Žinia, keleivių srautas skiriasi nelygu koks maršrutas ir koks dienos laikas. Studentai tyrė, kuriuose maršrutuose ir kuriuo laiku, kuriuose tvarkaraščiuose keleivių važiuoja mažiausiai.
Santykinį keleivių srauto intensyvumą objektyviai atspindi duomenys, gaunami nuskaitant elektroninio bilieto informaciją komposteryje. Tačiau dalis keleivių tebesinaudoja popieriniais bilietais, todėl siekiant sužinoti absoliutų keleivių skaičių reikalingi ir tyrimai vietoje.
Šiuos tyrimus praėjusių metų pabaigoje ir atliko kolegijos studentai.
„Kad kuo mažiau būtų „vežiojamas oras“, svarstome kai kuriais mažiausiai populiarių maršrutų tvarkaraščiais paleisti mažesnius autobusus“, – teigia KKT vadovas Gintaras Neniškis. – „Tačiau toks žingsnis reikalauja labai kruopščių skaičiavimų. Turime tiksliai žinoti būtiną ir pakankamą autobusų talpą. Negali būti taip, kad keleivis netilptų į autobusą, o vežėjams, įsigijusiems mažesnius autobusus, investicija turi būti atsiperkanti. Todėl kolegijos tyrimas mums svarbus. Tikiuosi, kad ir studentai tokiu būdu įgyja ne tik teorinių žinių, tačiau ir besimokydami gauna prisilietimą prie realių ūkinių problemų ir praktikos.“
Klaipėdos valstybinė kolegija ir KKT bendradarbiauja jau aštuonerius metus, nuo 2004-ųjų. Per tą laiką kolegijos studentai, vadovaujami dėstytojų, atliko svarbius tiriamuosius darbus, kurių pagrindų buvo tobulinama Klaipėdos miesto transporto sistema.
2007-aisiais, pasitelkus ES paramą, kolegijos studentų pajėgomis buvo atliktas išsamus realių keleivių srautų tyrimas, leidęs labiau pritaikyti maršrutų ir grafikų sistemą klaipėdiečių poreikiams. Prieš dvejus metus atlikti kolegijos tyrimai leido sėkmingai įgyvendinti miesto autobusų transporto schemos pertvarkymą šiaurinėje Klaipėdos dalyje.