Oro sąlygos
Kalnuotose vietovėse orlaivių lakūnams paprastai nekyla ypatingų problemų – tik tiek, kad dėl „kalnų bangų“ sustiprėja atmosferos turbulencija. Dalies ekspertų teigimu, tikimybė, kad katastrofa įvyko dėl prastų oro sąlygų, yra labai maža. Pranešama, kad tuo metu regione jos buvo geros.
Staigus slėgio kritimas
„Airbus A320“ 8 minutes artėjo prie žemės dvigubai greičiau nei įprastu greičiu. Jeigu orlaivyje staiga nukrenta slėgis, lakūnas privalo nusileisti žemiau, kad slėgis susireguliuotų – žemiau 3 000 m aukščio, kur jau yra pakankamai oro, kuriuo galima kvėpuoti. Deguonies kaukės lėktuve keleiviams leidžia kvėpuoti apie 10 minučių.
Jeigu slėgis staiga nukrenta dėl, pavyzdžiui, staiga atsivėrusios skylės, lakūnas turi maždaug 25 sekundes – tuomet praranda sąmonę. Tai galėtų paaiškinti, kodėl nebuvo išsiųstas pagalbos signalas. Taip pat keliama versija, kad oras lakūnų kabinoje galėjo būti užnuodytas – todėl jie prarado sąmonę ir negalėjo pranešti apie problemas.
Susidūrimas su paukščiu
Neatmetama versija, kad orlaivis galėjo susidurti su paukščiais. Vienas virš Alpių skraidantis lakūnas sakė, kad net ir tokiame aukštyje pastebimos žąsys. „Susidūrimas gali būti mirtinas“, – sakė jis.
Techninės problemos
Daugelis ekspertų mano, kad tai – labiausiai tikėtina versija. Orlaivis iš 9 tūkst. metrų aukščio iki 2 tūkst. metrų nusileido per 8 minutes. Taigi, tai nebuvo laisvas kritimas, toks kaip Malyje 2014 liepą ar kai Rytų Ukrainoje buvo numuštas Malaizijos lėktuvas.
Šaltiniai Vokietijoje svarsto, kad avariją galėjo sukelti kompiuterinės problemos, nors tai iškart paneigė „Lufthansa“. Tačiau ekspertai neatmeta galimybės, kad galėjo užšalti atakos – slydimo kampo matuokliai, kurie svarbūs skrydžio kampo nustatymui.
Jeigu jie užšąla – pavyzdžiui, jeigu į juos patenka vandens (išskrendant iš Barselonos tuo metu lijo), – tuomet lėktuvas skrenda pakrypęs blogu kampu ir gali nukristi. 2012 m. dvi lakūnų profsąjungos paprašė „Airbus“ matuoklius kaip galima greičiau pakeisti.
Išpuolis
Apie teroristinio išpuolio galimybę tikriausiai visi pagalvojo, nors jo tikimybė ir yra labai maža. Ekspertai teigia, kad nepanašu, jog lėktuvas sprogo ore – tą rodo nuolaužų išsibarstymo plotas. Tą patvirtino ir liudininkai, kurie sakė matę lėktuvą dar skrendantį maždaug 800 metrų aukštyje.
Lakūnų klaida
Negalima atmesti, kad katastrofa galėjo įvykti dėl lakūnų klaidos. Pavyzdžiui, jie galėjo netyčia lėktuvą pradėti leisti, ir nebesugebėjo jo pakelti. Taip pat lakūnai galėjo žūtbūt stengtis nuleisti orlaivį žemiau 3 000 m – o tai, kad jie jau atsidūrė per arti kalnų, suprato per vėlai.