Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2012 08 29

Būsimieji verslininkai mokėsi kurti verslą (nuotraukos)

Praėjusią savaitę Anykščių rajone įsikūrusi „Karališkio“ kaimo turizmo sodyba virto tikru verslo idėjų generatoriumi. Čia stovyklavo Kauno, Tauragės, Tytuvėnų, Šiaulių, Panevėžio ir Telšių moksleiviai, jų mokytojai bei tėvai – Vilniaus miesto ir apskrities verslininkų darbdavių konfederacijos (VVDK) įgyvendinamo projekto „TOC for Education“ metodikos taikymas bendrojo lavinimo mokyklos bendruomenėms per netradicines ugdymo formas“ dalyviai.
/ Įkrauk reporterio nuotrauka

Praėjusią savaitę Anykščių rajone įsikūrusi „Karališkio“ kaimo turizmo sodyba virto tikru verslo idėjų generatoriumi. Čia stovyklavo Kauno, Tauragės, Tytuvėnų, Šiaulių, Panevėžio ir Telšių moksleiviai, jų mokytojai bei tėvai – Vilniaus miesto ir apskrities verslininkų darbdavių konfederacijos (VVDK) įgyvendinamo projekto „TOC for Education“ metodikos taikymas bendrojo lavinimo mokyklos bendruomenėms per netradicines ugdymo formas“ dalyviai.

Mokykla neugdo pridėtinės vertės kūrėjų

VVDK prezidentas profesorius Rimvydas Jasinavičius sako, kad projekto tikslas – ugdyti mokinių verslumą, išmokyti efektyvaus mąstymo bei produktyvios veiklos metodikų. „Tai dalykai, kurių, mano nuomone, turėtų būti mokoma nuo pat mažumės, – sako VVDK prezidentas, Mykolo Romerio universiteto profesorius, verslininkas prof. R. Jasinavičius. – Lietuvoje darbo vieta sukuria maždaug 8 kartus mažiau pridėtinės vertės nei kai kuriose kitose ES šalyse: Didžiojoje Britanijoje, Vokietijoje, Švedijoje. Kodėl? Juk lietuviai – darbšti ir išsilavinusi tauta. Todėl, kad nemokame efektyviai dirbti. O nemokame, nes to niekas nemoko: nei šeima, nei mokykla, nei universitetai.“

Pasak profesoriaus, mūsų mokyklose mokoma daugybės dalykų, kurių vaikai niekada praktiškai nepritaikys. O tokių gyvybiškai svarbių žinių, kaip efektyviai spręsti problemas, nusistatyti savo veiklos tikslus, susidaryti jų siekimo strategiją ir planą, susikurti sau darbo vietą, neduodama. „Mūsų projektas – tai pastangos nors kiek kompensuoti šį švietimo sistemos trūkumą. Tad jo metu mokome ne tik vaikus, bet ir jų tėvus bei mokytojus – žmones, kurie turėtų ugdyti dorus, efektyviai mąstančius, pridėtinę vertę sau ir valstybei kuriančius piliečius“, – sako profesorius.

Ieškojo jaunimo verslo nišų

Verslumo stovykloje moksleiviai klausėsi paskaitų apie Apribojimų teorijos (angl. Theory of Constraints – TOC) – vienos pažangiausių pasaulyje efektyvaus mąstymo ir produktyvios veiklos metodikų – įrankius: loginių ateities pasekmių šaką, ambicinio tikslo medį, idėjų pardavimų matricą, bendravo su sėkmingais verslininkais, kūrė bei tobulino moksleiviško verslo planus.

„Lietuvoje kurti verslą, kuriame dalyvautų moksleiviai nėra paprasta, – mano stovyklos dalyvis iš Šiaulių Kęstutis, kurio komanda pristatė elektroninės prekybos verslo projektą. – Tenka susidurti su suaugusiųjų nuomone, kad jaunas žmogus yra tiesiog... kvailas. Tai neteisinga. Žinoma, jaunimas dar neturi daug patirties, bet yra energingas, kūrybingas ir nenusimena, jei viskas nepavyksta iš karto.“

Geriausiu pripažintas Kauno ir Panevėžio komandos verslo planas bus pristatytas šį rudenį – rugsėjo 26–28 d. – įvyksiančiame tarptautiniame TOC kongrese.

Pasibaigus verslų pristatymui vienas iš komisijos narių draudimo bendrovės „IF“ Tiesioginių verslo pardavimų departamento vadovas Saulius Peleckas neslėpė savo susižavėjimo. „Mane tikrai nustebino, kad jaunimas moka taip logiškai mąstyti, taip puikiai planuoti, numatyti problemas ir rasti jų sprendimo būdus. Jei savo laiku būtume turėję tokius mokymus, būtume išvengę daugybės klaidų“, – sakė jis.

