Verslininko Wang Jingo vadovaujama bendrovė „Beijing Interoceanic Canal Investment Management Co.“ ir jos partnerė Ukrainoje „Kijevgidroinvest“ planuoja skirti 10 mlrd. dolerių uosto ir naftos rezervuarų statybai bei ekonominės zonos vystymui Krymo pusiasalyje, rašo verslo dienraštis „Shanghai Securities News“.
Wang Jingas anksčiau buvo mažai žinomas tiek Kinijoje, tiek užsienyje – kol užsitikrino teisę iškasti Nikaragvoje Atlanto ir Ramųjų vandenynus sujungsiantį kanalą. Tas projektas, kuris gali kainuoti apie 40 mlrd. dolerių (101 mlrd. litų), konkuruotų su Panamos kanalu ir būtų nepaprastai reikšmingas pasaulio ekonomikai, jeigu būtų įgyvendintas.
Wang Jingas anksčiau neigė turintis kokių nors ryšių su Kinijos vyriausybe, tačiau pranešama, kad jis turi automobilį su kariuomenės numeriais, dukart per dieną transliuoja armijos dainas vienoje iš savo bendrovių, o verslininko biure kabo nuotraukos, kuriose matomi Kinijos lyderiai, lankantys jo firmą.
„Ši sutartis buvo sudaryta tvirtai palaikant Kinijos ir Ukrainos vyriausybėms, – laikraštis citavo Wang Jingą. – Ji yra reikšminga, nes atkurs Šilko kelią jūroje, skatins Azijos ir Europos prekybą, taip pat stiprins kultūrinius, politinius ir ekonominius ryšius tarp Kinijos ir Vakarų.“
Per šio projekto pirmąjį etapą planuojama investuoti 3 mlrd. dolerių (7,6 mlrd. litų) į Sevastopolio uosto renovaciją ir giliavandenio uosto statybą. Taip pat bus įsteigta ekonominė zona, kurioje įsikurs elektronikos ir IT bendrovės, sakoma pranešime.
Statybos prasidės ateinančių metų pabaigoje ir turėtų būti baigtos per dvejus metus, „Shanghai Securities News“ citavo Wang Jingą.
Dar bent 7 mlrd. dolerių (17,7 mlrd. litų) bus investuoti per antrąjį etapą, kai bus pastatyti grūdų saugyklos ir naftos rezervuarai, gamtinių dujų kompleksai ir kitos įmonės, pridūrė laikraštis.