2010 11 12

LLRI tyrimas: pusė rūkalų rinkos – nelegali, biudžetas neteko 640 mln. litų

„Pastebimai kritus legalių cigarečių pardavimui, nelegali rinka pasiekė 2004 metų lygį ir sudarė apie pusę visos cigarečių rinkos, tai yra apie 110 mln. cigarečių pakelių“, – pranešime teigė LLRI ekspertas Vytautas Žukauskas.
Kontrabandinės cigaretės
Kontrabandinės cigaretės / VSAT nuotr.

LLRI tyrime remiasi „JTI Marketing and Sales“ („Japan Tobacco International“ įmonė) duomenimis – prognozuojama, kad 2010-aisiais kontrabandinių cigarečių dalis Lietuvoje sieks 49 proc., arba 2,2 mlrd. kontrabandinių cigarečių. Pernai ši dalis buvo 26 proc.

Institutas pastebėjo, kad  bendrovių „TNS Emor“ ir „TNS Gallup“ šiemet atliktos apklausos atskleidė, jog vartotojų, kurie turėjo kontrabandinių cigarečių, dalis taip pat išaugo iki 49 proc.

LLRI teigia, kad hipotetiškai skaičiuojant valstybės pajamų praradimą dėl kontrabandos – jei kontrabandiniai gaminiai kitu atveju būtų vartojami legaliai, – biudžetas šiemet neteko 644 mln. litų pajamų, iš jų 499 mln. litų akcizų.

„JTI Marketing and Sales“ duomeninis, pernai didžioji dalis kontrabandos buvo skirta ne Lietuvos rinkai, todėl tikrasis cigarečių kontrabandos kiekis 2009 metais esą siekė apie 14 mlrd. cigarečių, arba 1 400 pilnų automobilių puspriekabių per metus, rašo LLRI.

Pasak V.Žukausko, nelegalios cigarečių rinkos ir kontrabandos šuolis šiemet buvo ypač didelis ir didelę įtaką tam turėjo 2007–2009 metais apie 2,3 karto išaugę akcizai. Iki 2008-ųjų, augant ekonomikai, nelegali rinka mažėjo.

„Specifinė Lietuvos geografinė, socialinė ir ekonominė situacija lemia, kad Europos Sąjungos tabako akcizų kėlimo politika daro didelę neigiamą įtaką legaliai šalies tabako gaminių rinkai“, – rašoma LLRI pranešime.

LLRI siūlo, kad priimant sprendimus dėl Europos Sąjungos akcizų politikos Lietuva pasisakytų už akcizų mažinimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis