2009 02 27

Tiltelio įkaitai

Danės krantinėje, prie unikalaus pasukamojo tiltelio įsikūrę verslininkai nekantriai laukia šio įrenginio sugrįžimo.
Pasukamasis tiltelis šiuo metu guli piliavietėje.
Pasukamasis tiltelis šiuo metu guli piliavietėje. / Egidijaus Jankausko/dienraščio „15 minučių“ nuotr.
Temos: 2 Remontas Verslas

Viešbučio, kavinių ir kitų čia įsikūrusių įstaigų atstovai jaučiasi tarsi įkaitais – nuėmus tiltelį patekti į Kruizinių laivų terminalą, Danės krantinėje esantį Ryžių malūną bei jachtklubą galima tik vykstant per gamybinę bendrovės „Klaipėdos laivų remontas” teritoriją.

Bendrovės „Klaipėdos laivų remontas“ direktorius A.Butkus neslėpė apmaudo, kad tiltelis jau kelis mėnesius tiesiog riogso piliavietėje.

Pasak Kultūros paveldo departamento Klaipėdos teritorinio padalinio vedėjo Naglio Puteikio, tiltelio remontas pajudės vos jo vadovaujamą padalinį pasieks tilto restauravimo projektas. „Visa veiksmų seka buvo tokia: savivaldybė pateikė prašymą nukelti tiltą, mes paprašėme projekto. Jie žaibiškai jį padarė, mes žaibiškai pritarėme. Galvojome, kad taip pat žaibiškai tiltelis bus restauruotas, tačiau tam reikia restauravimo projekto. Pačią restauraciją kvalifikuoti darbininkai gali atlikti labai greit, per gerą mėnesį jis būtų kaip naujas“, – kalbėjo N.Puteikis.

Kaip buvęs bendrovės „Klaipėdos laivų remonto“ vadovas N.Puteikis teigė, kad tokį projektą turėtų rengti ši bendrovė, nes jos turto balanse yra šis tiltelis. „Tačiau norima permesti darbus savivaldybei. Savivaldybė irgi nerodo iniciatyvos. Buvo galima prašyti valstybės pagalbos, kreiptis į Europos Sąjungos fondus, surinkti po 15-20 proc. lėšų ir tiltelis spindėtų nakties šviesoje“, – sakė N.Puteikis.

Bendrovės „Klaipėdos laivų remontas” direktorius Alvydas Butkus „15min“ patikino, kad šis tiltelis nėra jų nuosavybė. „Bendrovė neturi nuosavybės dokumentų. Juk tiltas yra viena iš miesto infrastruktūros dalių, tarnauja pėstiesiems. Kas būtų, jei tiltai taptų privatūs“, – sakė A.Butkus.

Bendrovės „Klaipėdos laivų remontas“ direktorius A.Butkus neslėpė apmaudo, kad tiltelis jau kelis mėnesius tiesiog riogso piliavietėje. A.Butkus jį kasdien mato per darbovietės langą. „Mums priklausančiuose pastatuose turime nuomininkų, jie praranda klientus. Jachtklubo pastate įsikūrę verslininkai prašė sumažinti nuomos kainas. Neturėjome kito kelio – sumažinome jas 10 procentų. Juk ateina ir kruizinis sezonas, kaip turistai eis per teritoriją, kurioje net nėra šaligatvių“, – retoriškai klausė direktorius.

Teko atleisti darbuotojus

„Mūsų viešbutis yra sudarytas iš dviejų korpusų, vienas yra prieš pasukamąjį tiltelį, kitas už jo. Šiuo metu korpusas, esantis už tiltelio, beveik uždarytas, vykdome tik restorano veiklą, viešbutis neveikia. Nuo spalio vidurio, kai buvo nuimtas tiltelis, restorano apyvarta nukrito penkis kartus, o viešbučio veiklą vystyti sunku, nes reikia apvažiuoti aplink. Žinoma, žmogus gali atvažiuoti taksi, tačiau, jam panorus eiti į miesto centrą, aplankyti kokį barą ar kitą restoraną, kyla sunkumų. Jeigu į konferenciją atvyksta 40 asmenų, juos turime išskaidyti į du viešbučio korpusus, o kaip jiems susieiti? Niekas tokių sunkumų nenori. Savaitgalį miestiečiai traukia pasivaikščioti naujomis krantinėmis, ateina iki tiltelio apsisuka ir keliauja atgal“, – pastaruoju metu susiklosčiusią situaciją nupasakojo viešbučio „Old port hotel“ direktorius Edmundas Narvilas.

Sumažinus už pasukamojo tiltelio esančio viešbučio pajėgumus ir sumažėjus darbo restorane, buvo atleista 20 darbuotojų.

„Vos pastatys tiltelį, priimsime žmones atgal, nes viešbučio, restorano funkcionavimui reikės virėjų, padavėjų, registratūros darbuotojų, kambarinių. Pyktis ima, kad kažkas aiškinasi santykius, o tiltelis guli prie piliavietės kalno“, – vardijo direktorius.

Uostamiesčio meras Rimantas Taraškevičius patikino, kad savivaldybės iniciatyva šiuo metu rengiamas tiltelio rekonstrukcijos projektas.

Su sunkumais susidūrė ir jachtklubo pastate įsikūręs restoranas „Pilies uostas“. Jį valdančios bendrovės komercijos vadovas Gediminas Juška teigė, kad lankytojų srautas tikrai sumažėjo. „Vieta pasakiška, o dėl įvairių sprendimų tapo uždara. Žinoma, čia galima atvykti važiuojant aplink, tačiau žmonės, kurie apie mus tik girdėję, tačiau nebuvę, sunkiai mus randa, o jei dar tai svečiai iš kitų miestų“, – sakė G.Juška.

Darbai vėluos

Pasak N. Puteikio, šis tiltelis – unikalus. Jis buvo įrengtas dar 1889 metais. Gali būti, kad pasukamasis tiltelis yra vienintelis toks likęs Europoje. Avarinės būklės pasukamasis tiltelis dar prieš jį nuimant jau nebebuvo sukiojamas, nes surūdijo jo posūkio žiedas. Tiltelis bus valomas, smėliuojamas, sprendžiama, kurias dalis pakeisti. Kadangi tai paveldo objektas, jis nebus elektrifikuotas, o pastačius ir toliau bus sukiojamas mechaniniu būdu. Planuota, kad bendrovė „Hidrostatyba“, kuri vykdė Danės krantinės rekonstrukciją, tiltelį sutvarkys iki gegužės 1 dienos. Pasak šios bendrovės darbų vadovo Arvydo Čėsnos, iki šio termino darbų atlikti jau veikiausiai nebebus spėta.

Restauruos iki birželio galo

Uostamiesčio meras Rimantas Taraškevičius patikino, kad savivaldybės iniciatyva šiuo metu rengiamas tiltelio rekonstrukcijos projektas. Jis artimiausiu metu bus užbaigtas. Projektas rengiamas pagal Kultūros paveldo departamento Klaipėdos padalinio paruoštas sąlygas. „Pasukamasis tiltelis – unikalus paveldo objektas, tad jį rekonstruoti nėra taip paprasta. Tačiau jis turi būti atnaujintas ir paruoštas iki birželio pabaigos. Dabar laukiame projektuotojų sprendimo“, – sakė meras.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs