Priskirta specialistė apie klientę nežinojo
Į 15min.lt redakciją paskambinusi vilnietė Irena papasakojo, kad atsakymas į paprastą mokestinį klausimą jai kainavo nemažai laiko, pastangų ir pinigų. Ji net buvo pasiryžusi sugaišti dar daugiau laiko kelionei pas VMI darbuotojus, kad tik nebereikėtų aušinti burnos telefonu.
Kelionių vadove dirbanti moteris norėjo pasitikslinti, kiek, nuo gegužės 1 d. pasikeitus verslo liudijimų įkainiams, bus apmokestinamos jos pajamos. Jai rūpėjo sužinoti, kiek gali pakelti savo paslaugų įkainį, kad pajėgtų atsiskaityti su valstybe be papildomos naštos savo piniginei.
Irena pradėjo nuo skambučio trumpuoju VMI telefono numeriu 1882. Jos tikinimu, apie dvi valandas nepavyko prisiskambinti nei fiksuoto ryšio, nei mobiliuoju telefonu. Tuomet ėmė belstis į priimamąjį. Ten, pasakiusi savo pavardę ir miestą, vilnietė sužinojo jai priskirtos specialistės kontaktus.
Šiai pavyko priskambinti netrukus, bet naudos, anot pašnekovės, buvo nedaug. „Ta moteris man atrėžė: ką jūs, aš neprivalau visko apie jus žinoti! O mano klausimas juk bendro pobūdžio, naujas ir aktualus, kaip jie gali neišmanyti?“ – stebėjosi Irena.
Irena pradėjo nuo skambučio trumpuoju VMI telefono numeriu 1882. Jos tikinimu, apie dvi valandas nepavyko prisiskambinti nei fiksuoto ryšio, nei mobiliuoju telefonu.
Užsispyrusi vilnietė dar sykį pasuko į mokesčių inspekcijos priimamąjį, kur sužinojo teisės skyriaus vedėjo numerį. Esą tik jis suteikė prašomą informaciją.
„Išbandžiau penkis skirtingus numerius. Arba nekelia, arba siunčia labai toli. Kai pabodo skambinėti, paklausiau, ar galima nuvažiuoti, atstovėti eilę ir žmogaus tiesiai paklausti. Negalima, išgirdau. Sako: rašykite, jums tai nieko nekainuos. O ką man daryti, jei aš neturiu kompiuterio arba internetu nelabai moku naudotis? Juk jei šeimoje nėra vaikų, dažnai nėra ir kompiuterio“, – aiškino pašnekovė.
Telefonu – pigiau ir paprasčiau?
VMI atstovas spaudai Darius Buta 15min.lt patikino, kad „darbuotojai aptarnauja klientus griežtai vadovaudamiesi Tarnautojo elgesio kodeksu“, taip pat – mokesčių mokėtojų aptarnavimo taisyklėmis. Šie dokumentai apibrėžia taktiško ir etiško kliento aptarnavimo principus.
Jo žodžiais, yra keletas būdų gauti informaciją iš VMI. Interesantai gali skambinti trumpuoju telefonu 1882. Kad konsultacijos įvairiais klausimais būtų kokybiškos, pokalbiai šia bendra linija yra įrašomi. Vėliau, kilus ginčams, būna nesunku patikrinti, ar klientas nebuvo suklaidintas. Surinkus šį numerį, dėl darbuotojų stokos ar užimtumo ne visada pavyksta prisiskambinti per kelias sekundes ar iš pirmo karto, todėl pašnekovas rekomendavo neskubėti padėti ragelio.
Taip pat galima užpildyti anketą inspekcijos tinklalapyje vmi.lt. Be to, teisinės ir mokestinės konsultacijos teikiamos raštu.
„Jei yra priskirtas mokesčių inspektorius, jis, prieš suteikdamas informaciją, turėtų žinoti, kad tikrai bendrauja su tuo žmogumi, kuriuo jis prisistato. Mokesčių inspektorius nėra mokesčių teisės aiškintojas ar konsultantas ir nebūtinai turi išmanyti visą mokesčių sistemą“, – teisino D.Buta.
Paaiškinimą, kaip suprasti vieną kitą teisinę normą, esą galima gauti VMI padaliniuose.
Tačiau, anot D.Butos, telefono skambutis – parankesnis, mat sutaupo ir laiko, ir pinigų. „Tai nėra brangiai mokama paslauga – mokėti reikia operatoriaus nustatytą įkainį. O nuvažiuoti iki VMI Vilniuje kainuotų keturis litus“, – teigė pašnekovas.