Muziejų naktį – istorinių reklamų ekspozicija

Tarptautinę muziejų naktį Mažosios Lietuvos istorijos muziejus kviečia į netikėtą parodą „Senoji reklama – praėjusių epochų ženklas“, priminsiančio XX a. trečiojo dešimtmečio Klaipėdą.
Mažosios Lietuvos istorijos muziejuje bus eksponuojamos istorinės fotografijos, kuriose įamžintos prieš šimtmetį buvusios reklaminės iškabos.
Mažosios Lietuvos istorijos muziejuje bus eksponuojamos istorinės fotografijos, kuriose įamžintos prieš šimtmetį buvusios reklaminės iškabos. / Mažosios Lietuvos istorijos muziejaus nuotr.

Reklama stipriai paveikė šiuolaikinį pasaulį – ji įsiveržė ne tik į mūsų kasdienybę, bet ir į meną, politiką bei viešąją erdvę. Reklama kaip reiškinys yra žinoma nuo labai senų laikų, jos ištakos siekia tuos laikus, kai prasidėjo prekinė gamyba. Prekės gamintojas originaliais ženklais ar lengvai atpažįstamais simboliais pažymėdavo savo verslo vietą, o ant palangių išdėstydavo gaminamas ir parduodamas prekes. Ilgainiui atsirado ir tobulėjo metodai, padėję didinti reklamos veiksmingumą.

Mažosios Lietuvos istorijos muziejaus parengta paroda „Senoji reklama – praėjusių epochų ženklas“ įsikurs keliose parodinėse salėse ir apžvelgs dvi temas: vizualinė Klaipėdos miesto reklamos plėtra XIX a. pabaigoje – XX a. pirmojoje pusėje bei XX a. pirmosios pusės spaudos reklama.

Klaipėdos miesto, gatvių, pastatų vaizdai užfiksuoti piešiniuose, atvirukuose, fotografijose leis susipažinti su vizualinės reklamos pokyčiais, turėjusiais didelę reikšmę miesto vaizdo formavimui. Pirmą kartą pristatomi žymaus Klaipėdos architekto H. Reissmano darbai architektūrinio dizaino srityje. Parodoje dalyvaujantis Klaipėdos Dizaino centras pristatys 1899 m. pastatyto informacinio stulpo prie Biržos tilto atkūrimo projektą bei šiuolaikinės reklaminės produkcijos istorinėje miesto dalyje pavyzdžius.

XX a. pirmojoje pusėje reklamos sfera labiausiai buvo išplėtota periodinėje spaudoje, kadangi miesto reklama, galėjusi pasitikti vartotoją kiekviename žingsnyje, buvo per brangi investicija, o skelbimai spaudoje tapo įvairių socialinių sluoksnių žmonių kasdienybės dalimi.

Iki XX a. trečio dešimtmečio vyravo smulkiu šriftu surinkti tekstiniai pranešimai. Vėliau nuo rašytinio skelbimo pereita prie vaizdinio. Paveikslėlis (iš pradžių pieštinis vaizdas, vėliau ir fotografija) virto reklamos dominante, kurią papildė trumpas, lengvai įsimenantis tekstas. Originalios sukurtos reklamos pradėjo gausėti ketvirtojo dešimtmečio pradžioje. Ji buvo skirta augančiai nacionalinės pramonės produkcijai: audiniams, kojinėms, galanterijai, maisto gaminiams, higienos prekėms ir buitinei chemijai bei paslaugoms populiarinti. Ypač išradingai reklamuojami Klaipėdos tekstilės, chemijos pramonės, tabako gaminiai. Reklaminiai skelbimai spaudoje yra puikus vaizdinis istorijos šaltinis, padedantis vėlesnėms kartoms pajusti praėjusių laikų atmosferą, suvokti kai kuriuos gyvenimo būdo bruožus.

Parodoje taip pat bus eksponuojamos XX a. pirmosios pusės iškabos, 1920–1938 m. Klaipėdoje spausdintos afišos, politinės reklamos plakatai.

Paroda atidaroma šeštadienį 20 val. Mažosios Lietuvos istorijos muziejuje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis