„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Ar tikrai žinomas prekybos tinklas vaikams siūlo drabužius su šėtono piešiniais?

Socialiniuose tinkluose plinta vaizdo įrašas su vaikais, kurie vilki tariamai JAV mažmeninės prekybos tinklo „Target“ sukurtus šėtoniškus drabužius. Tai sufantazuota – populiarios parduotuvės nieko panašaus nesiūlė, o atvaizdai sukurti pasitelkus dirbtinį intelektą.
Tokių drabužių nėra, ir jie, ir juos „demonstruojantys“ vaikai sukurti kompiuteriu
Tokių drabužių nėra, ir jie, ir juos „demonstruojantys“ vaikai sukurti kompiuteriu / Ekrano nuotr. iš „Facebook“

„Pardavinėjo“ jau pernai

Pusės minutės filmuku, kuriame matyti keliolika daugiausiai niūraus stiliaus drabužiais aprengtų vaikų ir paauglių, parduotuvės interjeras ir dar keli kiti panašūs vaizdai, neseniai pasidalijo viena „Facebook“ vartotoja.

„Target“ parduotuvių tinklas veikia vaikus per satanistinių ženklų garbinimus jų prekėse / reklamose“, – greta paaiškino ji.

Ekrano nuotr. iš „Facebook“/Tokių drabužių nėra, ir jie, ir juos „demonstruojantys“ vaikai sukurti kompiuteriu
Ekrano nuotr. iš „Facebook“/Tokių drabužių nėra, ir jie, ir juos „demonstruojantys“ vaikai sukurti kompiuteriu

Netiesa, kad parduotuvių tinklas „Target“ išleido satanistinių drabužių liniją vaikams – tokių drabužių (tamsių spalvų, su avių galvomis ir penkiakampėmis žvaigždėmis) nebuvo. Ir jie, ir vaikai vaizdo įraše netikri.

Šią melagieną dar pernai paneigė faktų tikrintojai iš naujienų agentūrų „Reuters“ bei AFP, JAV dienraščio „USA Today“ ir Italijos tinklalapio „Open“.

Mat tais pačiais kadrais įvairiuose socialiniuose tinkluose buvo dalijamasi ir praėjusių metų pavasarį (čia, čia, čia, čia).

Juos lydėjo komentarai, neva „Target“ rodo vaikams šėtoną“, taip esą sureaguota į „didėjantį naujų prabangių ir prašmatnių gotų gyvenimo būdą atspindinčių stilių poreikį“,

Melagiena – po LGBT+ skirtos kolekcijos

Ši melagiena turi priešistorę. Įrašai apie tariamai „Target“ pardavinėjamus šėtoniškus drabužius vaikams pasirodė pristačius LGBT+ skirtą kolekciją.

Ji internete sulaukė daugybės konservatyvių reakcijų, paskatino neteisingu ir klaidinančių teiginių bangą, pradėtos platinti melagienos.

Gavusi grasinimų, bendrovė paskelbė kai kuriuos drabužius pašalinusi iš prekybos ir net pertvarkiusi parduotuvių skyrius.

Taigi cituotas „Facebook“ vartotojos įrašas – ne tik neteisingas, bet ir seniai nebeaktualus net kaip melagiena.

Taip pat skaitykite: Dirbtinis intelektas vėl apgavo: vaikams knygas skaitė kompiuterio sukurti demonai

„Target“ tinklalapyje nėra užuominų, kad parduotuvėse būtų siūlomi tokie vaikiški drabužiai. Jie nepardavinėjami ir interneto parduotuvėje „Amazon“.

Norėjo tik patyrinėti

AFP teigimu, vaizdai su šėtoniškus drabužius vilkinčiais vaikais pirmą kartą pasirodė įrašuose, kuriuos „Facebook“ vartotojas Danas Reese’as paskelbė grupėje, skirtoje dirbtinio intelekto sukurtam menui.

Pernai birželio 1 d. vyras naujienų agentūrai nurodė, kad 16 paveiksliukų sukurti naudojo įrankį „Midjourney“.

„Girdėjau melagingų gandų, kad „Target“ pradėjo pardavinėti satanisto sukurtus vaikiškus drabužius šėtoniška tematika, – teigė D.Reese’as. – Nusivyliau, kai sužinojau, kad tai netiesa.

Ekrano nuotr. iš „Facebook“/Tokių drabužių nėra, ir jie, ir juos „demonstruojantys“ vaikai sukurti kompiuteriu
Ekrano nuotr. iš „Facebook“/Tokių drabužių nėra, ir jie, ir juos „demonstruojantys“ vaikai sukurti kompiuteriu

Maniau, jog būtų smagu panaudoti dirbtinį intelektą tyrinėjant, kaip iš tikrųjų gali atrodyti šėtoniškos vaikiškos mados linija.“

Septinto pagal dydį JAV prekybos tinklo „Target“ atstovas savo ruožtu patikino, kad mažmenininkas „niekada nepardavinėjo“ vaizdo įrašuose rodomų prekių.

15min verdiktas: melas. Parduotuvių tinklas „Target“ neišleido satanistinių drabužių linijos vaikams. Nuotraukos, kuriose nepilnamečiai matomi vilkintys tokius drabužius, yra sukurtos dirbtinio intelekto.

Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Meta“, ja siekiama stabdyti klaidinančių naujienų plitimą socialiniame tinkle. Daugiau apie programą ir jos taisykles – čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau