Kasmet į jau 25-erius metus vykstančią programą kiekviena šalis deleguoja vieną asmenį, o „Producers on the Move“ rengėjai pagal nustatytus kriterijus pakviečia dvidešimt geriausių. Lietuvos prodiuserį kiekvienais metais siūlo Lietuvos kino centras.
„Dėkoju Lietuvos kino centrui už įvertinimą ir suteiktas galimybes. Festivalio organizatoriai mums skyrė ypatingą dėmesį – programos dalyviai buvo pristatomi pagrindiniuose kino industrijos leidiniuose, kaip, pavyzdžiui, „Variety“, „Hollywood Reporter“ ir pan., vyko susitikimai su kino festivalių programų sudarytojais, platintojais, kino gamybos finansavimo fondų, filmų platformų, tokių kaip „Netflix“, televizijos „Arte“ atstovais. Daug kur mūsų veidai ir vardai buvo su šalies pavadinimu, tad su kolegomis juokavome, kad tai šiek tiek primena „Euroviziją“, – šypsosi ką tik iš Kanų festivalio grįžusi G.Žickytė.
Pasak jos, kasmet Kanų kino festivalyje apsilanko apie 35000-40000 žmonių, akredituota apie 5000 žurnalistų, tad Lietuvos vardo paminėjimas svarbus visai šalies kino industrijai.
Naujo filmo premjera kitąmet
G.Žickytei dalyvavimas programoje tapo ne tik galimybe vystyti būsimus projektus, susirasti kino gamybos partnerių, tačiau ir pristatyti naujausią dokumentinį filmą „A Tale of Two Mothers“. Lietuviškas filmo pavadinimas bus paskelbtas artėjant filmo premjerai, kuri planuojama kitų metų pirmoje pusėje.
Tai jautrus ir asmeniškas pasakojimas apie žinomą lietuvių teatrologę, germanistę, profesorę Ireną Veisaitę, išgyvenusią dvi siaubingas realybes – nacistinę ir stalininę, bet nepraradusią meilės ir tikėjimo žmonėmis.
„Natūralu, kad visus labiausiai domino nauji prodiuserių darbai. Taigi Kanai ir „Producers on the Move“ tapo ypatinga vieta populiarinant būsimą filmą prieš jo premjerą, pristatant kino industrijai ir tarptautinių kino festivalių programos sudarytojams“, – teigia G.Žickytė. Jos režisuoti filmai „Šuolis“, „Meistras ir Tatjana“, „Kaip mes žaidėme revoliuciją“ apkeliavo daugelį tarptautinių festivalių ir sulaukė apdovanojimų tiek Lietuvoje, tiek užsienyje.
Tarp kolegų – ir „Auksinės palmės šakelės“ laimėtoja
Dažniausiai Kanuose į prodiuseriams skirtą programą atrenkami tik vaidybinių filmų atstovai, tačiau šiemet į ją pakviesta ne tik G.Žickytė, bet ir Anita Rehoff Larsen iš Norvegijos. Jos prodiusuoto filmo „Gunda“ (rež. Viktor Kosakovskiy) premjera įvyko Berlinalėje, 2020 m. nominuotas Europos kino apdovanojimuose. „Džiugu, kad dokumentikos žanras vis labiau pripažįstamas ir vertinamas net ir Kanuose. Tai parodo ir dalyvių atranka į programą „Producers on the Move“, – pastebi G.Žickytė.
Tarp jos kolegų – ir didžiuosiuose festivaliuose įvertintų filmų prodiuseriai. Delphine Schmit iš Prancūzijos prodiusuotas trumpametražis filmas 2019 m. Kanuose laimėjo „Auksinę palmės šakelę“. Sara Nassim iš Islandijos prodiusuotas filmas „Avelė“ („Lamb“) 2021 m. dalyvavo Kanų „Ypatingojo žvilgsnio“ programoje, kur režisierius Valdimar Jóhannsson pelnė žiuri prizą už originalumą.
Pasak G.Žickytės, šiuo metu daug filmų kuriama su partneriais iš kitų šalių, tad didžiausias turtas, kurį išsiveža iš Kanų – naujos draugystės ir kontaktai.
„Programos dalyvių bendruomenė buvo tiesiog nuostabi. Turbūt simboliška, kad su visais Kanuose atsisveikinau Riko žodžiais iš legendinio filmo „Kasablanka“: „Manau, kad tai gražios draugystės pradžia“, – džiaugiasi prodiuserė ir režisierė, su kai kuriais dalyviais jau sutarusi ir dėl naujų kino projektų.