Viena jų – galimybė Kauno e.bilietu naudotis ne tik šiame mieste, bet ir Druskininkuose. Vakar abiejų miestų merai pasirašė bendradarbiavimo susitarimą, numatantį toliau vystyti bendrą e.bilietą, kurio paslaugomis galėtų naudotis abiejų miestų gyventojai bet kuriame iš dviejų miestų.
Tiesa, kol kas kauniečiai ir druskininkiečiai e.bilietais abiejuose miestuose galės atsiskaityti tik viešajame transporte. Tačiau ateityje planuojama, kad Kauno gyventojai galės e.kortelėmis atsiskaityti ir už pramogas viename ir kitame mieste. Pavyzdžiui, užsisakyti ir apmokėti savaitgalį Druskininkų vandens parke.
Bilietas virsta miestiečio kortele
Antradienį Kauno savivaldybėje susirinkusiems pristatytas ir naujas Kauno viešojo transporto elektroninio bilieto kortelės dizainas. Pasak vieno iš projekto autorių, bendrovės „Autrolis“ Bilingo centro vadovo Manto Žiulpos, nuo šiol e.bilietas virsta Kauno miesto kortele. „Pakeistas dizainas leis žmonėms geriau suprasti, kad kortelė – ne tik bilietas, važiuojant troleibusu ar autobusu. Tai – miesto kortelė, kurioje sukoncentruotos skirtingos paslaugos. Pavyzdžiui, galimybė sumokėti už automobilio statymą kai kuriose vietose, elektroninis moksleivio pažymėjimas, skaitytojo bilietas bibliotekose ir pan.“, – sakė „Autrolio“ atstovas.
Europoje miesto e.kortelės daug kur naudojamos. Pavyzdžiui, Briuselyje. Kadangi Kaune e.bilieto sistema sėkmingai vystoma, norisi ją plėsti, įtraukiant naujų paslaugų, susijusių ne vien tik su transportu. Sakė Kauno meras Andrius Kupčinskas
Naujo dizaino kortelėmis bus pradėta prekiauti netrukus, tačiau toliau galios ir senojo pavyzdžio e.bilietai, kurie atliks tas pačias funkcijas tiek, kiek nurodyta ant jų.
Pasak Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo Pauliaus Kero, kauniečiai jau įprato naudotis e.bilietais. Kiekvieną mėnesį įsigyjama maždaug 50 tūkst. Mėnesinių e.bilietų. Didėja ir vienkartinių e.bilietų pardavimai: „Gruodį tokiu bilietu yra pasinaudoję beveik 6 tūkst. keleivių.“
Pavasarį – persėdimo bilietai
Druskininkuose šiuo metu e.bilietas tarnauja ir kaip elektroninis moksleivio pažymėjimas, kuriuo jie gali naudotis ne tik mokykloje, miesto autobusuose, bet ir priemiestiniuose maršrutuose. Kaune kol kas tėra vienintelė mokykla, kurioje bandoma susieti e.bilietą ir moksleivio pažymėjimą. Kauno Tado Ivanausko vidurinėje mokykloje e.bilietas-moksleivio pažymėjimas padeda kontroliuoti moksleivių atvykimą į mokyklą. „Artimiausiu metu, sistemos dėka, tėvai SMS žinute bus informuojami apie tai, kad vaikas nepasirodė mokykloje ar vėlavo į pamokas“, – sakė P.Keras.
Kauno viešojo transporto atstovai atkreipė dėmesį, kad šiuo metu Kaune dar nėra įdiegti visų rūšių e.bilietai. „Pavasarį planuojame paleisti naują e.bilietų paketą: persėdimo bilietą bei vieno mėnesio nuolatinį bilietą, galiojantį nuo pirmojo važiavimo. Persėdimo bilietą reikės papildyti jau įprastais transporto kreditais, taip, kaip šiuo metu įsigyjant vienkartinius elektroninius bilietus. Tačiau kartą pažymėjus jį transporto priemonėje vėliau per nustatytą terminą jį pažymint kitoje transporto priemonėje bus nuskaitoma mažesnė suma – ne visa naujo bilieto kaina. Taip kelionė kainuos pigiau“, – aiškino P.Keras.
Popieriniai bilietai dings iki metų pabaigos
Miesto viešojo transporto įmonių vadovų teigimu, augantis e.bilieto naudotojų skaičius skatina mąstyti apie visišką įprastų popierinių, atsisakymą. Vis dėlto kol kas tiksli data nenumatyta.
„Dėl to apsispręsti turi miesto taryba. Manau, kad ir keleiviams būtų patogiau, jog būtų vieningas e.bilietas. Net ir vyresnio amžiaus žmonės, kuriems galbūt sunkiau suprasti naujoves, pabandę elektroninį, nebenori popierinio. Kol kas vyresni kauniečiai sunkiau renkasi e.bilietą. Tačiau tik dėl to, kad yra kitas variantas. Vis dėlto manau, kad iki 2012 metų Kaunas visiškai pereis prie e.bilietų“, – sakė bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.
Tiesa, net ir tuomet autobuse iš vairuotojo bus galima nusipirkti vienkartinį popierinį bilietą. Tik jis bus gerokai brangesnis.