Absurdo teatras sostinėje: kankinkit, budeliai, smarkiau – varškės neatiduosiu

Absurdo teatras Lietuvoje tęsiasi. Varškės mėgėjai, sužinoję apie tai, kad žurnalistė nebuvo įleista į legendinės „Anties“ koncertą su indeliu varškės, ne tik kad kuria įvairiausias parodijas socialiniuose tinkluose, bet jau ir protestuoja. Tiesa, į mokytojų namų kiemelyje surengtą protestą dėl smarkios liūties mėgautis varške susirinko mažai žmonių. Jie, juokais ar rimtai, gynė savo teisę į varškę ją valgydami. Prie jų prisijungė ir pati „Antis“.
Protesto akimirka
Protesto akimirka / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

„Žmogus turi teisę varškę valgyt, jis privalo turėti teisę ją nešiotis visur su savim, kad apsigintų, kad pasisotintų, kad pasigražintų. Varškė – tai nacionalinis pagrindas. Jei ji bus uždrausta, čia laisves prarasime“, – NVVGA surengtame proteste „Už laisvę valgyti varškę“ kalbėjo varškę kirtęs Vytis.

Vytis, paklaustas, ar tai nėra labiau pasityčiojimas iš Zitos Čepaitės nei savo laisvių gynimas, atsakė, kad šią bangą sukėlė dienraštis, publikavęs istoriją pirmajame puslapyje, kai ji galbūt verta tik septintojo: „Pasaulyje galbūt vyksta kitų dalykų, kurie labiau verti pirmojo puslapio. Bet tai nepaneigia fakto, kad varškės teisės buvo pažeistos ir jas reikia ginti.“

Tuo metu sūrelį valgiusiai Rūtai sukirbėjo mintis, kad tai tikrai gali būti pasijuokimas iš Zitos Čepaitės: „Čia per porą savaičių šitas bumas turėtų praeiti. Tai gali iš tiesų būti ir pasityčiojimas iš moters.“

NVVG asociacija susikūrė, kai „Lietuvos ryto“ pirmame puslapyje buvo išspausdinta naujiena apie tai, kaip rašytoja ir žurnalistė Zita Čepaitė neteko indelio grūdėtosios varškės norėdama patekti į grupės „Antis“ koncertą. Asociacija susikūrė socialiniame tinkle ir dabar turi jau gerokai per 2200 užtarėjų.

Nenurims, kol nebus atsiprašyta

Nors, ko gero, daugeliui tautiečių šis varškės mėgėjų judėjimas yra gardaus juoko dozė, patys protesto organizatoriai teigia esantys nusiteikę labai rimtai.

Andrius, vienas protesto organizatorių, teigia, kad varškės judėjimas yra pilietiškumo apraiška šalyje: „Manau, kad tai yra įrodymas, jog pilietiškumas Lietuvoje egzistuoja ir žmonės neabejingi kultūriniam paveldui. Manau, kad žmonės rimtai į tai žiūri.“

Andrius, paklaustas, kiek dar tęsis varškės mėgėjų akcijos, teigė, kad jie esą nenurims tol, kol Vasaros terasa neatsiprašys už šitą incidentą.

Judėjimas auga valandomis, tai didžiausias, rezonansinis ir labiausiai Lietuvą sukrėtęs įvykis po Drąsiaus Kedžio istorijos.Pranešime spaudai NVVGA rašė, kad varškės atėmimas iš Z.Čepaitės yra Lietuvą itin smarkiai sukrėtęs įvykis: „Judėjimas auga valandomis, tai didžiausias, rezonansinis ir labiausiai Lietuvą sukrėtęs įvykis po Drąsiaus Kedžio istorijos.“

Tačiau, regis, kad ir patys varškės mėgėjai ar tiesiog užtarėjai peržengė ribas – vakar po vienu Vilniaus tiltu atsirado grafitis „varškę atėmė banditai“.

Reklama už dyką?

Prasidėjus pilietinei akcijai, pasipylė ir komentarai, kad visa tai esą tik gerai apgalvota „Pieno žvaigždžių“ reklama ir proga jiems parduoti tiek grūdėtosios varškės, kiek žmonės nenuperka per visus metus.

Vieni dėl to piktinosi, kiti suskubo varžytis tarpusavyje, kas juokingesnį fotomontažą apie varškę sukurs, treti peikė varškę ir kitus neva sintetinius maisto produktus, o „Pieno žvaigždės“ tuo metu tik gūžčiojo pečiais. Prikišo jie nagus čia ar ne, lieka neaišku. Mat viešųjų ryšių specialisto kol kas įmonė kaip tik ir neturi, todėl jokio komentaro žiniasklaidai nepateikė. Tad jiems tikrai pasisekė, jei šis absurdo spektaklis tikrai nėra surežisuotas.

Andrius pabrėžė, kad tai nėra reklama konkrečiai bendrovei, tai, kad ta varškė yra mėgstama, tėra sutapimas. Be to, žmonės esą dabar nešiojasi įvairių bendrovių varškę. 

Algirdas Kauapėdas prisijungė prie protesto
Algirdas Kaušpėdas prisijungė prie protesto

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis