„Pardavinėjo“ jau pernai
Pusės minutės filmuku, kuriame matyti keliolika daugiausiai niūraus stiliaus drabužiais aprengtų vaikų ir paauglių, parduotuvės interjeras ir dar keli kiti panašūs vaizdai, neseniai pasidalijo viena „Facebook“ vartotoja.
„Target“ parduotuvių tinklas veikia vaikus per satanistinių ženklų garbinimus jų prekėse / reklamose“, – greta paaiškino ji.
Netiesa, kad parduotuvių tinklas „Target“ išleido satanistinių drabužių liniją vaikams – tokių drabužių (tamsių spalvų, su avių galvomis ir penkiakampėmis žvaigždėmis) nebuvo. Ir jie, ir vaikai vaizdo įraše netikri.
Šią melagieną dar pernai paneigė faktų tikrintojai iš naujienų agentūrų „Reuters“ bei AFP, JAV dienraščio „USA Today“ ir Italijos tinklalapio „Open“.
Mat tais pačiais kadrais įvairiuose socialiniuose tinkluose buvo dalijamasi ir praėjusių metų pavasarį (čia, čia, čia, čia).
Juos lydėjo komentarai, neva „Target“ rodo vaikams šėtoną“, taip esą sureaguota į „didėjantį naujų prabangių ir prašmatnių gotų gyvenimo būdą atspindinčių stilių poreikį“,
Melagiena – po LGBT+ skirtos kolekcijos
Ši melagiena turi priešistorę. Įrašai apie tariamai „Target“ pardavinėjamus šėtoniškus drabužius vaikams pasirodė pristačius LGBT+ skirtą kolekciją.
Ji internete sulaukė daugybės konservatyvių reakcijų, paskatino neteisingu ir klaidinančių teiginių bangą, pradėtos platinti melagienos.
Gavusi grasinimų, bendrovė paskelbė kai kuriuos drabužius pašalinusi iš prekybos ir net pertvarkiusi parduotuvių skyrius.
Taigi cituotas „Facebook“ vartotojos įrašas – ne tik neteisingas, bet ir seniai nebeaktualus net kaip melagiena.
Taip pat skaitykite: Dirbtinis intelektas vėl apgavo: vaikams knygas skaitė kompiuterio sukurti demonai
„Target“ tinklalapyje nėra užuominų, kad parduotuvėse būtų siūlomi tokie vaikiški drabužiai. Jie nepardavinėjami ir interneto parduotuvėje „Amazon“.
Norėjo tik patyrinėti
AFP teigimu, vaizdai su šėtoniškus drabužius vilkinčiais vaikais pirmą kartą pasirodė įrašuose, kuriuos „Facebook“ vartotojas Danas Reese’as paskelbė grupėje, skirtoje dirbtinio intelekto sukurtam menui.
Pernai birželio 1 d. vyras naujienų agentūrai nurodė, kad 16 paveiksliukų sukurti naudojo įrankį „Midjourney“.
„Girdėjau melagingų gandų, kad „Target“ pradėjo pardavinėti satanisto sukurtus vaikiškus drabužius šėtoniška tematika, – teigė D.Reese’as. – Nusivyliau, kai sužinojau, kad tai netiesa.
Maniau, jog būtų smagu panaudoti dirbtinį intelektą tyrinėjant, kaip iš tikrųjų gali atrodyti šėtoniškos vaikiškos mados linija.“
Septinto pagal dydį JAV prekybos tinklo „Target“ atstovas savo ruožtu patikino, kad mažmenininkas „niekada nepardavinėjo“ vaizdo įrašuose rodomų prekių.
15min verdiktas: melas. Parduotuvių tinklas „Target“ neišleido satanistinių drabužių linijos vaikams. Nuotraukos, kuriose nepilnamečiai matomi vilkintys tokius drabužius, yra sukurtos dirbtinio intelekto.
Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Meta“, ja siekiama stabdyti klaidinančių naujienų plitimą socialiniame tinkle. Daugiau apie programą ir jos taisykles – čia.