Vyras policijai paskambino apie 13 val. Pasak Kauno miesto policijos atstovės spaudai Ramunės Tarandės, skambinusysis sakė, jog sumaitotame automobilyje yra du gyvybės ženklų nerodantys žmonės. Nelaimės aplinkybės, laikas, kada ji įvyko, kol kas neaiškios.
Papildyta 13.50 val.: Paaiškėjo, jog tragiškoje avarijoje žuvę kauniečiai dirbo netoli nelaimės vietos. Vienas jų – 52 metų Antanas Savickas, pastaruosius dešimt metų dirbęs ūkvedžiu VŠĮ S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome. Su juo mašinoje buvęs ir iškart taip pat žuvęs vyras – 45-erių Vytautas Žvingilas, dirbęs netoli Kauno aerodrome veikiančiame Lietuvos aviacijos muziejuje.
Kaip 15min.lt sakė S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo direktorius Eugenijus Raubickas, šįryt A.Savicko jis pasigedo darbe. Įprastu metu, 8–9 val. ryto, nepasirodžius aerodrome, vadovas ėmė jo ieškoti: skambino telefonu, bet A.Savickas neatsiliepė, dairėsi jo automobilio aerodromo teritorijoje, bet ir jo nesimatė.
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Tragiška avarija Kaune |
Papildyta 14.10 val.: „Tai Antanui nebuvo būdinga. Paprastai jis darbe laiku būdavo. Buvo visų galų meistras – ūkvedys-elektrikas“, – tikino aerodromo direktorius. Apie nelaimę E.Raubickas sužinojo atsitiktinai. „Prieš Vėlines sugalvojome nuvažiuoti į tą vietą, kur šiemet nukritęs su lėktuvu žuvo mūsų kolega Leonas Sakalauskas. Tik išvažiavę iš aerodromo teritorijos, prie skardžio, pamatėme policijos ir greitosios mašinas. Nusileidę sužinojome, kad žuvo Antanas ir Vytautas iš aviacijos muziejaus“, – pasakojo E.Raubickas.
Avarijos metu vyrai važiavo A.Savickui priklausančiu automobiliu Mazda 626. Policijos pareigūnai neabejoja, kad prieš nelaimę automobilis lėkė didžiuliu greičiu. Tai plika akimi matė ir kiti įvykio vietoje buvę žmonės. Tarp jų – ir E.Raubickas: „Greitis turėjo būti tikrai didelis...“
Tačiau aerodromo vadovas teigė nenorintis tikėti, jog darbuotojas vairavo neblaivus. Anot E.Raubicko, A.Savickas nebuvo mėgėjas kilnoti taurelę. Darbo metu griežtai prižiūrėdavo, jog negirtautų ir ūkio darbus aerodrome atliekantys darbininkai.
„Jis buvo toks, kaip ir daugelis. Išgerdavo, bet su saiku. Ir tikrai ne darbo metu. O šiandien juk buvo darbo diena“, – teigė E.Raubickas.
Papildyta 14.20 val.: Neatmetama, jog skardžiu žemyn automobilis nulėkė ketvirtadienį vakare. Tačiau kadangi nelaimė įvyko nuošalioje vietoje, kurioje pašaliečiai retai lankosi, ji pastebėta tik penktadienį dieną.
Avarijos priežastys vis dar neaiškios. Įvykio vietoje esančius pareigūnus ir liudininkus stebina tai, jog ant kelio nematyti jokių automobilio stabdymo žymių. Nelaimės vietoje dirbantis 15min.lt fotografas Erikas Ovčarenko pasakojo, jog nuo pakopomis einančio skardžio nulėkusi Mazda visiškai sumaitota: kai kurios detalės, vairuotojo batai rasti už kelių ar keliolikos metrų. Pamatavus specialia įranga, paaiškėjo, jog automobilis į žemę trenkėsi ne iš karto, bet skridęs maždaug 30 metrų. Beveik neabejojama, jog po tokio skrydžio vairuotojo ir keleivio gyvybių nebūtų pavykę išgelbėti net anksčiau pastebėjus avariją. Pirminiais duomenimis, abu jie mirė iškart.
Papildyta 15.15 val.: Stiprėja įtarimai, jog nelaimė galėjo įvykti
„Tai tikriausiai girti buvo...“ – pirmą frazę, išgirdęs, jog buvusių kolegų nebėra tarp gyvųjų, ištarė dabar pensijoje esantis A.Lapinskas. Pasak jo, penktadienį ryte jam skambino V.Žvingilo žmona ir klausė, ar nežino, kur vyras. Jis esą negrįžo po gimtadienio šventimo namo. „Tačiau niekas nieko blogo neįtarė. Manėme, kad miegojo pas draugus ir grįš“, – sakė A.Lapinskas.
Buvęs aviacijos muziejaus direktorius teigė prieš 5–6 metus V.Žvingilą dirbti į muziejų priėmęs, nes matė, kad tai nagingas žmogus: „Dirbo visus ūkio darbus. Puikiai viską išmanė, nors pagal išsilavinimą buvo veterinaras.“ Pasak A.Lapinsko, V.Žvingilas ir A.Savickas buvo bendradarbiai, nes Lietuvos aviacijos muziejuje puse etato dirbo ir A.Savickas. Čia jis atlikdavo elektros ir santechnikos darbus.
„Baisi nelaimė. Trūksta žodžių, kai pagalvoji, kad jų abiejų nebėra gyvų“, – sunkiai rinkdamas žodžius sakė prieš porą mėnesių į pensiją išėjęs A.Lapinskas.