Tiesa, po kelių minučių tas pats pyplys jau zirzė, kad karšta ir prašėsi tėčiui ant pečių, mat automobilį palikę aikštelėje į pačią šventę lankytojai turėjo nueiti pėsčiomis, įveikę nemažiau nei kilometrą kelio.
Šventė „Pasimatymas su lėktuvu“ vyko Kauno oro uosto „galiniame kiemelyje“ – patekti į jį buvo galima per specialiai šventei pažymėtą įėjimą, nuo kurio iki šventės vietos daugeliui teko pėdinti pėsčiomis – nebent apdairiai iš anksto pasirūpino dviračiais ir kitomis patogiomis transporto priemonėmis.
Dar ilgesnį kelią sukarti teko tiems, kurie nebetilpo į stovėjimo aikštelę ir automobilius paliko pakeliui – šalikelėse, ant žolės ir pan.
Nemažą atstumą sunkiai pakeliamu pavertė karštis – nors termometro stulpeliai rodė 25-26 laipsnius, jutiminė temperatūra buvo gerokai didesnė ir siekė nemažiau nei 30 laipsnių šilumos.
„Blogiausia, kad čia nėra jokio pavėsio...“ – išvarginti kaitros kalbėjosi į šventę dar tik einantys lankytojai. Surasti vėsesnę vietą nepavyko ir pasiekus tikslą – aikštę, kur buvo demonstruojami Lietuvos kariuomenės ir civiliniai bei lietuvių konstruktorių sukurti lėktuvai. Kai kurie tiesiog stovėjo greta orlaivių ir džiaugėsi, kad nuo jų metamas šešėlis padeda bent trumpam išvengti kaitrių saulės spindulių.
„Dievas myli aviatorius. Nors galėjo duoti ne tik saulės, bet ir vieną kitą debesėlį“, – sakė Arvydas Šabrinskas, asociacijos „ANBO eskadrilė“ narys.
Renginyje jis kartu su bendraminčiais pirmą kartą „užkūrė“ savo rankomis sukonstruotą legendinio Lietuvos piloto ir konstruktoriaus Antano Gustaičio lėktuvo ANBO II kopiją, kurią jos autoriai vadina tiesiog replika.
Prieš kurį laiką 15min „ANBO eskadrilės“ nariai sakė, jog lėktuvas į orą kils jau 2016 m. pavasarį – tuomet ketinta atlikti bandomąjį skrydį. Ir į rugpjūčio pabaigoje Kauno oro uoste suplanuotą aviacijos šventę ANBO II replika jau turėjo atskristi pati.
„Tačiau taip neatsitiko, darbai užsitęsė. Viską darome patys, tad ir procesas ilgesnis nei norėtume“, – neslėpė A.Šabrinskas, pridūręs, kad premjera šioje aviacijos šventėje vis dėlto įvyko: čia pirmą kartą buvo surinktas orlaivio variklis ir užvestas.
Greta šio, nepamiršti Lietuvos aviacijos istoriją padedančio lėktuvo, buvo galima apžiūrėti ir kitus orlaivius. Smalsuolių netrūko prie Lietuvos kariuomenės lėktuvo ir sraigtasparnio.
Vienas jo pilotų, Tauras, juokavo, kad pradėti skraidyti niekada nevėlu. „Žinoma, viskas priklauso nuo to, ką pilotuosite. Jei asmenį lėktuvą – tai galite pradėti daryti kad ir pensijoje. Jei keleivinius boeingus, tada turėtumėte pradėti mokytis iki 30 metų. O jei karinius, apsispręsti turėsite dar anksčiau – iki 22-ų“, – sakė kariškis.
Anot jo, karinio orlaivio pilotavimas nėra lengvas darbas. Priešingai – jame netrūksta sveikatai kenksmingų dalykų: didelis garsas kenkia klausai, daugeliui sušlubuoja ir regėjimas. „Todėl turbūt nieko keisto, kad išeiname anksti į pensiją“, – šmaikštavo pilotas.
Nors kai kurie šventės lankytojai skundėsi, jog renginyje per mažai veiklos – vos keli lėktuvai ir daugiau nieko, mažiesiems šventės lankytojams, regis, užteko įspūdžių. Ypač, kai ore pasirodydavo lėktuvai: „Ryanair“ orlaiviai bei dangų raižę šiuo metu Baltijos šalių oro erdvėje patruliuojantys Portugalijos naikintuvai F-16.