Kas savaitę Gedimino prospekto ir A.Goštauto gatvės sankryžoje vis į tą patį šviesoforą įsirėžiantys automobiliai skatina kelti įvairiausių klausimų. Čia nuolat įvyksta avarijos, į skandalą būtent šioje vietoje padaręs avariją įsipainiojo ir Seimo narės Astos Baukutės vyras Kęstutis Rupulevičius.
Eismo saugumu besirūpinantys policijos pareigūnai pripažino, kad čia, prie Seimo, jiems reikėtų budėti nuolat, rašo dienraštis „Lietuvos rytas.“
Architektai tvirtina, kad dabar šią vietą jie suprojektuotų kitaip, patys į avarijas pakliuvę vairuotojai tvirtina, kad šviesoforas čia pastatytas labai blogoje vietoje.
Savo žodį dėl šios sankryžos „Lietuvos rytui“ tarė net bioenergetikai. „Tai labai prasta vieta, netikę laukai. Ir ne tik toje sankryžoje. Blogoje vietoje pastatyti Seimo rūmai. Ne kas kita, o anomalijos verčia čia žmones nesutikti, prieštarauti, kovoti tik dėl savęs. O užsukus į netoliese esantį Seimo viešbutį tiesiog suspaudžia galvą, ima ją skaudėti“, – sankryžą ir statinius šalia jos apibūdino bioenergetikas Jonas Dzedulionis, jau tris dešimtmečius besidomintis radiostezija.Tai labai prasta vieta, netikę laukai. Ir ne tik toje sankryžoje, – sakė bioenergetikas J.Dzedulionis.
Pasak jo, atrodo, kad ne viena avarija šioje sankryžoje įvyko dėl to, jog jautresni vairuotojai čia net kelioms sekundėms prarado orientaciją – taip smarkiai juos veikė laukai. Kylant į kalną maždaug 40 metrų atkarpoje avariją patyrę vairuotojai taip pat ne kartą skundėsi praradę orientaciją.
Apie neigiamą žemės laukų poveikį ties sankryža prie Seimo rūmų lyg susitarę kalbėjo ir kiti bioenergetikai.
Tačiau nei Susisiekimo ministerija, nei Lietuvos automobilių kelių direkcija nepritarė bioenergetikų siūlymui ties nelaiminga sankryža įrengti specialų generatorių. Jis sumažintų anomalijų poveikį ir neutralizuotų aukšto dažnio elektromagnetines bangas, įelektrintų dalelių srautus, veikiančius vairuotojų budrumą.
„Jeigu reikės – perprojektuosime sankryžą“, – pažadėjo Gedimino prospekto rekonstrukcijos projektą rengusios įmonės „Vilniaus planas“ projektuotojas Kristijonas Vizgirda. Tačiau jis nesutiko, kad avarijų būtų mažiau, jei vairuotojams nekliudytų sankryžos viduryje įrengta pėsčiųjų salelė ir šviesoforas.
„Ką buvo galima padaryti, viskas padaryta. O jei vairuotojai laksto kaip bepročiai – kas kaltas? Žmogaus nuo kvailysčių juk neapsaugosi“, – projektuotojui nepritarė savivaldybės Bendrojo planavimo skyriaus projekto vadovas Saulius Motieka.
Savivaldybės architektai nė neketina konsultuotis su bioenergetikais, kodėl ši sankryža tokia nelaiminga.
Sauliaus Chadasevičiaus/15min.lt nuotr./Gedimino prospekto atkarpa netoli Seimo kartu su sankryža ties senuoju Žvėryno tilto rekonstruota prieš pusantrų metų. Nuo tada ją sudrebino dešimtys identiškų avarijų. |