Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2014 10 16

Strategija Šiauliuose – Kaštonų alėjos kvartalo atgimimas ir oro uosto plėtra

Šiaulių miesto savivaldybės Strateginės plėtros taryba posėdyje tiesiogiai išklausė investuotojų atstovų pasiūlymus ir planus, kurie gerokai sustiprintų Šiaulių miestą. Vieni investuotojai pasirengę skirti dėmesį Kaštonų alėjos pašonėje esančio ploto atgimimui, kitų plėtrai labai palankus žemės plotas, esantis tarptautiniame Šiaulių oro uoste.
Šiauliai
Šiauliai / Alvydo Januševičiaus nuotr.
Temos: 1 Šiauliai

Aviacijos paslaugų klasteris pasiūlytų iki 600 darbo vietų

Aviacijos verslo įmonių grupės „Avia Solutions Group“ (ASG) statybos ir plėtros vadovas Justas Baltaduonis Šiaulių miesto savivaldybės Strateginės plėtros tarybai pristatė pasiūlymą kurti aviacijos paslaugų klasterį tarptautiniame Šiaulių oro uoste. ASG užsiima techniniu lėktuvų ir antžeminės veiklos aptarnavimu, lėktuvų nuoma, lizingu ir užsakomaisiais skrydžiais. Pagrindinė šios įmonės bazė yra Vilniuje, bet ji veikia tiek Lietuvoje, tiek tarptautiniu mastu – 28 Europos ir Azijos oro uostuose.

2007 metais Vilniuje ši įmonė pastatė 8000 kv. m., o pernai Kaune – 8500 kv. m. techninio aptarnavimo angarą. Dabar nei Vilniuje, nei Kaune įmonei nėra plėtros galimybių: ASG yra suinteresuota pastatyti dar 10000 kv. m. lėktuvų techninio aptarnavimo angarą, taip pat 3000 kv. m. dažyklą. Be to, įmonei reikia perkelti Kauno centre esančią sraigtasparnių techninio aptarnavimo įmonę „Helisota“.

ASG statybos ir plėtros vadovas Justas Baltaduonis Šiaulių miesto savivaldybės Strateginės plėtros tarybai pristatė pasiūlymą kurti aviacijos paslaugų klasterį tarptautiniame Šiaulių oro uoste.

„Mes jau prieš porą mėnesių atvykome į Šiaulių oro uostą ieškodami galimybių plėtrai, susitikome su vadovybe, pasiūliusia 3 ha sklypą, kuriame yra labai palanki infrastruktūra. Šiuo metu pagal sklypo ribas yra tiesiamos kanalizacijos nuotėkų, lietaus nuotėkų sistemos, naujas kelias, tik dar išlieka klausimas dėl dujų ir elektros atvedimo“, – klasterio steigimo užduotis apibūdino J. Baltaduonis.

Drauge su aviacijos paslaugų klasteriu planuojama sukurti apie 500-600 darbo vietų. „Tiesiog Šiauliuose matome daug darbo jėgos, kuriai mes galėtumėme pasiūlyti kvalifikuotą darbą, prieš tai apmokę. AB „FL Technics“ vidutinis atlyginimas popieriuje yra 4500 litų“, – informavo J. Baltaduonis.

ASG siekia greito kūrimosi tempo

Šio projekto įgyvendinimas truktų maždaug 2-3 metus. Klasterio dalyviais taptų ASG veikiančios minėtos įmonės – AB „FL Technics“, dirbanti su orlaivių aptarnavimu, UAB „Helisota“, dirbanti su sraigtasparnių aptarnavimu, taip pat mokymo bazės, kuriose būtų ruošiami specialistai.

„Jeigu būtų galimybė gauti žemės sklypą 2015 m. pirmąjį ketvirtį, mes iš karto pasirašome sutartį ir pradedame projektuoti – statybos prasidėtų jau rugsėjo mėnesį. Tikriausiai suspėtumėme suprojektuoti bent jau pirmąjį angarą prieš 6-7 mėnesius, ir taip per 2015-2016, 2015-2017 metus viskas būtų pastatyta. Mums aktualu labai greitai ateiti“, – paaiškino J. Baltaduonis.

Mes jau prieš porą mėnesių atvykome į Šiaulių oro uostą ieškodami galimybių plėtrai, susitikome su vadovybe, pasiūliusia 3 ha sklypą, kuriame yra labai palanki infrastruktūra.

Tarptautinio Šiaulių oro uosto direktorius Romas Mikšys sakė, kad oro uoste atsirastų ir tam tikrų pakitimų. „Reikalingas kitas įvažiavimas į oro uostą. Kadangi ten atsirastų kitas pastatas, reikia nugriauti penkis senus angarus, atnaujinti riedėjimo taką – iš principo takas yra paruoštas, tik reikia patikrinti jo pajėgumą, paskui sustatyti ženklus“, – detalizavo R. Mikšys.

Kvartalui miesto širdyje – kompleksinio atgimimo galimybė

Strateginės plėtros taryba turi ir kvartalą favoritą mieste, kuris pretenduotų į atgimimą. Į kvartalinę renovaciją kandidatų buvo ir daugiau, tačiau realiausiu pretendentu Struktūrinės plėtros tarybai atrodo Kaštonų ir Aušros alėjų, Žemaitės, Vilniaus gatvėse esantis kvartalas.

Šiauliai, Utena ir Birštonas pakviesti dalyvauti tarptautiniame projekte, kurio šaknys yra Vokietijoje.

„Pasirinkti trys vadinamieji pilotiniai kvartalinės renovacijos projektai ir mes esame kviečiami pristatyti savo pasirinktą kvartalą. Iš pradžių bus finansuojamas koncepcijos parengimas, techninių sprendinių parengimas ir vėliau pats įgyvendinimas“, – informavo Šiaulių miesto savivaldybės Investicijų ir miesto plėtros skyriaus vedėja Aistė Žalevičienė.

Pasirinkti trys vadinamieji pilotiniai kvartalinės renovacijos projektai ir mes esame kviečiami pristatyti savo pasirinktą kvartalą. Iš pradžių bus finansuojamas koncepcijos parengimas, techninių sprendinių parengimas ir vėliau pats įgyvendinimas.

Kvartalinė renovacija apima viską – tiek infrastruktūros, tiek daugiabučių namų, tiek viešųjų pastatų, viešųjų erdvių sutvarkyną, automobilių „parkavimą“.

Buvo analizuojami kiti pretendentai į renovaciją: pietiniame rajone Lieporių kvartalas, centrinėje miesto dalyje kvartalas prie Draugystės prospekto. Specialistai, analizavę visas tris teritorijas, pasiūlė pasirinkti Kaštonų alėjos kvartalą, argumentuodami tuo, kad atsiradus privačiai iniciatyvai labai aiškus taptų privačių investicijų indėlis vystant šį kvartalą. 

Geri ketinimai, dideli iššūkiai

Strateginės plėtros tarybos posėdyje kalbėjo ir kiti galimi investuotojai. Kaštonų alėjos ir Vilniaus gatvės sankirtoje daugiau nei metus beveik pusantro hektaro sklypą valdančių investuotojų grupės atstovas Laurynas Mituzas išdėstė ketinimus.

„Sklype, remiantis tuo, kad vis daugiau aptarnavimo ir gamybos įmonių ateina į Šiaulius, planuojame pastatyti kompleksą pastatų, kurie atspindėtų su miesto augimu atsirandančius poreikius“, – aiškino L. Mituzas.

Sklype, remiantis tuo, kad vis daugiau aptarnavimo ir gamybos įmonių ateina į Šiaulius, planuojame pastatyti kompleksą pastatų, kurie atspindėtų su miesto augimu atsirandančius poreikius.

Pasak jo, jau pakankamai seniai yra galvojama, ką šiame sklype būtų galima padaryti. „Dabar pereiname prie koncepcinio planavimo ir šnekėjimo su operatoriais, kurie potencialiai galėtų valdyti plotus tokiame komplekse. Tai yra pusantro hektaro sklypas, apie 30 mln. investicija, iki 15 tūkst. kv. m. Komplekse turėtų atsirasti viešbutis, aptarnavimo infrastruktūra viešbučiui, komercinės, ofiso patalpos ir šiek tiek gyvenamųjų namų“, – apie komplekso viziją kalbėjo L. Mituzas.

Tiesa, čia susiduriama su keliais iššūkiais. Ši pakankamai didelė teritorija turi nemažai apribojimų, o tai lemia detaliojo plano sudėtingumą. Su automobilių statymo aikštele – taip pat sudėtinga, kuri iš principo šią vietą padarytų konkurencinga.

„Ji konkuruotų su kitomis vietomis, kurios dabar savo komerciniais plotais nukreipia žmones iš miestui svarbios Vilniaus gatvės kažkur toliau. Tad su tais žmonėmis išeina ir komercija, ir parduotuvės, ir pagrindinė gatvė tampa nelabai pagrindine“, – nykaus kvartalo įtaka bulvarui detalizavo L. Mituzas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos