Astronautai baigė pirmąjį šios „Endeavour“ misijos išėjimą į atvirą kosmosą (nuotraukos)

Du astronautai iš JAV erdvėlaivio „Endeavour“ vėlai šeštadienį sėkmingai užbaigė pirmąjį iš penkių numatytų šios misijos išėjimų į atvirą kosmosą, kurio tikslas buvo užbaigti Tarptautinės kosmoso stoties (TKS) japonų laboratoriją, pranešė NASA.
Endeavour, TKS ir pasivaikščiojimas atvirame kosmose
Endeavour, TKS ir pasivaikščiojimas atvirame kosmose / AFP/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 1 Kosmosas

Timas Kopra, kuris į atvirą kosmosą buvo išėjęs pirmą kartą, ir Dave'as Wolfas , kuris atvirame kosmose yra pabuvojęs keturis kartus, į TKS dekompresijos patalpą grįžo ir liuką uždarė šeštadienį 21 val. 51 min. Grinvičo (sekmadienį 0 val. 51 min. Lietuvos) laiku, 37 minutėmis anksčiau nei buvo planuojama.

Išėjimas į atvirą kosmosą truko penkias valandas ir 32 minutes.

„Šeštadienį orbitoje buvo surinkta trečioji ir paskutinė japonų laboratorijos „Kibo“ dalis, (tai buvo) 13 narių orkestro Tarptautinės kosmoso stoties komplekse (darbo su) robotais ir išėjimų į atvirą kosmosą ... simfonija", - sakoma NASA pranešime.

1,9 t sveriantis modulis, vadinamas „Japanese Exposed Facility“ (JEF), tarnaus „kaip koks balkonas eksperimentams, kuriems reikia tiesioginio buvimo kosmose“, nurodė NASA.
Veikdami TKS viduje astronautai Koichi Wakata (Koičis Vakata) ir Dougas Hurley pasinaudojo stoties robotine sistema „Canadarm2“ ir iškėlė JEF iš „Endeavour“ krovinių skyriaus.

Šios „Endeavour“ misijos tikslas yra padėti įgyvendinti „Japonijos viltis dėl nežemiškos kosminės laboratorijos“, nurodo NASA. Erdvėlaivis atgabeno moderniausią įrangą eksperimentams kosmoso vakuume vykdyti.
 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis