2013 10 31 /20:44

Skaitytojo skundas. Aš pasitikėjau banku ir jo profesonalumu, bet, pasirodo, buvau naivus

Į Ikrauk.lt redakciją dėl nesklandumų su banku kreipėsi skaitytojas Kazimieras. „Prieš penkerius metus atvykau į „Hansabanką“ (dabar vadinamą „Swedbank“) sutvarkyti savo einamą są...
BFL/Edgaro Anisimenko nuotr.
BFL/Edgaro Anisimenko nuotr. / BFL nuotr.

Į Ikrauk.lt redakciją dėl nesklandumų su banku kreipėsi skaitytojas Kazimieras.

„Prieš penkerius metus atvykau į „Hansabanką“ (dabar vadinamą „Swedbank“) sutvarkyti savo einamą sąskaitą, t.y. išėjus į pensiją gavau išeitinę kompensaciją – penkiasdešimt tūkstančių litų ir dar sąskaitoje buvo dvidešimt tūkstančių litų, nes šiame  banke jau turėjau kelis terminuotus indėlius, tai ir šiuos pinigėlius norėjau paversti terminuotu indėliu.  

Kaip ir dera geram bankui, mane pasitiko malonūs, paslaugūs darbuotojai. Taip aš gavau pasiūlymą investuoti į „Hansa plius“ gyvybės draudimą, nes tai esą naujas banko produktas ir kaip senjorui labiau naudingas. Buvau nuvestas į kitą skyrių. Tuo metu aš nesupratau, kad atsidūriau kitame banko padalinyje. Kai man pradėjo kalbėti apie draudimą, aš pasakiau, kad jokių draudimų nenoriu, tai draudėja sutiko, bet mane įtikino, kad simboliškai reikia įrašyti penkiasdešimt litų  draudimo sumą. Taip viliojamas ir tikintas, apipiltas bukletais, pasirašiau prašymą sudaryti sutartį dėl investavimo – 70 tūkst. Lt.

Sutartis buvo paruošta Vilniuje ir po kelių dienų gavau pranešimą atvykti pasirašyti. Pagrindinė ir lemiamas mano pasitikėjimo žodis sutartyje buvo sakinys – Apdraustajam išgyvenus iki draudimo laikotarpio pabaigos išmokama draudimo sutarties investicinė vertė. Aš tada supratau, kad kas beatsitiktų, investuotą sumą aš atgausiu.

Šių metų spalio mėnesį pasibaigus sutarties terminui „Swedbank“ sužinojau, kad iš mano investuotų 70 tūkst. Lt liko tik 48986 Lt. Paprašiau  banko paaiškinti padėtį, bet buvau apkaltintas, kad pasirinkau didesnę nei vidutinę rizikingumo investavimo kryptį, kad investavimo riziką galėjau valdyti keisdamas kitą kryptį, kad man buvo viskas išaiškinta ir t.t.

Aš pasitikėjau banku ir jo profesonalumu, bet, pasirodo, buvau naivus, nes ką man rodė ir aiškino, aš supratau savaip. Tačiau visi veikėjai, kurie naudojasi žmogaus patiklumu, neprofesonalumu bei nesupratimu, vadinami sukčiais. Bankas apeliuoja, kad lyg aš pasirinkau padidintą riziką, bet tai netiesa. Jei žmogus pasirinko kelią per mišką, tai dėl to negalima jo apiplėšti.

Panagrinėjus banko ataskaitą, vien tik už sutarties administravimą išskaičiuota 3776 Lt, bet atlygis mokamas už gerai atliktą darbą. Kitų mokesčių – dar 8936 Lt. Iš ataskaitos visai neaišku, kur dingo likusieji 8302 Lt. Manau, kad šis sugalvotas banko „produktas“ – iš anksto gudriai suplanuota apgaulė. Čia kyla klausimas, kam bankui agituoti ir vilioti klientą pereiti nuo terminuoto indėlio prie šios sutarties? Atsakymas: klientas praranda dalį pinigų, kas yra pelninga bankui.

Per šią sutartį dirbančiajam buvo galima susigrąžinti dalį mokesčių. Reikštų, kad tai žinoma ir LRV, o tai man ir kėlė pasitikėjimą. Įdomu, kaip vystytųsi įvykiai, jei aš bučiau paėmęs  iš banko kreditą ir dalies negrąžinčiau, motyvuodamas nesėkmingą investavimą?“, – skundžiasi Kazimieras.

Ikrauk.lt redakcija susisiekė su banko „Swedbank“ atstovu spaudai Sauliumi Abraškevičiumi. Gautas jo komentaras.

Visų pirma norime pabrėžti, jog komentuoti konkretaus kliento sutarties mes neturime galimybių dėl asmens duomenų privatumo užtikrinimo. Banko darbuotojai visada išsamiai pristato banko siūlomus finansų kaupimo ir investavimo instrumentus ir klientas savo valia pasirenka norimą finansinę paslaugą bei jos rizikingumo lygį. Sutartys yra sudaromos laisva šalių valia. Investavimo sėkmė, kaip, beje, ir rizika, tenka draudėjui – tai yra, klientui. Klientams pateikiamoje informacijoje (interneto puslapis, lankstinukai, investavimo krypčių aprašymai, sutarties sudarymo dokumentai) yra akcentuojama investavimo rizika, klientas yra įspėjamas, jog investicijų vertė gali tiek augti, tiek ir kristi.

Be jokios abejonės, situacijos, kuomet klientų lėšų suma sumažėja dėl nesėkmingų investicijų, yra labai nemalonios, tačiau čia svarbu pabrėžti, kad teikiant šias paslaugas draudimo ar investicijų valdymo bendrovė yra tik tarpininkas, vykdantis kliento išreikštą valią. Tai yra, nukreipia lėšas į kliento pasirinktas kryptis (fondus), kurias klientas gali savo nuožiūra keisti – lėšas perinvestuoti, kada jam tai atrodo tinkama.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis