Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Atgimsta vienas geriausių Anželikos Cholinos darbų – „Otelas“

Po dešimties metų pertraukos, į Lietuvos teatrų scenas grįžta vienas ryškiausių Anželikos Cholinos pastatymų – šokio spektaklis „Otelas“, Viljamo Šekspyro tragedijos motyvais. 2006- ais metais šis spektaklis buvo įvertintas „Auksiniu scenos kryžiumi“, o 2013 – aisiais, pastatytas Maskvos J.Vachtangovo teatre, pelnė premiją „Teatralo žvaigždė“.
Anželikos Cholinos šokio spektaklio „Otelas“ repeticijos
Anželikos Cholinos šokio spektaklio „Otelas“ repeticijos / T. Ivanausko nuotr.

Lietuvos žiūrovams jis buvo parodytas vos dešimtį kartų.

„Labai džiaugiuosi, kad „Otelas“ vėl atgimsta A|CH teatre. Paskelbus apie atranką, nesitikėjau tokio didelio dėmesio – apie šimtas artistų išreiškė norą dalyvauti spektaklyje. Šį kartą pasirinkau ypač mišrią pagrindinių veikėjų sudėtį. Jų patirtis teatre skirtinga, bet nei vienas iki šiol neturėjo didelio vaidmens šokio spektaklyje. Ir man visiškai nesvarbu, kad beveik visi jie – dainininkai.

Svarbu, kad jie yra teatro žmonės, arba tiksliau – yra, bet dar apie tai nežino. Esu iššūkių mėgėja, man kuo sudėtingiau – tuo įdomiau. Jeigu artistas vaikščiot moka, reiškia, ir šoks”, – besišypsodama pasakoja choreografė A.Cholina. – Išmokyti žmogų sukurti vaidmenį judesiu, atlikti sudėtingiausius „pa“ yra mano darbas. O iš artisto man reikia tik vieno, svarbiausio jam – jo sielos.“

Įsimintinus vaidmenis šokio spektaklyje kuria ypatingo talento artistai: Otelas – choreografas iš Osetijos Valerijus Suanovas, Jagas – Martynas Kavaliauskas, Dezdemona – Karina Krysko.

T. Ivanausko nuotr./Anželikos Cholinos šokio spektaklio „Otelas“ repeticijos
T. Ivanausko nuotr./Anželikos Cholinos šokio spektaklio „Otelas“ repeticijos

Otelo vaidmuo – choreografui iš Osetijos

Iš Šiaurės Osetijos kilęs artistas Valerijus Suanovas yra baigęs Rusijos Teatro akademiją Maskvoje. Šiuo metu Osetijoje dirbantis kultūros srityje, profesionalus šokėjas, aktorius ir choreografas, Anželikos Cholinos buvo pakviestas atlikti pagrindinį vaidmenį jos premjeroje „Otelas“.

„Su Anželika Cholina esame baigę tą pačią mokyklą (GITIS), kalbame ta pačia kalba. Aš suprantu, ko ji iš manęs reikalauja, kodėl būtent toks galvos palenkimas tam tikru kampu jai ypatingai svarbus, ir panašiai. Profesionalumas slepiasi detalėse. Anželika dirba labai greitai, maksimaliai išnaudoja kiekvieną minutę. Per trumpą laiką sukūrėme pagrindines scenas. Jos kūrybos plastinė išraiška – geniali, ji geba paaiškinti, kokią mintį artistas turi perteikti judesiu“, – apie darbo ypatumus su garsiąja choreografe pasakoja V.Suanovas.

Paklaustas, kodėl būtent jis tapo Otelu, artistas sako manantis, kad galbūt jis turi rolei tinkamo vyriško veržlumo, energijos.

„Mano protėviai buvo kariai. Nors kartais aš grubokas, bet mano širdis – švelni, tad matyt Anželika įžvelgė manyje derinį bruožų, reikalingų jos sumanytam Otelui įkūnyti,“ – juokiasi artistas. – Aš tikrai pasistengsiu padaryti viską įmanomo ir neįmanomo, kad sukurčiau ryškų, įsimintiną personažą. Noriu įnešti kažką savito į šį spektaklį, tad labai stengiuosi įsiklausyti ir išpildyti visas man patikėtas užduotis bei šokio niuansus.“

Dezdemona – Karina Krysko

Jau ne pirmą kartą su A.Cholina bendradarbiaujanti Karina Krysko pasakoja svajojusi kada nors sudalyvauti šokio spektaklyje.

„Buvau Barbora Radvilaitė Anželikos pastatytame miuzikle, tad labai džiaugiuosi, kad ji pakvietė dirbti kartu dar sykį. Jaunystėje daug šokau, bet pradėjusi dainuoti, šokį apleidau. Džiugu, kad mano svajonės pildosi...“, – sako K.Krysko.

Dezdemoną šokančiai Karinai tenka nemažas krūvis, tad didžiausias jos iššūkis – fizinis pasiruošimas ir ištvermė. Ji pasakoja, kad šokti – tai ne dainuoti, čia kita išraiška. Pirmiausia svarbu įsiminti, įsisavinti visą plastinį tekstą, tada gali atsipalaiduoti ir išreikšti tai emociškai. Kai negalvoji apie judesius, gali įsijausti į vidų. Man labai įdomu, kaip Anželika pasakoja, ką reiškia vienas ar kitas judesys, kompozicija, nes tada supranti, ką darai. Kiekvienas žingsnis jos spektaklyje turi prasmę“.

T. Ivanausko nuotr./Anželikos Cholinos šokio spektaklio „Otelas“ repeticijos
T. Ivanausko nuotr./Anželikos Cholinos šokio spektaklio „Otelas“ repeticijos

Spektaklyje Karina šoka kartu su Valerijumi, jų Otelo ir Dezdemonos duetai – nuostabūs, pilni jausmingumo. Abu artistai pasakoja, kad jiems lengva dirbti kartu ir kad choreografė, parinkdama partnerius, pataikė šimtu procentu.

„Šokant poroje, labai svarbu, kad tiktum vienas kitam, kad nebūtų antipatijos. Manau, mes su Valerijumi suradome bendrą kalbą ir kelią vienas į kitą. Šiame spektaklyje šoka ir dainininkas Martynas Kavaliauskas. Nežinau, kokia jo patirtis šokyje, bet atrodo, lyg jis darytų tai labai seniai. Kartu esame dalyvavę kitame projekte, jau tada pamačiau, kad Martynas yra rimtas žmogus, itin darbštus, per daug nešnekantis – už jį kalba jo darbai. Visi artistai, kuriuos Anželika pakvietė į šį spektaklį, yra žinantys, ką daro, tad labai smagu dirbti kartu“, – džiaugiasi Karina Krysko.

Martynas Kavaliauskas: „Šokdami kalbame vidumi“

Anželikos Cholinos skambučio sulaukęs dainininkas Martynas Kavaliauskas pradėjo repetuoti jau sekančią dieną po pirmojo susitikimo su choreografe. Jam teko išskirtinio personažo – Jago vaidmuo.

„Kartą visi nusprendėm, kad viduje man žymiai daugiau metų nei iš tikrųjų, tarsi būčiau jau daug ką išgyvenęs. Greičiausiai tai yra auklėjimo ir ugdymo rezultatas, dėl to turiu dėkoti tėvams. Būtent tai man padeda įsijausti į kerštingojo, dviveidžio Jago rolę“, – sako M.Kavaliauskas.

Dainininkas pasakoja, kad choreografė tiksliai žino, ko nori, yra reikli ir preciziška, tad jam nėra sunku pasiekti norimo rezultato. Su Valerijumi Suanovu ir Karina Krysko šokantis Martynas vadina juos itin talentingais, turinčiais savą dvasią ir ypatingą aurą.

Paklaustas, ar šiame spektaklyje jam tenka daugiau šokio ar vaidybos, Martynas atsako, jog „Anželika dažnai mini, kad nešoktume. Manau, kad emocijos, jausmai ir mintys yra vieni svarbiausių faktorių scenoje. Žinoma, jie turi būti ištransliuoti teisinga kūno kalba. Šokdami kalbame ne žodžiais, o vidumi“.

Surinkta geriausia komanda

Šiame spektaklyje dalyvauja daugiau nei trisdešimt artistų, tame tarpe Lietuvos žiūrovams gerai žinoma Beata Molytė, šokanti garsiąją Aną Kareniną to paties pavadinimo A.Cholinos spektaklyje. „Otelo“ pastatyme jai teko Emilijos vaidmuo. Spektaklyje dalyvauja ir baleto artistas, aktorius Donatas Bakėjus – jis sukūrė Kasijaus vaidmenį dar pirmajame „Otelo“ pastatyme ir grįžta į jį po dešimties metų.

Kasijaus vaidmeniui taip pat ruošiasi šokėjas Tomas Legenzovas.

„Dėl didelio užimtumo, neplanavau dalyvauti atrankoje, į ją atlydėjau draugę Agnę Kavaliauskaitę. Bet esu dirbęs su Anželika, ji pakvietė mane jau atsirinkusi Agnę ir pasiūlė šokti Kasijų, pasakiusi, kad savo asmenybe atitinku jo charakterį. Kasijus yra pasitikintis savimi, besididžiuojantis savo darbais, šiek tiek atlapaširdis. Kartais ir aš toks būnu“, – juokiasi Tomas.

Kaip pasakoja šokėjas, didžiausias iššsūkis jam tenka norint parodyti du skirtingus Kasijaus paveikslus: pirmojoje dalyje jis yra išraiškingas, garbingas, itin pasitikintis savimi, o antrojoje dalyje jis visiškai pasikeičia, nusivilia savimi, jo akys nebežiba, jis susiduria su žiauria gyvenimo patirtimi, netekęs visko, dėl ko kovojo – draugystės, statuso, pasitikėjimo.

„Otelas“ yra labai sudėtingas tiek fiziškai, tiek emociškai – kaip ir pačiame kūrinyje, čia daug tragedijos ir dramos. Žiūrovams jis tikrai sukels labai stiprias emocijas“, – tikina Tomas.

„Mis Lietuva 2014“ Agnė Kavaliauskaitė šiame spektaklyje šoka Bjanką, tai bus jos debiutas didžiojoje scenoje. „Atrankoje dalyvauti mane paskatino Tomas. Esu baigusi choreografijos bakalaurą, šiemet įstojau į šokio magistratūrą. „Otelas“ bus pirmas mano spektaklis, kuriame šoku.

Surinkta nuostabi komanda, visi solistai išskirtinės asmenybės ir tai priverčia greičiau mokytis, pasitempti ir augti. Šiame spektaklyje reikia didelio jausmo, turi išgyventi jį taip, kad tai pajustų žiūrovai“, – pasakoja A. Kavaliauskaitė.

„A|CH teatras man atrodo idealus mechanizmas, dirbantis tiksliai kaip šveicariškas laikrodis. Viskas, pradedant nuo choreografijos, scenografijos, iki artistų, vadovavimo, sustyguota iki smulkmenų. Jei Anželika yra teatro širdis, tai Greta Cholina (A|CH direktorė) – tos širdies variklis“, – pasakoja Valerijus Suanovas.

„Otelas“ yra tragedija, tačiau Anželikos Cholinos pastatyme yra daug šviesių momentų, įspūdingo grožio duetų, jausmingumo.

„Otelo“ premjerą bus galima išvysti rugsėjo 7 dieną Nacionaliniame dramos teatre Vilniuje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?