Šis metalinis tiltas, skirtas pėstiesiems ir su nutiestomis šilumos trasomis iš termofikacinės elektrinės Savanorių prospekte į šiltnamius kitame Neries krante, buvo pastatytas 1957 metais pagal Kauno žemės ūkio statybos projektavimo instituto „Žemprojektas“ parengtą projektą. Tačiau dėl nekokybiškų statybos darbų bei nukrypimų nuo projekto, jis niekada nebuvo priimtas eksploatacijai. 1965 metais atsirado dar vienas projektas – rekonstrukcijos, bet ir rekonstruoti tilto taip ir neprisiruošta.
Tiltas buvo smarkiai apgadintas į jį atsitrenkus sunkiasvorei transporto priemonei, tačiau nepaisant to jo konstrukcijas ekspertai įvertino kaip patenkinamos būklės. Tiesa, paraginta padaryti detalesnius tyrimus, nes konstrukcijų pažeidimo lygis skiriasi priklausomai nuo vietos.
Vis dėlto tiltu žmonės vaikščiojo ir jis uždarytas tik prieš aštuonerius metus. Šalia jo sutikti gyventojai tvirtino, kad tiltas jiems labai praverstų, gerokai palengvintų susisiekimą.
Kaip 15min sakė Neries krantinių atnaujinimo projekto įgyvendinimo grupės vadovas Martynas Marozas, šis tiltas išties buvo gan intensyviai naudojamas vietos gyventojų iki jį uždarant.
„Todėl Vilniaus miesto savivaldybė svarstė galimybę jį atgaivinti, remiantis prielaida, kad kartu su parduotuvių tinklo „Lidl“ investicijomis tikėtinas didesnis pėsčiųjų srautas šiuo tiltu. Šių metų balandžio 27 d. buvo pristatytos šio tilto konstrukcijų panaudojimo galimybės, atsižvelgus į kurias nutarta užsakyti tikslesnę tilto ekspertizę, norint tiksliau įvertinti šio tilto konstrukcijų būklę ir tilto rekonstrukcijos kaštus. Tilto ekspertizė buvo parengta liepos 1 d. ir atsakė į nemažai klausimų, kodėl tiltas buvo uždarytas“, – teigė M.Marozas.
Ekspertai, anot M.Marozo, atkreipė dėmesį, kad net ir suremontavus esamą tiltą, jo parametrai nebeatitinka šiandieninių statybos techninių reglamentų reikalavimų: minimalus pėsčiųjų tilto plotis turi būti 2,25 m, dabar yra vos 1,5 m, patiltės aukštis turi būti 5,3 m, o yra 4,65 m ir 3,35 m ties įvažiavimu į aptvertą privačią teritoriją.
Atliktoje ekspertizėje pateiktos dvi tilto tvarkymo alternatyvos. Pirmojoje siūloma remontuoti dabartines tilto konstrukcijas. Tai preliminariai kainuotų 324 tūkst. eurų, tačiau papildomai dar būtina atlikti detalesnius tyrimus, kurie kainuotų apie 55 tūkst. eurų.
Antroji alternatyva – demontuoti metalinį tiltą, bet palikti jo atramas tam atvejui, jeigu ateityje atsirastų poreikis statyti naują tiltą ant senų atramų. Demontavimo darbai preliminariai kainuos apie 56 tūkst. eurų.
„Šiuo metu pirmasis variantas (tilto remontas), deja, nėra finansiškai įmanomas, o antrasis variantas iš esmės siūlo statyti naują tiltą, todėl projekto priežiūros komitete buvo iškeltas klausimas dėl naujo tilto statybos tikslingumo šioje vietoje. Buvo nuspręsta, kad neturint lengvos ir nebrangios seno metalinio tilto rekonstrukcijos alternatyvos, tikslingiau koncentruotis ir investuoti į naują pėsčiųjų tiltą tarp parodų ir kongresų centro „Litexpo“ ir Vingio parko“, – teigė M.Marozas.
Sprendimas dėl senojo, metalinio tilto demontavimo bus priimtas tada, kai išsispręs visi naujojo tilto statybos klausimai. Šiuo metu rengiamas tilto detalusis planas, kuriame planuojamas tiltas be viešojo transporto, tačiau finansavimas statyboms dar nenumatytas.
Svarstant naujojo tilto statybas su visuomene, iškilo klausimas dėl to, kad projekte norėta palikti galimybę tiltu važiuoti ir visuomeniniam transportui. Baimintasi, kad leidus važiuoti autobusams ar troleibusams, nebus išvengta ir siekių čia leisti važiuoti automobiliams. Ypač – pastačius naują gyvenamųjų ir komercinių patalpų kvartalą šalia Vingio parko veikusios gamyklos „Velga“ teritorijoje.