TEPCO patvirtino, kad Fukušimos 1-osios AE reaktoriuose išsilydė kuras

Japonijos energetikos bendrovė TEPCO, avarijos ištiktos Fukušimos 1-osios atominės elektrinės operatorė, antradienį oficialiai patvirtino, kad iš dalies išsilydė kuro strypai ne tik pirmajame, bet ir antrajame bei trečiajame jėgainės energetiniuose blokuose, – praneša agentūra „RIA-Novosti“.
Fukušimos-1 atominės elektrinės trečiojo reaktoriaus blokas
Fukušimos-1 atominės elektrinės trečiojo reaktoriaus blokas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Prieš savaitę Japonijos ministro pirmininko Naoto Kano (Naoto Kano) patarėjas jau nurodė, jog taip gali būti, paaiškindamas, kad avarijos dieną, kovo 11-ąją, TEPCO daugiau nei šešias valandas negalėjo užtikrinti vandens tiekimo prie Fukušimos 1-osios AE antrojo ir trečiojo energetinių blokų reaktorių.

Anot patarėjo, TEPCO negalėjo atvėsinti reaktorių apvalkalo, nes nutrūko elektros energijos tiekimas iš išorinių maitinimo šaltinių.

Po galingo žemės drebėjimo kovo 11 dieną ir po jo kilusio niokojančio cunamio Fukušimos 1-ojoje atominėje elektrinėje buvo užfiksuota virtinė avarijų, dėl kurių sugedo aušinimo sistema. Buvo nustatyti keli radiacijos nuotėkiai, todėl valdžia buvo priversta evakuoti žmones iš 20 km zonos aplink AE. Vėliau pasirodė pranešimų, kad kai kuriuose Japonijos rajonuose aptikta radioaktyviųjų medžiagų – jodo ir cezio – ore, jūros ir geriamajame vandenyje, produktuose.

AE operatorė – bendrovė TEPCO nurodė, jog tikisi, kad situacija avariniuose jėgainės energetiniuose blokuose stabilizuosis maždaug per šešis ar devynis mėnesius, o radiacijos lygis elektrinės rajone sumažės per tris mėnesius.

Avarija Fukušimos jėgainėje įvertinta aukščiausiu balu pagal septynbalę Tarptautinę branduolinių ir radiologinių įvykių skalę, nors iš pradžių buvo nustatytas penktasis pavojingumo lygis.

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis