Naujoji tvarka patinka ne visiems. Gyventojai skundžiasi nebeturintys, kur statyti automobilių, nes juos anksčiau palikdavo šalia ligoninės. Vilniaus savivaldybės prašyta vienos eismo juostos gatvėje nuo įvažiavimo į ligoninę iki autobusų žiedo pastatyti stovėti draudžiančius kelio ženklus. Vairuotojai ten pradėjo statyti savo automobilius, o jie trukdė eismui.
Apribojo automobilių stovėjimą gatvėje
Vilniaus savivaldybė tvirtina nieko nežinojusi apie Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninės planus užtverti šią teritoriją. Kelio ženklai, draudžiantys sustoti, buvo skubiai užsakyti ir pastatyti. Taip pat kreiptasi į policiją su prašymu atidžiau prižiūrėti eismą Šiltnamių gatvėje.
Vilniaus miesto savivaldybė nebuvo informuota, kad ligoninė ketina apmokestinti automobilių stovėjimo aikštelę, – teigė Eduardas Garbovskis
„Vilniaus miesto savivaldybė nebuvo informuota, kad ligoninė ketina apmokestinti automobilių stovėjimo aikštelę. Spręsime, ką daryti toliau, kreipsimės į ligoninės administraciją“, – teigė Eduardas Garbovskis, savivaldybės Eismo valdymo poskyrio vedėjas.
Miesto autobusai taip pat turi pravažiuoti per užtvarus, o kartais ir palaukti automobilių eilėje, jeigu tokia susidaro.
Ligoninės administracija tvirtina buvusi priversta griebtis tokių priemonių, nes prie ligoninės trūko tvarkos. „Ne iš gero gyvenimo taip padarėme. Žinojau, kad bus ir techninių, ir žmogiškųjų problemų, bet kai per dieną po kelis kartus skambindavo tai Priėmimo skyriaus vedėjas, kad užstatyti privažiavimai, Greitosios medicinos pagalbos automobiliai negali privažiuoti, tai negalima pumpuoti deguonies į talpas, tai vaistų negali iškrauti, nebeturėjome išeities“, – aiškino Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninės Ūkio tarnybų viršininkas Valerijus Lavošnikas.
Įrengė privati bendrovė
Anot ligoninės atstovo, dar 2010 metais buvo kreiptasi į Vilniaus miesto savivaldybę, kuri tuo metu buvo ligoninės steigėja, su prašymu skirti lėšų ligoninei nusisamdyti darbuotoją, kuris prižiūrėtų tvarką. Kadangi pinigų nebuvo, pasirinktas kitas būdas: su privačia įmone pasirašyti jungtinės veiklos sutartį, pagal kurią ta bendrovė administruotų paslaugos teikimą. Tam buvo gautas leidimas, tad ta privati bendrovė ir ėmėsi transporto administravimo šalia ligoninės.
Įmonė pasirūpino užtvarais ir kita reikalinga įranga. Darbuotojai privalo susimokėti per mėnesį 20 Lt ir gauna nuolatines įvažiavimo korteles. Lankytojams tenka mokėti 2 Lt už pirmąją stovėjimo valandą, tačiau vėliau už kiekvieną papildomą valandą įkainis mažėja. Tačiau jei pacientas vežamas į Skubios pagalbos skyrių, tuomet pirmasis stovėjimo pusvalandis yra nemokamas, nesvarbu, ar pacientas atvežamas taksi, ar nuosavu automobiliu.
Anot V.Lavošniko, miesto autobusai su didelėmis problemomis nesusiduria – prie užtvarų visą parą budi darbuotojai, įrengtos vaizdo kameros, tad pamačius autobusą užtvaras pakeliamas automatiškai. Taip pat elgiamasi ir atvažiuojant Greitosios pagalbos automobiliams. Jiems tenka stabtelėti nebent tuo atveju, jeigu prie užtvaro yra sustojęs automobilis.
Ir duobes lopys
Ne iš gero gyvenimo taip padarėme, – aiškino V.Lavošnikas.
Nemokamai statyti automobilius gali ir neįgalieji. Jiems paslaugą administruojanti bendrovė artimiausiu metu ketina įrengti specialias stovėjimo vietas. Taip pat ši įmonė teritorijoje valo sniegą, lopys duobes, kitąmet sutvarkys apšvietimą. Be to, privalo su ligonine dalytis uždirbamu pelnu.
V.Lavošnikas tvirtino, kad teritorijoje ir anksčiau automobilių stovėjimą ribojantys kelio ženklai, vairuotojai jų nepaisė. O policija, sužinojusi, kad tai ligoninės, o ne miesto, teritorija, nenorėdavo važiuoti ir tramdyti pažeidėjų.
Teritoriją ligoninei prieš beveik du dešimtmečius 100 metų išnuomojo Vilniaus apskrities administracija, tačiau automobilių stovėjimo paslaugas administruojančiai bendrovei žemė nebuvo išnuomota.