Latviai jau žvalgo paieškos rajoną
Latvijos karinės oro pajėgos iš Rygos oro uosto skrydžiui virš Baltijos jūros pakėlė sraigtasparnį „Mi-17” . Latvijos jūrų gelbėjimo koordinavimo centras taip sureagavo į Lietuvos gelbėtojų prašymą talkinti dingusio „An-2” lėktuvo ir jo įgulos paieškos operacijoje.
„Iš pradžių latviai, gavę Lietuvos prašymą, svarstė, kad oro sąlygos dėl stipraus vėjo skristi virš jūros yra nepalankios. Tačiau neilgai trukus sprendimą pakeitė ir sutiko apžiūrėti Latvijos vandenis Baltijos jūroje“, - naujausias žinias perduoda Karinių jūrų pajėgų atstovas kapitonas leitenantas A. Brencius.
Lietuvos karinių jūrų pajėgų sraigtasparnis „Mi-8“ taip pat vykdo dingusio orlaivio paiešką Baltijos jūroje. Pagerėjus matomumui, dingusio An-2 orlaivio paieškai išsiųstas Lietuvos karinių oro lėktuvas L-410, galintis greičiau apskristi didesnius jūros plotus.
Be L-410, šiuo metu paiešką Baltijos jūroje tęsia ir du Lietuvos kariuomenės lavai. Kol kas jokių žinių apie laivo pėdsakus nėra.
Apie 15 val. Latvijos sraigtasparnis nusileido Palangos oro uoste papildyti kuro atsargas. Nei lėktuvo, nei įgulos iki šiol rasti nepavyko.
Bangos galėjo nunešti į Latviją
Dėl stipraus vėjo ir bangavimo dingusio lėktuvo paieškos rajonas su kiekviena valanda auga. Iš pradžių dingusio orlaivio ieškoję ties Palanga, gelbėtojai jau dairosi ir į Latvijos pusę. Neatmetama, kad lėktuvo nuolaužas srovė galėjo nunešti į šiaurę nuo Palangos.
„Ar pats lėktuvas galėtų būtų nuneštas į Latvijos pusę, sunku pasakyti. Tačiau jei jam nukritus lakūnai spėjo užsivilkti hidrokostiumus ir pasinaudoti valtimi, galimybė, kad ji galėjo nudreifuoti į Latvijos pusę, pakankamai reali“, – pasakojo Karinių jūrų pajėgų atstovas kapitonas leitenantas A. Brencius.
Lėktuvo paiešką apsunkina stiprus vėjas ir didėjantis bangavimas.
Gerokai išsiplėtus paieškos rajonui, Lietuvos gelbėtojai kreipėsi pagalbos į kolegas Latvijoje. Latvijos jūrų gelbėjimo koordinavimo centras sutiko įsitraukti į Lietuvos lėktuvo paiešką savo sraigtasparniu. Tačiau gelbėtojams ieškant dingusio laivo katastrofiškai senka laikas, suteikiantis vilties, kad orlaiviu skridę pilotai dar gyvi.
„Paiešką labai apsunkina oro sąlygos. Dabar vėjo gūsiai yra 15 m/s. Bangos jūroje siekia 2 m. Įdienojus jos bus dar didesnės, tad paieška bus dar sunkesnė, o matumas prastesnis“, vertino A. Brencius.
Naktinė pieška buvo bevaisė
Vos prašvitus Lietuvos karinių oro pajėgų sraigtasparnis vėl pakilo į orą tęsti lėktuvo „An-2” bei dviejų jo pilotų paiešką Baltijos jūroje. Iš Švedijos į Lietuvą skridusio lėktuvo paieška buvo pradėta dar vakar apie 18 val. praradus ryšį su orlaiviu. Tačiau sutemus paieška sraigtasparniais buvo nutraukta, o gelbėjimo operacijos koordinavimo darbai perduoti Karinėms jūrų pajėgoms.
Dingusio orlaivio gelbėtojai jūroje ieško maždaug 97 jūrmylės nuo Palangos.
Visą naktį paieškos rajone Baltijos jūroje lėktuvo pėdsakų ieškoję kariai dingusio orlaivio pėdsakų taip ir neaptiko.
„Paieškos rajonas yra apie 97 jūrmylės (180 km) nuo Palangos. Su kiekviena valanda paieškos rajonas vis didėja. Kadangi jo teritorija didelė, narai į pagalbą kol kas nepasitelkiami. Jų pagalbos pririeiks tada, kai rasime bent menkiausią užuominą apie lėktuvo buvimo vietą“, – naujausias žinias apie orlaivio paiešką sekmadienio rytą perdavė Karinių jūrų pajėgų atstovas kapitonas leitenantas A.Brencius.
Dingo pakeliui iš Švedijos
Informaciją apie virš jūros dingusį lėktuvą patvirtino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto dispečerinė. Jos darbuotojų teigimu, į jūrą ieškoti galimai dingusio lėktuvo pasiųsti Karinių jūrų pajėgų laivai „Šakiai“ ir „Jotvingis“.
Ieškoti lėktuvo „An-2” buvo pakilę iš Švedijos ir Lietuvos karinių oro pajėgų sraigtasparniai.
„Lėktuvas skrido iš Švedijos į Lietuvą. Iš radarų jis dingo apie 18 val. Ieškoti lėktuvo „An-2“ buvo pakilę Švedijos ir Lietuvos karinių oro pajėgų sraigtasparniai. Tačiau apžiūrėję rajoną nieko nerado.
Paieška iš oro bus vėl tęsiama prašvitus, o Karinių jūrų pajėgų laivai jūroje budės visą naktį“, – pasakojo Karinių jūrų pajėgų atstovas kapitonas leitenantas Antanas Brencius.
Dar vienas karinis sraigtasparnis į pajūrį atskrido iš Kauno, jei prireiktų pastiprinti operaciją.
Iš pradžių gelbėjimo operaciją koordinavo Aeronautikos gelbėjimo koordinavimo centras, vėliau koordinavimą parėmė Lietuvos karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras.
Orlaivis buvo ką tik suremontuotas
Ieškomas civilinis lėktuvas yra registruotas Lietuvoje ir priklauso bendrovei „Klaipėdos avialinijos“. Jos vadovas Viktoras Šišniauskas pasakojo, kad pagal planą lėktuvas šeštadienį 17.20 val. turėjo nusileisti Klaipėdos rajono aerodrome. Orlaivyje telpa iki 12 keleivių, kelionės metu jų nebuvo.
Tai pirmas atvejis, kad virš Baltijos jūros dingtų civilinis orlaivis.
„Lėktuvas buvo skraidinamas iš remonto vietos Švedijoje. Jį pilotavo patyrę pilotai. Abiem vyrams maždaug po 60 m. Parskraidintas lėktuvas turėjo būti naudojamas miškų purškimui, laukų tręšimui ir kitokiems panašiems darbams, – pasakojo bendrovės „Klaipėdos avialinijos“ vadovas.
Naujienų agentūra BNS skelbia, kad dingusiu lėktuvu „An-2“ skrido du patyrę lakūnai – Adolfas Mačiulis ir Alvydas Selmistraitis. Abiem jiems – per 60 metų, jie ore yra praleidę daugiau nei 15 tūkst. valandų. Tai pirmas atvejis, kad virš Baltijos jūros dingtų civilinis orlaivis.