Bibliotekose mažėja skaitytojų, bet jie ateina dažniau

Lietuvoje per dešimtmetį sumažėjo bibliotekų ir jose besilankančiųjų, tačiau skaitantys bibliotekose į jas ateina dažniau, skelbia Statistikos departamentas, palyginęs pernai metų ir 2005–ųjų metų duomenis.
VDU TF biblioteka
Biblioteka / Projekto partnerio nuotr.
Temos: 1 Biblioteka

Paskelbti duomenys rodo, kad Lietuvoje bibliotekų mažėja: pernai jų šalyje buvo 2 tūkst. 549, prieš dešimtmetį – 3 tūkst. 20 bibliotekų. Per metus Lietuvoje sumažėjo 14 bibliotekų. Sumažėjo ir jose skaitančių žmonių: palyginti su 2014 metais, skaitytojų skaičius bibliotekose pernai sumažėjo 25 tūkst., o palyginti su 2005 m. – 319 tūkst.

2015 metais bibliotekose buvo 1 mln. 249 tūkst. registruotų skaitytojų – jose lankėsi beveik kas antras šalies gyventojas. Vienai bibliotekai vidutiniškai teko po 500 skaitytojų.

Pernai gyventojai bibliotekose apsilankė 23 mln. kartų. Per metus vienas skaitytojas bibliotekoje lankėsi vidutiniškai 19 kartų, arba dažniau nei kartą per mėnesį. Apsilankymų skaičius bibliotekoje didėja – prieš dešimtmetį vienas skaitytojas bibliotekoje apsilankydavo vidutiniškai 17 kartų.

Per metus kultūros ministerijai pavaldžios bibliotekos išduoda apie 20 mln. knygų (2014 m. – 19 mln. 896 tūkst.). Vienas skaitytojas vidutiniškai per metus pasiima 38 knygas, arba po 3 knygas per mėnesį.

97 proc. savivaldybių viešosios bibliotekos turi kompiuterizuotas darbo vietas ir interneto prieigą. Pernai metais 471 gyventojui teko viena kompiuterizuota darbo vieta, o 2005 metais viena kompiuterizuota vieta teko beveik 2 tūkst. gyventojų.

Bibliotekose dirbo beveik 6 tūkst. darbuotojų, iš jų didžioji dalis – 3 324 – kultūros ministerijai pavaldžiose bibliotekose. Mokymų įstaigų bibliotekose dirbo 2 404 darbuotojai, specialiosiose bibliotekose – 138.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis