Popierinių knygų pabaiga paskelbta per anksti: jos vėl populiarėja, o skaityklės traukiasi

Prieš penkerius metus knygų leidybos pasaulis puolė į paniką – popierinių knygų ateitis tapo visiškai neaiški, vis labiau populiarėjant elektroninėms knygoms. Tačiau dabar viskas keičiasi – elektroninių knygų pardavimai smunka, o prognozuota popierinių knygų ateitis taip ir neatėjo, skelbia nytimes.com.
Elektroninė knygų skaityklė.
Elektroninė knygų skaityklė. / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Vis labiau populiarėjant skaityklėms, elektroninių knygų pardavimai nuo 2008 iki 2010 metų išaugo 1260 proc. Popierinių knygų leidėjai su nerimu ėmė kalbėti, kad leidybos pasaulio laukia tas pats, kas muzikos leidėjų, išplitus skaitmeniniams formatams. 

Tačiau skaitmeninė knygų apokalipsė taip ir neatėjo, bent jau ne tada, kai tai buvo prognozuota. Analitikai prognozavo, kad elektroninės knygos pagal pardavimus aplenks popierines jau 2015 metais, tačiau atsitiko priešingai – elektroninių knygų pardavimai ėmė staigiai smukti. 

Kaip skelbia nytimes.com, yra ženklų, rodančių, kad žmonės, savo laiku perėję prie elektroninių knygų, dabar grįžta prie popierinių arba tampa „hibridiniais skaitytojais“, kurie renkasi tiek elektronines, tiek popierines knygas. Amerikos leidėjų asociacija skelbia, kad per pirmus penkis šių metų mėnesius elektroninių knygų pardavimai smuko 10 proc. Elektroninės knygos praėjusiais metais sudarė 20 proc. JAV knygų verslo – beveik tiek pat, kiek prieš kelis metus. 

Smunkantis elektroninių knygų populiarumas gali rodyti, kad, skirtingai nuo televizijos ar muzikos, knygų verslas sėkmingiausiai atsilaikė prieš technologinius iššūkius. Kai kurie tyrimai rodo, kad netgi jauni skaitytojai, kurie atiduoda pirmenybę skaitmeniniams formatams, labiau mėgsta skaityti spausdintas knygas.  

Tai – geros žinios leidėjams, o taip pat ir knygynams. JAV Knygynų asociacijos vadovas Orenas Teicheris teigia, kad šie nerimo metai netgi išėjo į naudą, nes susiformavo sveikesnė prekybos knygomis aplinka, nei buvo pastebima ilgą laiką. 

Žmonės kalbėjo, kad knygų mirtis – tik laiko klausimas, tačiau netgi po 50 ar 100 metų spausdintos knygos bus pagrindinė mūsų verslo dalis

Leidėjai vėl investuoja didelius pinigus į spaustuves, prekybos knygomis vietas, distribuciją. 

„Žmonės kalbėjo, kad knygų mirtis – tik laiko klausimas, tačiau netgi po 50 ar 100 metų spausdintos knygos bus pagrindinė mūsų verslo dalis“, - teigė „Penguin Random House“ atstovas Markus Dohle. Šie leidėjai pristatė naują strategiją, kaip greičiau pristatyti užsakomas knygas, o taip pat būdą, kaip operatyviai sekti, kokių knygų trūksta didiesiems užsakovams. 

Pelningiausi metai per visą istoriją

1970 metais įkurtas knygynas „BookPeople“ skelbia, kad šiais metais knygų pardavimai, lyginant su praėjusiais, išaugo 11 proc., ir 2015 metai tapo pelningiausiais per visą knygyno istoriją. Šio knygyno bendrasavininkas Steve'as Bercu teigia, kad to priežastis – stabilizavimasis spausdintų knygų rinkoje bei tokių kompanijų kaip „Penguin Random House“ programa, kaip greitai pristatyti išparduotų knygų papildymus. „Panašu, kad elektroninių knygų siaubas atslūgo“, - sako jis. 

Panašu, kad elektroninių knygų siaubas atslūgo

Kitų nepriklausomų knygynų atstovai taip pat sako pastebintys grįžimą prie spausdintų knygų. 

Elektroninių knygų išpopuliarėjimas siejamas su 2008 metais „Amazon“ pristatyta „Kindle“ skaitykle. Parduodamų elektroninių knygų skaičiai smarkiai augo, ypač per šventes ir po jų, nes skaityklės tapo populiaria dovana. Tačiau vėliau pastebėtas skaityklių populiarumo nuosmukis, vis labiau plintant išmaniesiems telefonams ir planšetiniams kompiuteriams. Praėjusiais metais buvo parduota 12 mln. skaityklių, tai yra ženklus kritimas nuo 20 mln., parduotų 2011 metais. JAV „Nielsen“ atlikta apklausa parodė, kad žmonių, kurie knygas dažniausiai skaito elektroninėse skaityklėse, skaičius pirmame šių metų ketvirtyje krito iki 32 proc. nuo 50 proc., kurie buvo užfiksuoti 2012 metais. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis