Tokią išvadą TTK teikia grupės parlamentarų inicijuotam Metropoliteno įstatymo projektui, kuris įteisintų naują transporto rūšį ir leistų Vilniuje statyti metro.
Komitetas pažymi, jog Seimo narių inicijuotu projektu siekiama reguliuoti santykius, kurie Vietos savivaldos įstatymu priskiriami savarankiškosioms savivaldybių funkcijoms.
„Manytina, jog įstatymo nuostatos, kuriomis savivaldos institucijos eliminuojamos iš keleivių vežimo vietiniais maršrutais organizavimo, galimai prieštarauja Konstitucijoje įtvirtintam teisinės valstybės principui“, – teigiama išvadoje.
Grupės parlamentarų teikiamu projektu siekiama „sukurti palankias teisines, finansines ir organizacines sąlygas, padedančias įgyvendinti naujos šalyje transporto rūšies – metropoliteno projektą“.
Projekto autoriai sako, kad Vilniuje nutiesus metro, bus atvertas kelias kelių milijardų litų vertės užsienio investicijoms. Projekte numatyta, kad už metro statybą būtų atsakinga Vyriausybė arba jos institucija, o už planavimą – Vilniaus miesto savivaldybė. Strateginis investuotojas rūpintųsi metro statybos finansavimu, o projekto įgyvendinimo bendrovė – projektavimu, statyba ir metro eksploatavimu. Su strateginiu investuotoju būtų sudaryta koncesijos sutartis. Vyriausybei būtų siūloma Metropoliteną pripažinti ypatingos valstybinės svarbos projektu.
Projektą teikia skirtingoms frakcijoms priklausantys Seimo nariai: konservatoriai Paulius Saudargas ir Kęstutis Masiulis, „tvarkietis“ Andrius Mazuronis, socialdemokratas Juozas Olekas, Krikščionių partijos frakcijos atstovė Donalda Meiželytė, „darbietis“ Kęstutis Daukšys.