kelio ženklu „Eismo juosta maršrutiniam transportui“ ir (arba) raide „A“.
Pagrindinis argumentas, įteisinęs aukščiau išvardintus apribojimus ir reikalavimus – motociklų vairuotojai tariamai sukelia daug eismo ivykių bei motociklas, lyginat jį su automobiliu, yra ne tokia saugi transporto priemonė. Tačiau 2015 m. gruodžio 15 d. Vilniaus Gedimino technikos universiteto Darbo ataskaita paneigia šią poziciją.
29 kartais mažiau greičio viršijimo atvejų
Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 416 straipsnio 7-oje dalyje teigiama, kad motociklų vairuotojai už greičio viršijimą daugiau kaip penkiasdešimt kilometrų per valandą bus baudžiami teisės vairuoti transporto priemones atėmimu nuo vienų metų iki vienų metų ir šešių mėnesių.
Tačiau tokį greitį viršijusiems automobilių vairuotojams (neįskaitant pradedančiųjų vairuotojų ir transporto priemonių, kurių didžiausioji leidžiamoji masė yra didesnė negu 3,5 t arba kuriose yra daugiau kaip 9 sėdimos vietos, vairuotojų) bus privaloma skirti teisės vairuoti transporto priemones atėmimą mažesniam terminui – nuo vieno iki šešių mėnesių. Beje, viršiję greitį daugiau negu 30 km/val. motociklininkai taip pat turės laikinai atsisveikinti su vairuotojo pažymėjimu, o automobilių vairuotojai išsisuks tik pinigine bauda.