Jaunimo darbu liko patenkintas ir VVDK prezidentas prof. R. Jasinavičius: „Smagu buvo dirbti su šiais kūrybingais, stropiais, imliais jaunais žmonėmis. Per kelias dienas jie padarė didžiulį progresą. Mano patirtis rodo, kad jei jaunimą sudomini ir duodi jiems geras metodikas, mažiausiai 80 proc. pasiekia labai gerų rezultatų.“

Laužė stereotipus ir dalijosi patirtimi

Stovykloje lankėsi trejetas VVDK priklausančių verslininkų. Jie papasakojo apie savo verslo pradžią, jo principus, dalijo patarimus.

„Netiesa, kad sėkmingam verslui svarbiausia gera idėja, – moksleiviams kalbėjo S. Peleckas. – Daugybė žmonių turi puikių idėjų, tačiau daugelis jų taip ir neįgyvendina. Gali turėti nors milijoną idėjų, bet jei nesusidarysi jų įgyvendinimo plano, jei neveiksi, taip ir liksi... idėjų milijonieriumi.“ Jis paneigė ir mitą, kad pradedant verslą reikia turėti labai daug pinigų. Pasak jo, dideli pinigai gali net pakenkti. „Jei nesugebate „suvaldyti“ penkių litų, ar sugebėsite susitvarkyti su keliais šimtais tūkstančių? Jei nesugebate sukaupti pradinio kapitalo, tai gal dar nesate subrendęs verslui?“ – siūlė susimąstyti verslininkas, pats su bendraminčiais ėmęs kurti verslą nuo nulio.

„Tiek verslininko, tiek samdomo darbuotojo sėkmės paslaptis yra labai paprasta, – sakė VVDK viceprezidentas, pagrindinis UAB „Sidabrinis krioklys“ akcininkas Kęstutis Neufeld. – Reikia tiesiog gerai dirbti savo darbą. Reikia suprasti, kad parduodi ne prekę, ne paslaugą, ne savo laiką, o naudą žmonėms. Jei iš tiesų esi naudingas, tavęs visada reikės, būsi vertingas.“

Jam pritarė informacinių technologijų bendrovei UAB „Asorta“ vadovaujantis Artūras Orševskis: „Tai, kas iš tiesų naudinga, niekada nebus sunku parduoti. O be pardavimų neįmanomas joks verslas.“ Jis patarė prieš pradedant verslą pirmiausia išsiaiškinti, kas yra potencialūs klientai, kokie jų poreikiai, kokias jų problemas gali išspręsti. Visa tai reikia žinoti dar prieš pradedant investuoti į verslą pinigus.

Verslo planai – iki paryčių

Daugumai stovyklos dalyvių TOC mokymai nebuvo pirmoji pažintis su verslu. Domilė iš Panevėžio Juozo Balčikonio gimnazijos sakė jau seniai besidominti verslu. Anksčiau dalyvavo jaunimo verslumo klubo veikloje, nuo rugsėjo pradės tarptautinio verslo studijas. Dauguma jos komandos narių – ekonomikos ir verslo olimpiadų dalyviai.

„Po užsiėmimų grįžę į savo kambarius dar ilgai neiname miegoti. Nepamanykite, kad ką nors negero darome. Ne, kalbamės apie savo svajones, apie savo būsimus verslus“, – pasakoja mergina.

Karolis iš Tytuvėnų ir Kęstutis iš Šiaulių prisipažino kartu su komandos bičiuliais stovykloje pristatytą verslo planą kūrę beveik iki penkių ryto. „Nusprendėme, kad dirbsime tol, kol gerai padarysime“, – sako būsimieji verslininkai.

„Pagal galimybes stengiuosi dalyvauti įvairiuose su verslumu susijusiuose mokymuose. Šią vasarą mokiausi ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto vasaros mokykloje moksleiviams. Esu dalyvavęs Vilniaus universiteto Tarptautinio verslo mokyklos verslumo akademijoje. Man įdomu, verslas, ekonomika. Labai tikiuosi, kad netolimoje ateityje pavyks ką nors sukurti pačiam“, – sako vienuoliktokas Karolis.

Verslininkas A. Orševskis patarė ilgai nelaukti ir pradėti verslą kuo jaunesniam. „Kol esi jaunas, atsakingas tik už save, neturi šeimos – pats laikas eksperimentuoti, bandyti, rizikuoti. Aš pats į verslą atėjau jaunas ir džiaugiuosi ryžęsis šiam žingsniui“, – kalbėjo verslininkas.

Verslumo stovykla – tik nedidelė ES lėšomis finansuojamo VVDK projekto „TOC for Education“ metodikos taikymas bendrojo lavinimo mokyklos bendruomenėms per netradicines ugdymo formas“ dalis. Pagal šį projektą parengta 70 TOC trenerių, surengti mokymai daugiau nei tūkstančiui mokinių, 166 jų tėvams, 180 mokytojų ir 22 nevyriausybinių organizacijų atstovams iš visos Lietuvos. Daugiau informacijos apie projektą www.tocforedu.lt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius