Dabar dviračių nuomos punktų atidarymas nukeltas dar keliems mėnesiams – planuojama, kad dviračius nuomotis Vilniuje bus galima nuo liepos. Tiesa, ne visi, o tik kokie keturi. Kiti bus įrengiami palaipsniui, iš viso jų numatyta mieste turėti 36.
Vilniaus mero patarėjo ir dviračių entuziasto Eduardo Kriščiūno teigimu, punktuose turėtų būti apie 300 dviračių. Tai esą nėra daug, tad projektas kiek panašus į pabandymą. „Punktų išdėstymas sugalvotas taip, kad dviračiai taptų viešojo transporto tąsa aplink Senamiestį. Tokiu būdu Senamiestyje vietoj viešojo transporto ar vaikščiojimo pėsčiomis galėtum važinėti su dviračiu. Kiek tų 300 dviračių užteks, parodys laikas“, – kalbėjo E.Kriščiūnas.
Kol kas, anot E.Kriščiūno, nėra sumanyta projekto plėsti ir įsigyti daugiau dviračių ar steigti punktus toliau nuo centro. „Mano manymu, tai nebūtų tikslinga, nes nėra infrastruktūros. O Senamiestis yra gyvenamoji zona, kur teoriškai greitis turėtų būti 20 km/h, tad ir be infrastruktūros būtų galima važiuoti, jeigu būtų mažesnis tranzitinių automobilių srautas“, – sakė mero patarėjas.
Automobilių srautus reguliuoti turėtų miestas. Tačiau čia, E.Kriščiūno teigimu, atsiduriama užburtame rate: jeigu dviratininkai naudosis nuomos punktais, reikės riboti automobilių eismą, bet dviratininkai nesinaudos dviračiais, kol jiems nebus saugu ir nebus mažiau mašinų. „Čia kaip višta ir kiaušinis“, – ironizavo pats nuolat dviračiu važinėjantis mero patarėjas.
E.Kriščiūno teigimu, dviračių nuomos punktų atidarymo data nusikėlė dėl daugybės derinimų, kurių reikia norint įsteigti punktus mieste. Svarbiausia problema susijusi su elektros tiekimu, kadangi patys nuomos punktai yra kilnojami statiniai, tačiau ne visur yra prieiga prie elektros tinklų.
Savivaldybės skelbtą konkursą laimėjo ir dviračių nuomos sistemą diegia bendrovė „JCDecaux Lietuva“. Projektas numatytas 15 metų, ketinama investuoti daugiau nei 27 mln. Lt.
Vilnius jau turėjo oranžinius dviračius: 2001 metais į sostinės gatves išriedėjo beveik tūkstantis dviračių. Tačiau nemokami ir neapsaugoti dviračiai suviliojo vagis, tad mieste jų neliko per kelias dienas.
Dabar sistema bus kita – saugi, antivandalinė. Visoje Europoje tokių dviračių važinėja apie 46 tūkst. Vilniuje važinėti pirmąją valandą galima bus nemokamai, antroji kainuos 10 Lt, trečioji – 15 val.