2009 04 23

Pagalbos prašymų lietus: nuo šiukšlių iki kryžių

Šimtai klaipėdiečių su skundais, prašymais ir pastabomis kasdien atveria uostamiesčio savivaldybės institucijų bei Apskrities viršininko administracijos duris.
Kasdien savivaldybės duris praveria keliasdešimt klaipėdiečių, nešinų skundais, prašymais ar šiaip laiškais valdininkams.
Kasdien savivaldybės duris praveria keliasdešimt klaipėdiečių, nešinų skundais, prašymais ar šiaip laiškais valdininkams. / Egidijaus Jankausko/15min nuotr.

Pastebima, kad sunkmečio prispausti žmonės, pagalbos kreipiasi ar skundais pasipiktinimą pareiškia vis dažniau.

Žmonės gali kreiptis į valdininkus ir dėl bendrųjų miesto reikalų, ir dėl asmeninių. Jeigu tik kažkas kelia nerimą, kuo galėsime, tuo ir padėsime.

Nors valdininkai tikino, kad didžiojoje dalyje juos pasiekiančių interesantų raštų prašoma atkreipti dėmesį į rimtas problemas, pasitaiko ir tokių raštų, kurie sukelia šypseną ar net prajuokina.

Dažniausiai žmonės į valdininkus kreipiasi prašydami pagalbos, norėdami pranešti apie neteisybę ar piktindamiesi dėl mokesčių skaičiavimo tvarkos. „Žmonės gali kreiptis į valdininkus ir dėl bendrųjų miesto reikalų, ir dėl asmeninių. Jeigu tik kažkas kelia nerimą, kuo galėsime, tuo ir padėsime“, – tikino uostamiesčio vicemerė Judita Simonavičiūtė.

Egidijaus Jankausko/15min.lt nuotr./Vicemerui B.Šimkui kartą teko narplioti vieno kryžiaus istoriją: paaiškėjo, kad didelis, išdrožinėtas kryžius buvo atsidūręs sąvartyne. Dabar šis kryžius stovi Debreceno gatvėje.
Egidijaus Jankausko/15min.lt nuotr./Vicemerui B.Šimkui kartą teko narplioti vieno kryžiaus istoriją: paaiškėjo, kad didelis, išdrožinėtas kryžius buvo atsidūręs sąvartyne. Dabar šis kryžius stovi Debreceno gatvėje.

Įdomu, kad ir ją pačią, ir kitą vicemerą – Beną Šimkų – viešai skelbiamais darbo telefono numeriais „15min“ žurnalistei pasiekti pavyko išsyk – atsiliepė ne sekretorės, o patys valdžios atstovai. Jie pripažino, sulaukiantys nemažai skambučių ir iš gyventojų.

„Labai mėgstu bendrauti su žmonėmis. Bendrauti su jais teko ir tuomet, kai dirbau policijoje – net 37 metus“, – tikino B.Šimkus. Tačiau kartu jis pažymėjo, kad vicemerams tenka narplioti kur kas švelnesnes problemas nei policijos pareigūnams. „Aš nepripažįstu išankstinių užsirašymų ir telefono ragelį visada keliu pats“, – sakė jis.

Vicemeras pripažino, kad tarp interesantų atsiranda ir akivaizdžiai ieškančių sau naudos: pavyzdžiui, kartą sulaukta maršrutinio mikroautobuso vairuotojo prašymo paskirti jam geresnį maršrutą. Žmogų teko įtikinėti, kad tokie prašymai yra tiesiog savanaudiški. Ant valdininko stalo guli ir pluoštas eilėraščių. Štai vienas rusakalbis rašytojas paprašė vicemero įvertinti jo kūrybinius sugebėjimus.

„Vienas paskutinių prašymų, kuris mane pasiekė, taip pat pasirodė keistas. Buvo gautas gyventojų pranešimas apie pradingusį kryžių“, – prisiminė B.Šimkus. Pradėjus narplioti kryžiaus, stovėjusio netoli Kristaus Karaliaus bažnyčios, istoriją, sulaukta netikėto istorijos posūkio. Kryžius buvo aptiktas sąvartyno patvoryje. Didžiulis, išdrožinėtas religinis simbolis buvo sugrąžintas tikintiesiems. Dabar jis stovi Debreceno gatvėje, Šv. Brunono Kverfurtiečio parapijoje.

Vienas kaimynas taip pat paklausė, kodėl namo negrįžtu tarnybiniu transportu. Tačiau man iš Melnragės patogiau važiuoti maršrutiniu transportu.

Vicemerė J.Simonavičiūtė prisiminė, kad dar vadovaudama savivaldybės administracijai vieną sekmadienį ji sulaukė prašymo pasirūpinti mieste atsidūrusiu briedžiu. „Natūralu, tai juk irgi miesto klausimas, teko jį spręsti. Esame sulaukę skundų ir iš tvora nepasidalijančių kaimynų, ir dėl Naujosios turgavietės – kol nebuvo tvoros, prašyta teritoriją aptverti. Kai aptvėrėme, atsirado raštų, kad tvoros nebereikia“, – prisiminė ji.

Su savo pastabomis gyventojai kartais kreipiasi ir gyvai, sutikę vicemerę viešumoje. Kartą viena moteris viešajame transporte atvirai nusistebėjo, kad vicemerė važiuoja į darbą autobusu. „Vienas kaimynas taip pat paklausė, kodėl namo negrįžtu tarnybiniu transportu. Tačiau man iš Melnragės patogiau važiuoti maršrutiniu transportu“, – sakė politikė.

Aktyvumu pasižymėjęs miesto tarybos narys Naglis Puteikis susitikimui su gyventojais skiria dvi dienas per savaitę. Jo tikinimu, nerimtų prašymų – nėra. Interesantų prašymus jis skirsto į kelias grupes. Vieni klaipėdiečiai skundžiasi dėl namų valdų, dėl jų atliekamų stogo, vamzdyno, sienų siūlių tvarkymo. Tokiais atvejais dažniausiai skundžiamasi, kad priskaičiuojama daugiau darbų, nei atliekama. Kiti skundai susiję su rinkliavos už atliekas skaičiavimo tvarka. „Trečiuosius prašymų ir skundų teikėjus pavadinčiau vargo pelėmis, susidūrusiomis su biurokratiniu aparatu“, – sakė N.Puteikis.

Atsakymas – po kelių savaičių

Pagal nusistovėjusius teisės aktus, žmogus, kreipęsis į valstybinę įstaigą atsakymo gali sulaukti per 20 darbo dienų. Maždaug tiek laiko užtrunkama, kol jo raštas pasiekia valdininkus ir skundas ar prašymas išnagrinėjamas. Savivaldybės valdininkus raštai pasiekia ir iš kanceliarijos, ir iš priimamojo, kur jie paskirstomi po departamentus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų