Geriausia 2012 metų operos soliste išrinkta dainininkė Sandra Janušaitė (už Tatjanos vaidmenį operoje „Eugenijus Oneginas“, geriausia baleto soliste pripažinta Inga Cibulskytė (už Izoldos vaidmenį balete „Tristanas ir Izolda“ ir Barboros Radvilaitės vaidmenį balete „Barbora Radvilaitė“), o „Metų debiuto“ apdovanojimą už Lenskio vaidmenį operoje „Eugenijus Oneginas“ ir Alfredo vaidmenį operoje „Traviata“ pelnė Merūnas Vitulskis.
„Įteikę prizus savo geriausiems, pradedame šventinį periodą. Gruodžio 31 dieną jau ne pirmus metus stengiamės parodyti kažką nauja ir šventiška, kas atitinka to vakaro nuotaiką. Šiemet pasirinkome žiūrovams pristatyti operetės „Šikšnosparnis“ premjerą“, – sėdėdamas teatro scenoje šalia būsimos premjeros kostiumų, sakė LNOBT vadovas Gintautas Kėvišas.
Statyti J.Strausso operetę, kuri šiame teatre atgimsta po kelių dešimtmečių, patikėta jaunam teatro režisieriui Gediminui Šeduikiui.
„Nesinori atskleisti būsimos premjeros detalių, nes tai bus siurprizas žiūrovams. Tačiau galiu išduoti, kad spektaklis bus labai gyvas, o kai kurie sprendimai – galbūt labai netikėti. Pirmą kartą po šios scenos rekonstrukcijos mes bandysime išnaudoti maksimalias jos galimybes. Ši erdvė padiktavo daug sceninių, vizualinių, estetinių sprendimų, – kurdamas intrigą, pasakojo režisierius. – Nuo senojo pastatymo šis skirsis pirmiausia dviem dalykais. Senoji versija buvo pagal rusišką redakciją, kur muzikiniai tekstai tokie patys, bet kitaip pakreipta dramatinė linija. Mes padarėme naują vertimą ir statome pagal originalų J.Strausso sumanymą. Antrasis skirtumas, kad Aizenštaino vaidmenį dainuos tenoras – senajame spektaklyje jį atliko baritonas.“
Dirigentas Martynas Staškus džiaugėsi, kad pagaliau teatras vėl stato „Šikšnosparnį“, nepaisant to, kad tai daryti nelengva, nes ši operetė artima operai.
„Tai bus naujos kartos šių dienų „Šikšnosparnis“, pristatantis jaunosios kartos naują požiūrį į operetę. Spektaklis nebus visiškai tradicinis pastatymas, nors muzikinė pusė išliko beveik tokia pati – bet bus ir siurprizų“, – šypsojosi spektaklio muzikos vadovas.
Savo fantazijai laisvę suteikė kostiumų dailininkė Agnė Kuzmickaitė, pripažinusi, kad vizualumu pasižyminti opera kostiumų kūrėjui visada yra didžiulis iššūkis.
„Operetės kostiumus kūriau, remdamasi XIX a. kostiumu, tačiau tai nebus tiesioginis to laikmečio kostiumų perkėlimas, o šiuolaikiška jų interpretacija. Choro kostiumai bus nelabai ryškūs, nes jie yra tik fonas solistams, o štai pagrindinės spalvos ir akcentas atkreips dėmesį būtent į solistus“, – aiškino menininkė, pridūrusi, kad jos kūrybai būdingi drugeliai nutūps ir ant šio spektaklio kostiumų.
Vaidmenis operetei, kuri bus rodoma gruodžio 31, sausio 3, 4 ir 5 dienomis, ruošia trys solistų sudėtys.
Rozalindos partiją ruošianti dainininkė Regina Šilinskaitė prisipažino jaučianti dėkingumą „Šikšnosparniui“, kurio dėka ji prieš kelis dešimtmečius pateko į LNOBT.
„Nors labai bijojau šio vaidmens, bet džiaugiuosi, kad mano ir režisieriaus supratimas apie jį labai sutapo. Rozalinda nėra humoristinis personažas, tai – labai rimtai nusiteikusi, pavyzdinga šeimos moteris su tam tikromis paslaptimis ir svajonėmis, kurias tvarkingai realizuoja. Spektaklyje ji išgyvena dramą – savo mylimo vyro neištikimybę“, – sakė solistė.
Gabrielį fon Aizenštainą dainuosiantis Audrius Rubežius pritarė, kad humoristinė operetė iš tiesų yra pakankamai dramatiška.
„Mano personažas yra ne geroji šeimos pusė – gal ne paleistuvis, bet lengvai sau leidžiantis eiti į dešinę ir į kairę. Operetės dažniausiai turi laimingas pabaigas, bet kokia moteris gali jaustis laiminga, kai jos vyras ją nuolat apgaudinėja?“ – retoriškai klausė A.Rubežius.
Spektakliui scenografiją kuria rumunas Andu Dumitrescu, choreografiją – Edita Stundytė. Žiūrovai naująjį jaunosios kartos pastatymą galės įvertinti jau gruodžio 31 d., sausio 3, 4 ir 5 dienomis.