„Be jokios abejonės, „Rail Baltica“ čia daug dalykų padeda išspręsti ir dar padės, kai greitį padidinsime. Be abejo, yra ir kelių klausimas. „Via Baltica“ yra viena vertus, ten vyksta darbai. Reikia kalbėti ir apie Lazdijų kelio, ateinančio iš Lenkijos, didinimą, plėtrą, modernizaciją“, – TV3 žinioms penktadienį teigė ministras.
„Jeigu yra koks nors prašymas atvežti į Lietuvą karinę techniką, mes sutvarkome viską per mažiau nei 24 valandas. Yra šalių, kur tai užtrunka iki savaitės. Yra dar tų šalių, nenoriu aš jų vardinti“, – pridūrė L.Kasčiūnas.
Vokietijos 10-osios divizijos vadas Ruprechtas von Butleris penktadienį vykusioje spaudos konferencijoje sakė, kad karių ir technikos transportavimui buvo panaudoti visi įmanomi būdai – tai svarbu siekiant potencialiam priešui „pademonstruoti, kad net uždarius vieną susisiekimo liniją, lengvai galime pasirinkti kitą“.
R.von Butleris teigė neturintis priekaištų dvi su puse dienos trukusiai kelionei į Lietuvą sausumos civiliniais keliais, anot jo, itin sklandžiai buvo įveikti pasieniai.
Vokietijos Bundesvero pratybos „Didžioji kvadriga 2024“ Lietuvoje truks iki gegužės pabaigos. Kariuomenės vadas Valdemaras Rupšys anksčiau sakė, kad galutinį pratybų rezultatą bus galima įvertinti birželį.
Jis penktadienį nurodė, kad šiuo metu vienetų perkėlimas vyksta sklandžiai, Lietuvoje yra dislokuotas divizijos štabo elementas, dalis Vokietijos ir Prancūzijos brigados vienetų, perdislokujami kiti vienetai, įskaitant olandiškos brigados.
Pratybų metu į Silvestro Žukausko poligoną Pabradėje Švenčionių rajone ir Kazio Veverskio poligoną Kazlų Rūdoje persidislokuos daugiau kaip 3 tūkst. Vokietijos karių bei 200 vienetų karinės technikos, tarp jų – tankai „Leopard“, pėstininkų kovos mašinos „Puma“ ir „Boxer“.
Šios pratybos orientuotos į dviejų divizijų perdislokavimą iš centrinio Europos regiono į rytinį. Lietuvos kariuomenės vienetai kartu su Vokietijos vienetais dalyvauja mokymuose planuojant ir vykdant operacijas, taip pat teikia priimančiosios šalies paramą.