Kaip pranešė Kultūros paveldo departamentas (KPD), 1893–1899 metais rusų inžinieriaus Nikolajaus Beleliubskio suprojektuoto ir statyto tilto liekanoms suteiktas vietinio reikšmingumo lygmuo.
Tiesiant Varėnos-Gardino geležinkelį (per Alytų į Suvalkus), 1899-aisiais baigtas statyti neįprastai aukštas tiltas.
Nemuno vagoje buvo įmūryti du 20 metrų aukščio taurai ir Cerberio sistemos beveik 240 metrų ilgio tilto santvara.
Geležinkelio tiltas, dėl savo konstrukcijos tapęs rusų inžinierių pasididžiavimu, buvo aukščiausias Rusijos imperijoje.
Rusų kariuomenė, pasitraukdama iš Alytaus, 1915 metais išsprogdino tilto dalį. Vokiečiai, užėmę Alytų, susirūpino geležinkelio tilto atstatymu. Per kelis mėnesius buvo pastatytas aukštesnis tiltas už buvusį, tačiau dėl silpnos konstrukcijos 1927 metais tiltas buvo uždarytas ir išardytas.
Šiuo metu buvusio tilto vietoje, išsaugant išlikusias autentiškas senojo geležinkelio tilto liekanas ir nepažeidžiant vertingųjų savybių, planuojama pastatyti naują tiltą.
Žiūrėti Senojo Alytas geležinkelio tilto liekanos didesniame žemėlapyje