2010 01 25

Keleivių nesurenkantys autobusai važiuos rečiau

Tuštėjantys maršrutiniai miesto autobusai nuo vasario į gatves išvažiuos rečiau, o dalis jų neužsuks į kai kurias gatveles. Tačiau nuo nepatogumų keleivius žada gelbėti maršrutinių mikroautobusiukų vairuotojai.
Visuomeninis transportas per pastaruosius metus gerokai ištuštėjo. „Klaipėdos keleivinis transportas“ skaičiuoja, kad pernai keleivių sumažėję apie 8 proc., mikroautubusus valdančios kompanijos teigia kad keliautojų sumažėję dar labiau.
Visuomeninis transportas per pastaruosius metus gerokai ištuštėjo. „Klaipėdos keleivinis transportas“ skaičiuoja, kad pernai keleivių sumažėję apie 8 proc., mikroautubusus valdančios kompanijos teigia, jog keliautojų sumažėję dar labiau. / A.Kripaitės nuotr.

Apie miesto transporto eismo korekcijos keleiviai bus informuojami jau nuo šiandienos: informaciją apie pasikeitimus ketinama skelbti švieslentėse prie stotelių, pranešimus ketinama iškabinti ir ant stulpų.

Daugiausia pasikeitimų pajus šiaurinės dalies gyventojai, daliai jų iki artimiausios stotelės teks paėjėti.

Praėjusiais metais beveik 2,5 mln. litų nuostolį patyrusios bendrovės „Klaipėdos keleivinis transportas“ vadovas Gintaras Neniškis viliasi, jog dėl tokių pasikeitimų autobusų rida sumažės penkiais procentais, o tai per metus padės sutaupyti maždaug 1,2 mln. litų.

Operatyviai į pasikeitimus didžiųjų miesto autobusų tinkle reaguojantys maršrutinių mikroautobusų valdytojai teigia pavėžėsiantys visus keleivius. „Pavėžėsime visus, mums nuo to tik geriau, kad tik tų važiuojančių būtų“, – sakė kalbinti mikroautobusų vairuotojai, taip pat išgyvenantys ne pačius geriausius laikus ir miesto gatvėmis jau važinėjantys rečiau nei anksčiau.

Jau nuo kitos savaitės miesto gatvėmis rečiau važinės populiariųjų 8, 6 ir 4 maršrutų autobusai.
Daugiausia pasikeitimų patirs keleiviai, keliaujantys po šiaurinę miesto dalį: keisis 3, 5, 9, 15 ir 17 autobusų maršrutai.

Bilietai nebrangs

Praėjusiais metais transporto bilietų kainas perskaičiavę valdininkai teigia jų nebedidinsiantys. „Mūsų bendra pozicija tokia: jokiu būdu negalime didinti bilietų kainų. Ieškome galimybių, kaip būtų galima subalansuoti išlaidas, kad netektų didinti kainų“, – teigė vicemerė Judita Simonavičiūtė.

Daugiausia nuostolių „Klaipėdos keleivinis transportas“ patyrė dėl išaugusio pridėtinės vertės mokesčio, be to, smarkiai sumažėjo keleivių srautas.

2009-ieji bendrovei – pirmieji metai, kai patirtas nuostolis. Net ir užpernai „Klaipėdos keleivinis transportas“ dar dirbo pelningai ir metų gale skaičiavo, nors ir nedidelį, beveik 8 tūkst. litų pelną.
Anot G.Neniškio, buvo atidžiai išstudijuotas keleivių srautas, peržiūrėta, kiek kokiose stotelėse įlipa ir išlipa keleivių.

Jau pernai atsisakyta 7-o ir 13-o maršruto autobusų. Dabar daugiausia pasikeitimų susiję su Šiltnamių gatve, kur visai neužsuks autobusai. 3-ias autobusas aplenks Kretingos gatvę, 5-as nebeužsuks į autobusų stotį, 9-as nebevažiuos Liepojos gatve, 15-as aplenks Kretingos gatvę. 17-as nebedarys ankstesnės kilpos iki galinės Žiedo stotelės. Dėl pasikeitimų atsiras ir naujų stotelių, tokių kaip Luizos.

Praretėjo keleivių srautai

Mikroautobusus, kurie ir toliau važinės senaisiais maršrutais, valdančių įmonių vadovai teigė esantys pasiruošę pavėžėti visus keleivius, kurie dėl pasikeitimų miesto visuomeninio transporto sistemoje galėtų nukentėti. „Vairuotojai paims visus, kad tik būtų norinčių“, – teigė bendrovės „Devintoji banga“, valdančios 9-ojo maršruto autobusiukus, vadovas Jonas Kasparavičius. 
Anot jo, per metus keleivių srautas mažėjęs. Žmonės dabar dažniau linkę vaikščioti pėsčiomis ir tik šalčio prispirti renkasi visuomeninį transportą.

Jam antrino kitų bendrovių vadovai, teigdami, kad kalbas apie galimybę kelti kainas vertėtų pamiršti. „Mano nuomone, paslaugos turėtų tik pigti. Ypač važinėjantiems naktį, pavyzdžiui, iki kokių trijų litų“, – sakė J.Kasparavičius. Dabar mikroautobusų keleiviai dienomis moka 2,5 lito, o naktimis – 3,4 Lt.

6-ojo maršruto mikroautobusiukai jau kuri laiką važiuoja rečiau. „Keleivių skaičius sumažėjęs perpus. Toks jausmas, kad pusė Lietuvos išvažiavę arba sėdi visi namuose ir džiūvėsius griaužia“, – ironizavo Albertas Beniušis, vadovaujantis 6-ajam mikroautobusų maršrutui. Pašnekovų teigimu, mikroautobusiukus dažniausiai rinkdavosi viduriniosios klasės gyventojai, dabar labiausiai kenčiantys dėl išaugusio nedarbo.

Pagalį į mikroautubusų verslo ratus įkišo ir po Naujųjų metų pakilusios degalų kainos. „Dar ir žiema mums nepalanki, tenka šildyti autobusiukus, nes juk nešaldysi žmonių. Net ir stovint galinėse stotelėse tenka šildyti variklius“, – aiškino bendrovės „Aštuoniukė“ vadovas Audrius Tvarijonavičius.

Nebevažiuoja į sodus

Anot Klaipėdos autobusų parko direktorės Jelizavetos Daugininkienės, didelių pasikeitimų priemiesčio autobusų tinkle nėra. Atsižvelgiant į sumažėjusį keleivių srautą šaltuoju sezonu, autobusai nevažiuoja į Vaitelių ir Rasos sodus. Pernai į sodus žmonės buvo vežiojami visus metus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis