Prieš gerą mėnesį avarinės būklės Kauno gatvių ėmęsi kelininkai vairuotojams įžiebė viltį, jog važiuojant miestu pagaliau bus galima telkti dėmesį ne į duobes, o į eismą. Tačiau aptvarkę miesto centrą, kelininkai netikėtai sustojo.
„Jie turbūt tyčiojasi iš mūsų“, – tokios mintys kyla daugeliui vairuotojų, kasdien važiuojančių Taikos prospektu ar kita panašaus likimo Kauno gatve.
Prieš beveik dvi savaites išgremžę didžiąją dalį viena iš pagrindinių miesto arterijų vadinamo Taikos prospekto, kelininkai šią gatvę tarsi pamiršo. Panaši padėtis ir didžiulius automobilių srautus kasdien matančioje Nuokalnės gatvėje.
„Jau ilgiau nei pusantros savaitės Taikos prospektu neįmanoma judėti greičiau nei 20–30 km per valandą greičiu, dėl ko spūstys susidaro ne tik piko metu, o kelionės laikas pailgėja net ne dvigubai, o tris keturis kartus. Aš kiekvieną dieną važiuoju nuo Pramonės prospekto iki Kauno klinikų, tad tai tiksliai išmatavau. Kitas dalykas – nuostolių, patirtų dėl nuolatinio automobilių važiavimo per aštrius duobių kraštus, turbūt niekas nenorės kompensuoti. Aišku, galbūt reikėtų džiaugtis, kad apskritai kažkas vyksta, vis tiek kažkoks progresas. Bet kodėl prieš tiek laiko išskutinėjus gatvę iki šiol joje nematyti kelininkų?“ – klausė kiekvieną dieną savo automobilį minėtoje gatvėje „kankinantis“ kaunietis Marijus Kilmanas.
Užmirštų gatvių sąrašas ilgas
„Visos Taikos prospekto eismo juostos yra išfrezuotos ir neribotam laikui paliktos likimo valiai. Dabar gatvėje paliktos kelios apsauginės tvorelės ir sudarytos sąlygos vairuotojams tikrinti važiuoklės bei padangų atsparumą ir slalomo įgūdžius“, – piktinosi į „15min“ redakciją kreipęsis kitas kaunietis Gediminas.
Kasdien Taikos prospektu važiuojantis kaunietis, paminėjęs ir panašią padėtį Nuokalnės gatvėje, atkreipė dėmesį ir į kitas, kiek mažiau judrias, Kauno gatves, ilgą laiką nemačiusias kelininkų rankos.
„Kaip pavyzdį galėčiau paminėti baisiausią Kauno gatvę – Juozapavičiaus prospektą. Be jo, dar yra P.Kalpoko, Ašigalio, Verkių gatvės, Radvilėnų plentas ir daugelis kitų miesto gatvių, kurios yra paliktos likimo valiai“, – Kauno vairuotojų skaudulius vardijo Gediminas.
Kenčia ir troleibusai
Dalis vairuotojų, į kurių kasdienius maršrutus patenka Taikos prospektas, pastaruoju metu tiesiog aplenkia šią gatvę. Deja, tokios galimybės neturi miesto troleibusų ir autobusų vairuotojai, važiuojantys nustatytu maršrutu.
„Esame priversti daužyti techniką. Kenčia ne tik padangos, bet ir visa važiuoklė. Be to, mes nuolat vėluojame ir nespėjame pagal grafiką, nes Taikos prospektu galima važiuoti tik 5–10 kilometrų per valandą greičiu“, – tvirtino bendrovės „Autrolis“ Keleivių vežimo tarnybos viršininkas Algirdas Širvinskas.
Kelininkų technika neišlaikė
„15min“ paprašė gatvėse dirbančių kelininkų darbą turinčių prižiūrėti Kauno valdininkų atskleisti priežastis, kodėl Taikos prospektas taip keistai remontuojamas. Jų atsakymas nustebino.
„Konkursą laimėjusi ir darbus vykdanti bendrovė „Kelių remonto grupė“ mane informavo, kad jų technika yra sugedusi, – patikino Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis. – Jų pasamdyta galinga frezavimo mašina dirbo visu pajėgumu ir jie nespėjo paskui su asfaltavimo darbais. Praėjusią savaitę jie buvo pažadėję, kad paspartins asfaltavimą ir dirbs su dviem klotuvais, bet vėliau man pranešė, kad jų asfaltbetonio gamykloje sugedo įranga.“
Pastaruoju metu „Kelių remonto grupė“ asfaltbetonį pirko iš kitų gamintojų, tačiau šią gatvių lopymui būtiną medžiagą yra kur kas pigiau gamintis patiems. Todėl bendrovės vadovai savivaldybės valdininkams pažadėjo asfaltavimo darbus visu pajėgumu tęsti nuo šiandienos, kuomet, kaip tikimasi, „Kelių remonto grupei“ priklausanti asfaltbetonio gamykla atnaujins gamybą.
Ar išmoks pamoką?
Miesto tvarkymo skyriaus vadovas, paklaustas, ar nėra būdų, kuriais būtų galima pažaboti tokį kelininkų savivaliavimą, užsiminė apie netrukus pasibaigsiančią sutartį su „Kelių remonto grupe“.
„Sutartis su šia kompanija netrukus baigsis. Šiuo metu vyksta naujas konkursas. Nežinau, ar su jais pratęsime bendradarbiavimą, bet naujoje sutartyje sąlygos bus sugriežtintos. Pamoką jau gavome. Naujojoje sutartyje už tokius dalykus bus numatytos baudos. To dabartinėje sutartyje nėra“, – tvirtino A.Pakalniškis, galiausiai pridūręs, jog „vis tik geriau įvažiuoti į tokią išfrezuotą duobę negu į paprastą“.
Aplaidumo pavyzdžių – apstu
Miesto gatves, šaligatvius ir takus remontuojantys kelininkai ne visuomet dirba taip, kaip turėtų. „15min“ jau rašė, jog pernai metų pabaigoje Vaišvydavos plentą ir šios bei Raudonojo Kryžiaus gatvių sankirtoje žiedinę sankryžą už 150 tūkst. Lt įrengusi bendrovė „Fegda“ balandžio pradžioje buvo priversta taisyti savo klaidas. Nutirpus sniegui pasirodė aptrupėję naujai kloto asfalto kraštai, o tarp žiedinės sankryžos viduryje esančių plytelių žiojėjo skylės.
Kitas už mokesčių mokėtojų pinigus dirbančių kelininkų aplaidumo atvejis buvo užfiksuotas Ąžuolyno parke. Atbulomis rankomis takų remontą už 150 tūkst. Lt atlikę bendrovės „Kauno keliai“ darbininkai buvo priversti raudonuoti. Išvydę aplaidžiai atliekamus darbus, savivaldybės valdininkai sustabdė takų remontą ir kelininkus paragino ištaisyti savo klaidas.