Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2012 06 27

Dumblo iš Nemuno salos kanalo išvežimą trikdo akmeninės seklumos

Nemuno salos kanalo (senvagės) valymo ir dumblo išvežimo darbai, kuriuos pagal jungtinės veiklos sutartį atlieka valstybės įmonės Vidaus vandens kelių direkcija (VVKD) kartu su partneriais – bendrovėmis „Kamesta“ ir „Hidrum“, artėja prie finišo linijos. Šiuo metu yra likę iškasti, pakrauti į baržas, išplukdyti iš Nemuno salos kanalo į Kauno žiemos uostą bei išvežti į dumblo sandėliavimo aikštelę apie 2 tūkst. kub. metrų dumblo ir antrojo pylimo grunto.
Iškraunamas dumblas
Iškraunamas dumblas / VVKD nuotr.

Darbus, kurių gegužės pabaigoje buvo atlikta daugiau nei du trečdaliai, planuota baigti iki šio mėnesio pabaigos. Laikinai einančio VVKD generalinio direktoriaus pareigas Mindaugo Šimkūno teigimu, baigiamuosius kanalo išvalymo ir sutvarkymo darbus kiek pristabdė darbų metu žemutinėje kanalo dalyje aptiktos akmeninės rėvos (seklumos).

Šios neišvalytos seklumos, esant žemesniam vandens lygiui (Kauno HE dirbant vienu 22 mW agregatu), riboja laivų įplaukimą į kanalą, nors vandens gylis kanale ir Nemuno upėje yra pakankamas.

“Nieko nuostabaus, kad kanale susiformavo rėvos. Juk Nemuno salos kanalas kaip laivybinis kelias nebuvo eksploatuojamas nuo 1974 metų, ir visą šitą laiką jis nebuvo valomas“, – aiškino M.Šimkūnas

Dirbo trimis pamainomis

Dėl šių nenumatytų aplinkybių, nors dumblo plukdymo darbai, siekiant išnaudoti  aukštesnį pavasario Nemuno upės vandens lygį ir suspėti dumblą išvežti iki numatyto termino, buvo organizuoti trimis pamainomis, birželį darbų tempas pristojo, nes galima buvo dirbti tik po 4–6 val. per parą,.

Birželio 26 d. Kauno miesto savivaldybės administracija ir Nemuno salos kanalo (senvagės) Kauno mieste išvalymo ir sutvarkymo baigiamuosius darbus atliekančios įmonės susitarė projekto veiklų įgyvendinimą pratęsti iki rugpjūčio 31 dienos.

Sunkiaisiais metalais bei naftos produktais užterštas dumblas kanale prie Nemuno salos kaupėsi kelis dešimtmečius. 1917 m. supiltas pylimas sujungė salą su krantine ir užtvenkė kanalą, todėl čia metų metus teliūskavo stovintis vanduo. Praėjusiais metais bendrovė „Kauno tiltai“ kanalą išvalė ir dumblą supylė į vadinamuosius sėsdintuvus.

Dumblą plukdo į žiemos uostą

Šių metų balandį sėsdintuvuose sukauptas dumblas vidaus vandenų krovininėmis baržomis pradėtas transportuoti į Kauno žiemos uostą, kur jis perkraunamas į savivarčius ir vežamas į įmonei „Kamesta“ priklausančią dumblo nusausinimo aikštelę Mauručiuose. Ten dumblas išvalomas, išdžiovinamas.

Upėje darbuojasi trys VVKD priklausančios krovininės baržos. Viena jų gabena 300 tonų krovinį, kitos dvi – po 200 tonų. Baržos su dumblu kursuoja iš Nemuno salos iki uosto Vilijampolėje iki 1.30 val. nakties, prireikus – ir ilgiau. Pakrovimo darbai trunka apie 2 valandas, o nuo salos iki uosto nuplaukti trunka pusvalandį.

Per du mėnesius į baržas buvo pakrauta ir nuplukdyta beveik 18 tūkst. kub. metrų dumblo. Iš viso planuojama išvežti apie 21 tūks. kub. metrų dumblo.

Pagal 2012 vasario 14 d. pasirašytos jungtinės veiklos sutarties sąlygas grunto (dumblo) nuplukdymo iš Nemuno salos kanale (senvagėje) esančio sėsdintuvo iki Kauno žiemos uosto darbus atlieka VVKD Hidrotechninių statinių skyrius. Darbai atliekami pagal viešosios įstaigos „Grunto valymo technologijos“ parengtą ir su užsakovu – Kauno miesto savivaldybės administracija bei suinteresuotomis organizacijomis – suderintą Nemuno salos kanalo (senvagės) Kauno mieste išvalymo ir sutvarkymo techninį projektą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?