Valdžios institucijos teigė, kad lėktuvo ištraukimo operacija užtruks kelias dienas, vėliau bus bandoma ištraukti avarijos metu taip pat sudužusį karinį sraigtasparnį.
Praėjusį trečiadienį Vašingtone įvykęs „American Airlines“ keleivinio lėktuvo ir kariuomenės sraigtasparnio susidūrimas buvo daugiausia gyvybių nusinešusi JAV aviakatastrofa nuo 2001 m.
Valdžios institucijos surado ir atpažino 55 iš 67 per avariją žuvusių asmenų, o Vašingtono ugniagesių ir greitosios medicinos pagalbos tarnybos viršininkas John Donnelly teigė esąs įsitikinęs, kad visi jie bus surasti.
Pareigūnų teigimu, gelbėjimo darbuose nuolat dalyvavo daugiau kaip 300 gelbėtojų. Sunkioms nuolaužoms pakelti taip pat buvo pasitelktos dvi karinio jūrų laivyno baržos, rašo britų leidinys „The Guardian“.
Narai ir gelbėtojai laikosi griežtų protokolų ir nustos judinti nuolaužas, jei bus rastas kūnas, sekmadienį pažymėjo kariuomenės inžinierių korpuso pulkininkas Francis B. Pera. Jo teigimu, „orus palaikų atgavimas“ yra svarbesnis už viską.
Virš upės netoli Ronaldo Reagano Vašingtono nacionalinio oro uosto susidūrusių dviejų orlaivių – „American Airlines“ lėktuvo su 64 žmonėmis ir kariuomenės sraigtasparnio „Black Hawk“ su trimis žmonėmis – dalys kraunamos į platforminius sunkvežimius ir bus nugabentos į angarą tyrimams.
Katastrofa įvyko, kai lėktuvas, skridęs iš Kanzaso valstijos, ketino leistis. Sraigtasparnis „Black Hawk“ tuo metu vykdė mokomąją misiją. Nė vienas neišgyveno.
Sekmadienį aukų šeimos nariai autobusais su policijos palyda buvo nuvežti į Potomako upės pakrantę netoli tos vietos, kur nukrito abu orlaiviai po susidūrimo.
Paaiškėjo, kad tarp lėktuvo keleivių buvo 28 dailiojo čiuožimo bendruomenės nariai, kurie keliavo namo iš 2025 m. JAV dailiojo čiuožimo čempionato Vičitoje.
Federaliniai tyrėjai siekė išsiaiškinti įvykius, dėl kurių įvyko susidūrimas. Išsamūs tyrimai paprastai trunka metus ar ilgiau. Tyrėjai tikisi per 30 dienų parengti preliminarią ataskaitą.
Ekspertai pabrėžia, kad kelionės lėktuvais yra itin saugios, tačiau perpildyta oro erdvė aplink Reagano nacionalinį oro uostą gali tapti iššūkiu net ir patyrusiems pilotams.
Šeštadienį Nacionalinė transporto saugos valdyba (NTSB) pranešė, kad preliminarūs duomenys rodo, jog lėktuvo ir sraigtasparnio skrydžio aukščio rodmenys yra prieštaringi.
Tyrėjai taip pat teigė, kad likus maždaug sekundei iki smūgio lėktuvo skrydžio registratorius parodė, kad pasikeitė jo polinkis. Tačiau jie nepasakė, ar šis kampo pokytis reiškė, kad pilotai bandė atlikti vengimo manevrą, jog išvengtų katastrofos.