Japonijoje – masinis pamišimas dėl kraujo grupės

Žmonės įvairiose pasaulio valstybėse retai susimąsto apie savo kraujo grupę, nebent įvykus nelaimei ar susirgus jiems reikia perpilti kraują. Tačiau Japonijoje diskusijos apie A, B, O ar AB kraujo grupę – neišvengiama kasdienybė.
Pirmadienį Vilniuje, V.Kudirkos aikštėje, Nacionalinis kraujo centras surengė Neatlygintinos kraujo donorystės akciją
Kraujas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Tekančios Saulės šalyje plačiai paplitęs įstikinimas, kad kraujo grupė lemia asmenines savybes, turinčias įtaką gyvenimui, darbui ir meilei, rašo BBC.

Tokijuje – šeštadienio vakaras. Viename nedideliame pastate įpusėjęs greitųjų pasimatymų seansas. Merginos ir vaikinai nervingai sėdi prie stalų, tikėdamiesi rasti savo vienintelį ar vienintelę. Patalpos sienos nudažytas ryškiomis raudona ir balta spalvomis, renginio organizatoriai puikiai nusiteikę, tačiau susitikusiųjų pokalbiai nenaturalūs. Poros turi vos kelias minutes įvertinti vienas kitą, kol nuskamba skambutis ir reikia pereiti prie kito vienišo ir meilės ar nuotykių ieškančio žmogaus.

Dabar kraujo grupei Japonijoje skiriama tiek reikšmės, kad tai kažkuo primena horoskopų populiarumą Vakaruose. Kai kurios Japonijos įmonės net darbo grupes organizuoja pagal kraujo grupę, taip norėdamos užtikrinti harmoniją darbo metu.Ši greitųjų pasimatymų scena įprasta visame pasaulyje, tačiau Japonijoje ji turi savo atspalvį. Į šiuos pasimatymus einančios merginos tikisi susipažinti su A arba AB kraujo grupės vyrais. Viena iš jų tvirtina savo paieškos kriterijus susiaurinusi po nemalonios patirties su vyru, kurio kraujas buvo B grupės. „Žvelgiant atgal, visa tai atrodo smulkmenos. Tačiau mane jo neorganizuotumas kaskart išmušdavo iš vėžių", – BBC sakė mergina.

Kraujo grupės diskriminacija

Domėtis kraujo grupe yra labai populiaru Japonijoje. Ypač daug kalbama ir rašoma apie tai, kurių kraujo grupių junginys yra geriausias romantiškiems santykiams. Moterų žurnaluose šia tema parašyta daugybė straipsnių. Tikima, kad A kraujo grupės asmenys yra patikimi ir pasiaukojantys, bet linkę nerimauti.

Ryžtingi ir užtikrinti – tai žmonės, kurių kraujo grupė O. Tuo tarpu AB kraujo grupės žmonės yra gerai subalansuoti, įžvalgūs, logiškai mąstantys ir santūrūs. B kraujo grupės – spalvingi, guvaus proto, tačiau savanaudžiai.

„Kai ėjau į pokalbį dėl savo pirmojo darbo, manęs pasiteiravo, kokia yra mano kraujo grupė, – pasakojo Kouichi vardu prisistatęs vyras, kurio kraujo grupė B. – Labai nustebau, išgirdęs šį klausimą. Kodėl? Paaiškėjo, kad įmonės vadovei tai išties labai rūpėjo. Ji greičiausiai turėjo blogą patirtį su B kraujo grupės asmeniu. Vis dėlto man pavyko gauti darbą.“

Tačiau kraujo grupės klausimas dar sykį iškilo kiek vėliau. „Įmonės vadovė įprastai nevartodavo alkoholio. Tačiau sykį vienoje kompanijoje ji išgėrė ir išsiuntė iš savo namų visus žmones, kurių kraujo grupė buvo B“, – pasakojo vyras.

Japonijoje yra net specialus žodis tokiam elgesiui apibūdinti – „burahara“. Jis reiškia kraujo grupės diskriminaciją.

Dabar kraujo grupei Japonijoje skiriama tiek reikšmės, kad tai kažkuo primena horoskopų populiarumą Vakaruose. Kai kurios Japonijos įmonės net darbo  grupes organizuoja pagal kraujo grupę, taip norėdamos užtikrinti harmoniją darbo metu.

Į pasimatymus einantys žmonės ar susipažindami linkę pasiteirauti, kokia yra naujo pažįstamojo kraujo grupė. „Tas dalykas, susijęs su kraujo grupėmis, yra puikus būdas žmogui netiesiogiai pasakyti, ką apie jį manai, – teigia Azijos studijų Temple universteto profesorius Jeffas Kingstonas. – Šioje šalyje žmonės nemėgsta atvirai reikšti savo nuomonės. Taigi galimybė paslėpti ją po kraujo grupe, yra galimybė netiesiogiai kam nors pasakyti, ką apie juos manai.“

Paskutinysis Japonijos ministras pirmininkas Taro Aso, tai, kad jo kraujo grupė A, įrašė savo oficialiame profilyje internete. Deja, jei šiuo žingsniu tikėjosi padidinti savo rinkėjų skaičių, teko nusivilti – rinkimus jis pralaimėjo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis