Projektavimo, statybos ir įrangos darbus atliks inžinerinių sprendimų bendrovė „Fima“. Tikimasi, kad įgyvendinus projektą bus sudarytos sąlygos padidinti uosto krovinių srautus bei pagerinti Klaipėdos uosto sąveiką su geležinkelių ir kelių transportu.
„Nemuno kelyno ir naujai statomo antrojo kelio elektrinė centralizacija (EC) prisidės prie Klaipėdos geležinkelio mazgo pajėgumo didinimo. 2010 metais Lietuvos geležinkeliais buvo vežta 48,06 mln. tonų krovinių, tad planuojamas 5 mln. tonų padidėjimas, įvykdžius Klaipėdos geležinkelio mazgo plėtros projektus, prisidėtų prie bendro krovinių vežimų pajėgumo didinimo visos Lietuvos mastu“, – sakė AB „Lietuvos geležinkeliai“ projekto vadovas Egidijus Blekaitis.
Klaipėdos uostas, skirtingai nei konkuruojantys Rytinės Baltijos uostai neturi galimybių plėsti savo teritorijos, todėl Klaipėdos geležinkelio mazgo konkurencingumo didinimas turėtų būti vykdomas intensyvinant esamos teritorijos panaudojimą, tobulinant jo infrastruktūrą ir diegiant efektyvias technologijas.
„Įrengiant elektrinės centralizacijos sistemą naujame antrajame geležinkelio kelyje ir Nemuno kelyne, diegsime automatizuotą geležinkelių eismo valdymo sistemą. Taip pat bus įrengtos telekomunikacijų ir elektros teikimo sistemos, vaizdo stebėjimo, apsaugos ir gaisro signalizacijos sistemos, padarytos sąsajos su esamais Draugystės geležinkelio stoties eismo valdymo įrenginiais“, – sakė UAB „Fima“ geležinkelių eismo valdymo sprendimų departamento direktorius Vaidas Venskus.
Įgyvendinus numatytus Klaipėdos geležinkelio mazgo plėtros projektus, infrastruktūros techniniai ir technologiniai parametrai leis patenkinti augančią krovinių vežimo paklausą Klaipėdos jūrų uoste. Taip pat tai sudarys sąlygas efektyviau panaudoti turimą transporto potencialą.
Projekto darbus numatoma baigti 2014 metų rugsėjo mėnesį. Projektą planuojama finansuoti Europos Sąjungos ir AB „Lietuvos geležinkeliai“ lėšomis.