Australija taps pirmąja gamintojų logotipus ant cigarečių pakelių uždrausiančia šalimi

Australija ketvirtadienį paskelbė ketinanti tapti pirmąja šalimi, kurioje bus uždrausta ant rūkalų pakelių spausdinti gamintojų logitipus ir kitokius prekinius ženklus, o šis pranešimas išprovokavo didelį pasipiktinimą tabako pramonėje.
Australijos premjeras Kevinas Ruddas
Australijos premjeras Kevinas Ruddas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Pagal planuojamą priimti įstatymą, kuris, kaip tikisi vyriausybė, padės sumažinti tabako vartojimą, nuo 2012 metų cigaretės turėtų būti pardavinėjamos paprastuose standartizuotuose pakeliuose, ant kurių bus spausdinami tik įspėjimai apie rūkymo daromą žalą.

„Cigaretės nėra šaunu, cigaretės žudo žmones, – sakė Australijos premjeras Kevinas Ruddas. – Taigi, vyriausybė neatsiprašys dėl jokių savo veiksmų.“

„Cigarečių ir tabako kompanijos neapkęs šios priemonės ir jai priešinsis. Šiaip ar taip, tikime, kad ši ir kitos priemonės padės sumažinti rūkalų vartojimą. Todėl ketiname atlikti šį darbą“, – pridūrė jis.

Pagrindinė rūkalų gamintoja šalyje „Imperial Tobacco Australia“ pareiškė apskųsianti šį sprendimą, dėl kurio esą sumažės kompanijos pelnas, teigdama, kad prekiniai ženklai turi tam tikrą komercinę vertę.

„Paprastų pakuočių įvedimas tik atims galimybę iš vartotojo atskirti mūsų gaminius nuo kitų, – tos kompanijos atstovė sakė radijui ABC. – Tai išties paveiks mūsų komercinės įmonės verslo vertę, todėl mes kovosime, prisidėdami prie tarptautinės teisės į nuosavybę apsaugos.“

Australijos sveikatos ministrė Nicola Roxon (Nikola Rokson) savo ruožtu pareiškė, kad planuojamas priimti įstatymas bus kruopščiai parengtas, kad nekiltų jokių teisinių kolizijų.

Australijoje šiuo metu yra uždrausta tabako gaminių reklama, taip pat draudžiama rūkyti uždarose viešose patalpose, tokiose kaip biurai ir restoranai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis