Keturračio bandymas: vairuotojui – džiaugsmas, keleiviui – išbandymas

Daugelis įsivaizduoja, kad keturratis yra tik rekreacinė transporto priemonė. Tai būtent tas agregatas, kuris priverčia viso kaimo šunis loti vienu taktu, kai pravažiuoja netoliese. Arba tai ta transporto priemonė, kuria lėksite pasivažinėti gavę dovanų čekį. Pardavėjai pasivažinėjimų metu bandė įrodyti, kad keturračiai motociklai ATV (angl. – All Terrain Vehicle) – gerokai daugiau, nei pramoga.
Keturračių „CFMOTO“ bandymai
Keturračių „CFMOTO“ bandymai / Dainiaus Cuberos nuotr.
Temos: 1 Keturratis

Vėsoką vidurvasario rytą keturračiais ir motociklais prekiaujančios įmonės „Motorider“ atstovai ir jų partneriai susirinko į Ukmergės apylinkėse esančią sodybą. Susirinkimo tikslas – pristatyti naujausius „CFMOTO“ produktus. Atstovai taip pat panoro su šia transporto priemone supažindinti ir keletą žurnalistų, tarp kurių – niekad tokiu motociklu nevažiavęs šio teksto autorius.

Ir į miestą, ir į sodą

Anot „Motorider“ direktoriaus Valdo Radvilavičiaus, daug kas neteisingai mano, kad keturratis tai nedrausta, neturinti jokio techninės apžiūros patvirtinančio dokumento transporto priemonė, vairuojama neturint reikiamos kategorijos.

Keturračio panaudojimo sritis tai toli gražu ne pasivažinėjimas miškingose vietovėse, bekelėse, kur jūsų nesustabdys policijos patrulis.

Keturračius perka ir ekstremalaus vairavimo propaguotojai, ir ūkininkai.

Kaip teigia V. Radvilavičius, o taip pat ir kiti pardavėjai, klientų ratas yra išties didelis. Keturračius perka ir ekstremalaus vairavimo propaguotojai, ir ūkininkai. Keturratis puikiai pasitarnauja ūkio darbuose – su priekaba galima vežti tam tikro svorio neviršijančius krovinius, valyti sniegą, galimi netgi specialūs žemės ūkiui skirti padargai.

Keturračiai, kuriuos „CFMOTO“ atstovai pakvietė išbandyti Ukmergės apylinkėse, vairuojami tik turint B kategoriją. Su jais galima važinėti viešo naudojimo keliais, ten pat kur važinėja ir kitokios transporto priemonės.

motorider.lt nuotr./Darbui skirtas „CFMOTO“
motorider.lt nuotr./Darbui skirtas „CFMOTO“

Ar sunku jį vairuoti?

Kaip jau paminėta aukščiau, šių eilučių autorius dar nėra buvęs važiavęs analogiška transporto priemone. Tačiau viskas nėra taip baisu ir komplikuota, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio.

Daugelis šiuolaikinių keturračių turi vairo stiprintuvus. Tai gerokai palengvina specifinį keturračio valdymą. Įveikiant posūkius dirba visiškai kiti raumenys, negu sukiojant automobilio vairą.

Vairuojant keturratį nereikia virsti į šoną, kaip tai daro motociklininkai. Tačiau, norint įveikti kiek staigesnį posūkį, tenka savo paties svoriu keisti transporto priemonės svorio centrą.

Vairuojant keturratį nereikia virsti į šoną, kaip tai daro motociklininkai.

Važiuoti atsistojus taip pat nėra sudėtinga, kadangi akceleracija perduodama mažos rankenėlės paspaudimu, kuri valdoma dešinės rankos nykščiu.

„CFMOTO“ turi automatinę pavarų perjungimo sistemą – variatorių. Tai taip pat gerokai palengvina ATV valdymą, kadangi nereikia papildomai dirbti su sankaba. CVT dėžė tokiame agregate turi palėtintoją, o taip pat yra galimybė stabdyti varikliu.

Dainiaus Cuberos nuotr./Keturračių „CFMOTO“ bandymai
Dainiaus Cuberos nuotr./Keturračių „CFMOTO“ bandymai

Keleivio vieta – nelabai patogi

Visgi keturratis yra gerokai komplikuotas dalykas sėdinčiam keleiviui. Važiuoti lygiu paviršiumi, pavyzdžiui asfaltu, viskas gerai – sėdėjimo vieta yra patogi. Tačiau, važinėjant miškingomis apylinkėmis, šokinėjant per nelygumus, keleivis gali pasijusti ir nekomfortiškai. Ilgai važinėjant keleivio vietoje tokiu režimu gali tekti anksčiau ar vėliau gultis po magnetinio rezonanso tomografu – aparatu, kuris nustatys, kodėl jums vis skauda nugarą.

Tai turbūt yra vienintelis minusas – jeigu važinėjama nelygiu reljefu, keturratis tampa transporto priemone, skirta tik vienam asmeniui. Patys renginio organizatoriai taip pat neslėpė – važinėti keleivio vietoje yra ganėtinai baisu.

Kiek kainuoja šis džiaugsmas? Priklausomai nuo techninių parametrų, paskirties ir komplektacijos. Keturračiai skirstomi į darbo ir sporto transporto priemones. Jie vieni nuo kitų skiriasi savo techninėmis savybėmis, komforto aspektais ir pan.

Naują keturratį galima nupirkti už maždaug 5000 eurų. Tačiau kaina gali kisti dėl komplektacijos. Žinoma, vien savaitgalio pasivažinėjimams miškuose ar bet kur kitur, tokia suma daugeliui atrodo kosminė. Nes už ją galima nupirkti tikrai gerą automobilį.

Tačiau, jeigu keturratis yra naudojamas ne tik laisvalaikio praleidimui bet ir darbui, ši investicija gali labai greitai atsipirkti.

Bandytų keturračių techniniai duomenys:

CFMOTO C550 CFMOTO X8
Variklio darbinis tūris, cm3 495 800
Degalų įpurškimas El. degalų įpurškimas El. degalų įpurškimas
Galia, kW/rpm 28/5850 46/6700
Maksimalus greitis, km/val 90 130
Pakaba Dujiniai amortizatoriai Dujiniai amortizatoriai
Degalų bako talpa, l 18,5 23
Sukimo momentas, nM/rpm 46/6300 72/6000
Matmenys, mm 2350/1180/1400 2320/1180/1400
Ratų bazė, mm 1480 1490
Svoris su degalais ir akumuliatoriumi, kg 360 397
Kaina, Eur 6700 8590

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis