Pagal sutartį iki šių metų pabaigos į Kauno gatves išriedės 70 specialiai keleivių vežimui pritaikytų „Mercedes Benz Sprinter“ mikroautobusų. Pirmieji modernūs ir šiuolaikiški mikroautobusai pasirodys jau rugpjūčio pradžioje. Konkursą laimėjusi bendrovė „Kautra“ į šį projektą investuos apie 20 mln. Lt.
Pagal nūdienos tendencijas ši pertvarka buvo būtina siekiant ženkliai pagerinti tiek pačias transporto priemones, tiek keleivių vežimo aptarnavimo kokybę
„Džiugu, kad naujieji maršrutiniai taksi atitiks europietišką lygmenį. Pagal nūdienos tendencijas ši pertvarka buvo būtina siekiant ženkliai pagerinti tiek pačias transporto priemones, tiek keleivių vežimo aptarnavimo kokybę“, - akcentavo Kauno meras Andrius Kupčinskas.
Naujieji maršrutiniai taksi kursuos 7 skirtingais maršrutais, sužymėtais nuo 51 iki 57 numerio. Po pertvarkos išliks populiariausi maršrutinių taksi maršrutai ir pagrindinės kryptys, kuriomis šiuo metu važiuoja didžiausia dalis maršrutinių taksi keleivių. Tikslūs tvarkaraščiai bus paskelbti Kauno viešojo transporto tinklapyje www.kvt.lt nuo gegužės 15 dienos.
Išskirtinis dėmesys keleivių patogumui ir saugumui
Septynis maršrutus aptarnaus 70 naujų transporto priemonių, kuriose įrengti kondicionieriai, trapai neįgaliųjų vežimėliams, automatinės keleivių durys, keleivių informavimo švieslentės salono išorėje ir kiti privalumui.
Naujųjų mikroautobusų salonas bus šviesus, dvigubi langai ir kondicionavimo sistema keleiviams užtikrins tinkamą klimatą tiek vasaros, tiek žiemos metu
„Visi mikroautobusai bus žemagrindžiai ir pritaikyti neįgaliesiems, automatiškai atsiveriančios durys ir ištraukiama rampa bus komfortabili ir patogi žmonėms su negalia ir juos lydintiems asmenims. Naujųjų mikroautobusų salonas bus šviesus, dvigubi langai ir kondicionavimo sistema keleiviams užtikrins tinkamą klimatą tiek vasaros, tiek žiemos metu. Be to, instaliuota filmavimo ir keleivių skaičiavimo įranga užtikrins sąžiningą ir tikslią žmonių apskaitą“, - teigė bendrovės „Kautra“ vadovas Linas Skardžiukas.
Laikysis grafiko
Naujuosiuose maršrutiniuose taksi bus užtikrinama aukšta vairuotojų darbo, bendravimo su klientais ir vairavimo kultūra. Visi vairuotojai darbo metu dėvės tarnybines uniformas, ne rečiau kaip kas dvejus metus bus vykdomi vairuotojų mokymai. Transporto priemonių išorėje ir viduje bus nurodytas nemokamas tel. numeris, skirtas informuoti apie netinkamą vairuotojų elgesį ar vairavimą. Be to, kiekvieną dieną prieš vairuotojams išvykstant į reisą, bus tikrinamas jų blaivumas ir sveikatos būklė, taip pat nuolat tikrinama transporto priemonių techninė būklė.
Visose transporto priemonėse bus įrengta GPS/GPRS įranga, leidžianti užtikrinti maršruto ir tvarkaraščio laikymąsi. Taip pat ši įranga leis teikti informaciją apie maršrutinių taksi atvykimą stotelių švieslentėse bei kitomis elektroninėmis priemonėmis. Naujuose mikroautobusuose bus 16 sėdimų ir 6 stovimos vietos.
Maršrutinių taksi vairuotojams – visos socialinės garantijos
Vairuotojai gaus visas socialines garantijas, bus užtikrinamas reikiamas darbo ir poilsio režimas
Planuojama, kad naujas transporto priemones vairuos maždaug apie 170 vairuotojų, kurių vidutinis darbo užmokestis sieks 2400 Lt. Kauno miesto savivaldybės biudžetas dėl to kasmet bus papildomas apie 0,5 mln. Lt gyventojų pajamų mokesčio. Vairuotojai gaus visas socialines garantijas, bus užtikrinamas reikiamas darbo ir poilsio režimas.
„Praeityje liks šešėlis, kuomet vairuotojai vieniems keleiviams duodavo bilietėlį, o kitiems ne. Taip pat žmonės laiku sulauks atvažiuojančių mikroautobusų, jie nevėluos. Iš tiesų patys kauniečiai netrukus galės pajusti europietiško lygio sistemos privalumus“, - pabrėžė Kauno miesto savivaldybės administracijos direktorius Dainius Ratkelis.
Planuojama įvesti e. bilietą
Planuojama, kad nuo kitų metų pradžios maršrutiniuose taksi bus galima atsiskaityti elektroninio bilieto kortele. Ateityje taip pat planuojama įdiegti terminuotąjį maršrutinių taksi bilietą.
„Maršrutiniai taksi kaip ir dabar stos, ten kur bus stabdomi, o naujoji jų numeracija įvesta tam, jog mikroautobusų numeriai nesidubliuotų su autobusų“, - aiškino Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.
Pasirašyta sutartis su vežėjų maršrutiniais taksi Kaune konkurso laimėtoju galios 5 metus.