Naujienų portalą LRT.lt pasiekė vilniečio laiškas, kuriame teigiama, kad Vilniaus oro uoste nėra galimybės pažiūrėti kylančių ir besileidžiančių lėktuvų.
„Šiandien su sūnumi traukiniu nuvažiavome iki oro uosto pasižiūrėti lėktuvų, bet visas oro uostas apstatytas neįtikėtinomis tvoromis, pastate buvęs langas – užtvertas, ir nėra palikta nė plyšelio tuos lėktuvus pamatyti. Grįžtant konduktorė paklausė, ar pavyko kokią uodegą kur krūmuose pamatyt? Sako – daug keleivių skundžiasi, kad nėra galimybės palydėti ir pasitikti išskrendančiuosius. Galbūt galėtumėte pasidomėti, kur dingo oro uosto apžvalgos vieta?“ – klausia ištikimas LRT.lt skaitytojas vilnietis Alius Vogėla.
„Mes ne Amsterdamo Šipolio oro uostas“
Kaip portalui LRT.lt kalbėjo VĮ „Lietuvos oro uostai“ Komunikacijos ir rinkodaros skyriaus vadovė I. Baltrušaitienė, Vilniaus oro uostas nuolat keičiasi, jame atsiranda naujų, modernesnių sprendinių ir įrenginių.
„Šiuo metu konkrečios vietos, numatytos stebėti ir fotografuoti lėktuvus, neturime. Tačiau yra erdvių, iš kurių atsiveria puikūs vaizdai ir jas galima nesunkiai pasiekti. [...] Nesame Amsterdamo Šipolio oro uostas, turintis atskiras erdves norintiems matyti, kaip kyla lėktuvai (ar juos fotografuoti), bet mes neturime ir perone esančių šviesoforų – tiesiog mūsų rinka ir mažesnė, ir kitokia“, – sako I. Baltrušaitienė.
Portalui LRT.lt pasiteiravus, ar Vilniaus oro uoste planuojama įrengti apžvalgos aikštelę, I. Baltrušaitienė kalbėjo: „Idėjos, kaip galima būtų suteikti galimybę keleivius lydintiesiems ar tiesiog į oro uostą atvykstantiesiems pasmalsauti ir stebėti, kaip kyla ar leidžiasi lėktuvai, tikrai yra. Kaip tai atrodys ir kurioje konkrečioje vietoje bus ši vieta, kol kas atsakyti negalima – svarstymų yra įvairių, ir sprendimas dar pakeliui.“
Šiuo metu stebėti, kas vyksta aerodrome, galima praėjus aviacijos patikrą. Anksčiau, kai dar nebuvo atnaujintas terminalas, lėktuvus galėjo stebėti visi norintys išvykimo salėje – pro didžiulį stiklinį langą. Specialiai įrengtų apžvalgos aikštelių nėra ir Kauno ar Palangos oro uostuose, tačiau juose nesunkiai galima prieiti prie permatomos tvoros ir pažvelgti, kas vyksta aerodromuose.
Kelionių ekspertai turi patarimų
Pasak I. Baltrušaitienės, svarbu paminėti, kad oro uosto teritorija, kurią juosia tvora, yra saugoma teritorija ir jos saugumas numatytas ne tik Lietuvos dokumentais, bet ir pasauliniais aviacijos standartais.
„Oro uostas, kokioje valstybėje beveiktų, yra griežtai saugoma teritorija dėl sudėtingos aviacijos technikos, būtinų žinių, kaip elgtis atsidūrus šalia tokios technikos, į ką reaguoti kaip į nenatūraliai vykstantį procesą, o kas – įprasto proceso dalis ir pan. Galioja daugybė oro uostų ir aerodromo saugumo reikalavimų, kurių nevalia pažeisti“, – tvirtino Komunikacijos ir rinkodaros skyriaus vadovė.
Dėl to, anot I. Baltrušaitienės, viešo saugumo ar aviacijos pareigūnai, pastebėję prie tvoros stovinčius žmones, gali laisvai prieiti ir paklausti, ką jie ten veikia. „Jei tai paprasti lėktuvų kilimą ir leidimąsi stebintys asmenys, jie galės toliau tęsti savo veiklą“, – paaiškino pašnekovė.
Šiuo metu stebėti, kas vyksta aerodrome, galima praėjus aviacijos patikrą
Kaip portalui LRT.lt kalbėjo kelionių ekspertas, Makalius.lt vadovas Rimvydas Širvinskas, po įvairiausių įvykių oro uostų teritorijos dabar yra išties labai saugomos: „Daugelyje Europos oro uostų yra stiklų, pro kuriuos galima stebėti lėktuvus, tačiau būna užklijuotas lipdukas, įspėjantis, kad draudžiama fotografuoti. Kartą, atvykęs į vieną oro uostą, norėjau nufotografuoti „Air Lituanica“ lėktuvą, tačiau prisistačiusi apsauga liepė ištrinti nuotraukas. Vilniaus oro uosto teritorijoje, jau lipant į lėktuvą, keliautojams taip pat neleidžiama fotografuoti.“
Kelionių ekspertas, knygos „Mokėk keliauti“ autorius Robertas Pogorelis labai palaikytų idėją Vilniaus oro uoste įrengti lėktuvų stebėjimo terasą, kokios yra daugelyje oro uostų. Frankfurte tokia pramoga kainuoja 5 eurus, Ciuriche – 5 frankus, Budapešte – 500 forintų, tačiau yra ir daug nemokamų terasų.
„Žinoma, lėktuvų stebėtojai turi savo vietas, pavyzdžiui, Liepkalnį, bet keleivius išlydintiems ar pasitinkantiems jos netinka“, – LRT.lt komentavo R. Pogorelis.